Gå til innhold

Diskdefragmentering i XP

Anbefalte innlegg

Gjest Ruth I.

Jeg skjønner ikke helt dette.

Når vi hadde Win.98 trykket jeg bare ctrl. Alt Delete og tok vekk alt bortsett fra Explorer og system før jeg defragmenterte. Nå ligger det så mye der når jeg trykker ctrl +A+D at jeg ikke vet hva jeg skal ta vekk eller la være.

Ikke kommer jeg i sikkermodus ved å trykke F8 heller.

Hvordan gjør vi det i Xp Pro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129228-diskdefragmentering-i-xp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Du kan trygt defragmentere uten hverken å lukke programmer eller prosesser. Det er ikke noe å hente på å gå i sikkermodus, annet enn at noen få filer fristilles for defragmentering.

Gjør heller følgende hvis du har noen hundre MB minne: sett sidevekslingsfil til minste størrelse både min og maks. Restart og defragmenter. Sett sidevekslingsfilen opp til 3-5 ganger større enn minnet. Legg gjerene sidevekslingsfilen på en egen partisjon, gjerne helt alene, egen disk eller enda bedre: egen disk og egen kontroller.

Jeg håper du tar sikkerhetskopier før du i det hele tatt bedriver systemvedlikehold. Problemene kommer som lyn fra klar himmel, med gråt og tenners gnissel som resultat.

Alt det overstående har jeg gjort 100-200 ganger uten problemer, men man vet aldri.

Gjest Ruth I.

Du kan trygt defragmentere uten hverken å lukke programmer eller prosesser. Det er ikke noe å hente på å gå i sikkermodus, annet enn at noen få filer fristilles for defragmentering.

Gjør heller følgende hvis du har noen hundre MB minne: sett sidevekslingsfil til minste størrelse både min og maks. Restart og defragmenter. Sett sidevekslingsfilen opp til 3-5 ganger større enn minnet. Legg gjerene sidevekslingsfilen på en egen partisjon, gjerne helt alene, egen disk eller enda bedre: egen disk og egen kontroller.

Jeg håper du tar sikkerhetskopier før du i det hele tatt bedriver systemvedlikehold. Problemene kommer som lyn fra klar himmel, med gråt og tenners gnissel som resultat.

Alt det overstående har jeg gjort 100-200 ganger uten problemer, men man vet aldri.

Takk for svaret. Jeg skjønner ikke noe av det du sier om sideveksling og greier, men nå derfagmenterer jeg uansett.

Ulv I Faarikaal

Takk for svaret. Jeg skjønner ikke noe av det du sier om sideveksling og greier, men nå derfagmenterer jeg uansett.

Bare husk sikkerhetskopier, så kan du gjøre hva du vil for meg. Jeg jobber med dette, og har til og med tørket tårer på folk som ikke hadde kopier da det smalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...