Gjest jobbsøker Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal skrive en søknad for å bli lagt merke til av flere søkere? Dette er en jobb jeg virkelig vil ha, og trenger. Har farge på ark og konvolutt noe å si? Skal det være kort og konsist eller..? Trenger litt hjelp om noen gidder.. :-) Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129065-hvordan-skriver-jeg-en-god-jobbs%C3%B8knad/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hei, Det avhenger jo litt av om det er en jobb som pølseselger eller direktør du søker på.... Først skriver du et brev på 1 - 2 sider. Skriv eget navn og adresse, sted og dato, samt adresse og navn på firmaet øverst på arket. I første paragraf skriver du at du søker på jobb som "leiemorder", og at du så jobbannonsen i "Leiemorderenes Avis" på den og den dato. Så nevner du hurtig din mest relevante utdanning, og erfaring. I 2. paragraf skriver du mer om hvorfor du er den rette personen - dvs. du nevner erfaring du har, eller utdannelse, kurs osv. I 3. paragraf nevner du det du ikke nevnte i 2. paragraf. (Altså, erfaring i 2., utdanning i 3., eller omvendt). Så skriver du litt om andre ting (igjen - det vesentlige er hvorfor du er den rette personen for dem), og avslutter med at de er velkomne til å ta kontakt på epost/tlf osv. Vær *pinlig* nøyaktig med presentasjon og staving. Ikke nevn at "du søker fordi du trenger en jobb" eller noe slikt. Si at jobben ser interessant ut, men igjen - husk at fra firmaets side så vil de ha den personen som kan "gi dem hva de trenger". Du kan gjerne ringe dem opp først og spørre om "hvilke kandidater de ser etter", for så å fremheve de erfaringene dine som passer best. === Skriv en CV i standard format, på 2-3 sider, og legg den ved. Lykke til! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129065-hvordan-skriver-jeg-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-787784 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jobbsøker Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hei, Det avhenger jo litt av om det er en jobb som pølseselger eller direktør du søker på.... Først skriver du et brev på 1 - 2 sider. Skriv eget navn og adresse, sted og dato, samt adresse og navn på firmaet øverst på arket. I første paragraf skriver du at du søker på jobb som "leiemorder", og at du så jobbannonsen i "Leiemorderenes Avis" på den og den dato. Så nevner du hurtig din mest relevante utdanning, og erfaring. I 2. paragraf skriver du mer om hvorfor du er den rette personen - dvs. du nevner erfaring du har, eller utdannelse, kurs osv. I 3. paragraf nevner du det du ikke nevnte i 2. paragraf. (Altså, erfaring i 2., utdanning i 3., eller omvendt). Så skriver du litt om andre ting (igjen - det vesentlige er hvorfor du er den rette personen for dem), og avslutter med at de er velkomne til å ta kontakt på epost/tlf osv. Vær *pinlig* nøyaktig med presentasjon og staving. Ikke nevn at "du søker fordi du trenger en jobb" eller noe slikt. Si at jobben ser interessant ut, men igjen - husk at fra firmaets side så vil de ha den personen som kan "gi dem hva de trenger". Du kan gjerne ringe dem opp først og spørre om "hvilke kandidater de ser etter", for så å fremheve de erfaringene dine som passer best. === Skriv en CV i standard format, på 2-3 sider, og legg den ved. Lykke til! Med vennlig hilsen TUSEN takk for et utrolig hjelpsomt svar. Og så raskt, da! Du var til stor hjelp. Skal bruke oppskriften din, jeg...selvom det ikke er leiemorder, da...hehe... ;-) Det er som seksjonsleder på en institusjon, og jeg vet jeg stiller sterkt...poenget er bare å få frem at det er meg de faktisk trenger ;-) Takk igjen, Sør! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129065-hvordan-skriver-jeg-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-787789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 TUSEN takk for et utrolig hjelpsomt svar. Og så raskt, da! Du var til stor hjelp. Skal bruke oppskriften din, jeg...selvom det ikke er leiemorder, da...hehe... ;-) Det er som seksjonsleder på en institusjon, og jeg vet jeg stiller sterkt...poenget er bare å få frem at det er meg de faktisk trenger ;-) Takk igjen, Sør! Leiemorder, seksjonsleder - det er sikkert ikke store forskjellen i praksis! ;-) Lykke til med søkingen! Bruk litt ekstra energi på presentasjonen. Enkle og korte setninger. Presis og relevant informasjon. Husk at det de ser på første side er det eneste de har å bedømme om du blir innkalt til intervju eller ei. Lange, kronglete paragrafer kan være nok til at personalsjefen ikke gidder lese gjennom hele brevet, og derfor overser at du egentlig er den ideelle kandidaten! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129065-hvordan-skriver-jeg-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-787799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerose Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Synes Sør har gitt et bra svar, men en CV på 2-3 sider vil neppe være populært. CV'en bør være på én side, søknaden likeså. Dette er tips jeg har fått fra et headhunting-firma, så de burde vite, som leser gjennom søknader hele dagen. Du skal ikke brette ut hele livshistorien din i søknad, bare skrive det mest elementære, resten skal komme fram på intervjuet. Husk at de leser gjennom flere hundre (kanskje flere) søknader til samme jobb, og blir ganske lei av lange søknader. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129065-hvordan-skriver-jeg-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-787802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Synes Sør har gitt et bra svar, men en CV på 2-3 sider vil neppe være populært. CV'en bør være på én side, søknaden likeså. Dette er tips jeg har fått fra et headhunting-firma, så de burde vite, som leser gjennom søknader hele dagen. Du skal ikke brette ut hele livshistorien din i søknad, bare skrive det mest elementære, resten skal komme fram på intervjuet. Husk at de leser gjennom flere hundre (kanskje flere) søknader til samme jobb, og blir ganske lei av lange søknader. Hei Tornerose, Jeg er enig i at det er en dyd å fatte seg i korthet, men ofte så er det ikke mulig å få relevant informasjon ned på én side. Særlig ikke hvis man har lang utdannelse, og har relevant erfaring fra 2-3-4 forskjellige jobber. Men som sagt - det er en dyd å fatte seg i korthet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/129065-hvordan-skriver-jeg-en-god-jobbs%C3%B8knad/#findComment-787815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.