Gå til innhold

Alle negre lukter vondt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest thetraveller

Er det noen som kan motsi meg på den, tro? Neppe.

Så lenge man lærer barna at hendene SKAL vaskes før og etter måltid, og hver eneste gang de har vært på do eller er klissete, så lukter småunger bare godt!

Det er foreldrene det står på!

Saklig hilsen fra

Så lenge man lærer barna at hendene SKAL vaskes før og etter måltid, og hver eneste gang de har vært på do eller er klissete, så lukter småunger bare godt!

Saklig hilsen fra

Særlig når de har driti i buksa. Da lukter de spesielt godt.

Gjest småbarnsmoren

Saklig hilsen fra

Neida. Små barn sikler, putter fingrene i munnen, peller seg i nesa, plukker på alt de finner på golver (blomsterjord, matrester fra i går). Derfor er små barn ALLTID våte og klissete på fingrene - og derav lukter de vondt.

Gjest småbarnsmoren

Det er fortsatt foreldrene det står på! Dess fortere den bleien blir byttet, dess mindre ille lukter barnet. Det lukter ikke godt når vi voksne driter på do heller.

Små barn gulper på seg, de søler når de spiser. Selvsagt kan vi skifte klær en gang i timen bare for sikkerhets skyld. Men det er jo ikke til å komme forbi - de lukter vondt. Det er jo som å si at kattepiss ikke lukter vondt, for man kan skifte kattesand og bruke luftfrisker. Men det endrer jo ikke det faktumet at kattepiss lukter vondt.

Gjest thetraveller

Neida. Små barn sikler, putter fingrene i munnen, peller seg i nesa, plukker på alt de finner på golver (blomsterjord, matrester fra i går). Derfor er små barn ALLTID våte og klissete på fingrene - og derav lukter de vondt.

... om de voksne ikke vasker dem regelmessig - ja.

Annonse

Gjest thetraveller

Små barn gulper på seg, de søler når de spiser. Selvsagt kan vi skifte klær en gang i timen bare for sikkerhets skyld. Men det er jo ikke til å komme forbi - de lukter vondt. Det er jo som å si at kattepiss ikke lukter vondt, for man kan skifte kattesand og bruke luftfrisker. Men det endrer jo ikke det faktumet at kattepiss lukter vondt.

Hørt om smekker? De er kjekke å ha, slik at ungene ikke gulper på seg selv.

Det lukter surt av oppgulp etter morsmelkerstatning, men det trenger ikke havne på barnas klær.

Mine unger har aldri luktet vondt, heller ikke de jeg har vært dagmamma for.

En dusj med hårvask minst hver tredje dag er alfa og omega det også.

Tror det må være en familiesvakhet hos dere. :)

Gjest småbarnsmoren

Hørt om smekker? De er kjekke å ha, slik at ungene ikke gulper på seg selv.

Det lukter surt av oppgulp etter morsmelkerstatning, men det trenger ikke havne på barnas klær.

Mine unger har aldri luktet vondt, heller ikke de jeg har vært dagmamma for.

En dusj med hårvask minst hver tredje dag er alfa og omega det også.

Joda. Men da lukter det jo vondt av smekken i stedet - og når barnet har den på, så kan man jo si at barnet lukter vondt likevel.

Tenker det at du bare har blitt immun mot den vonde lukta, vennet deg til den og syns de lukter godt bare fordi du er glad i barna dine.

Gjest thetraveller

Joda. Men da lukter det jo vondt av smekken i stedet - og når barnet har den på, så kan man jo si at barnet lukter vondt likevel.

Tenker det at du bare har blitt immun mot den vonde lukta, vennet deg til den og syns de lukter godt bare fordi du er glad i barna dine.

Hehehe... jeg er ikke så fisefin når det gjelder det der. Dessuten bruker ikke ungene mine smekker lenger - heldigvis! Derimot er jeg pinlig nøye på at de vasker seg godt og så ofte som de bør. Det er ikke lov å gå ut av badet etter en dotur, før hendene er vasket.

Lukter de ikke godt, er det dusjen neste. Sånn er det med den saken :)

Mange negre (om vi kan bruke det ordet) og andre fremmedkulturelle lukter ofte annerledes enn etniske nordmenn. Dette skyldes hovedsaklig at de har et annet kosthold enn oss.

Men om de lukter vondt eller ikke blir jo en smakssak. De synes vel ofte at vi lukter vondt.

Ulv I Faarikaal

Jeg klarer å lage lange tråder uten noen sinne å påstå noe sånt. Men jeg kunne like godt skrevet det, for jeg blir tillagt falske meninger som ligner.

De negre jeg har kjent har ikke luktet vondt. Et unntak er en som i tillegg til å være svært renslig også badet seg i nervegassen Brut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...