Gå til innhold

"Tror" dere på den sjette sans?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

25

• serendipity

9

• Nemesis

8

• Goliath

6

Mest aktive i denne tråden

Du trenger ikke være enig med meg, sett heller andre mål i livet.

Jeg fikk en gang en sterk følelelse av at skoa mine sto ute i regnet, og det stemte. Jeg hadde ikke sjøl satt dem der, men jeg lette etter dem og foretok en kvalifisert gjetting. Jeg så det regnet, og lette først der siden det regna. Da spurte en: "hvordan visste du det?" Jeg visste ikke det.

Jeg liker å sette meg litt vanskelige må, og da er det å være enig med deg, et ok mål! ;o)

Jeg har vært "sanndrømt" opp til flere ganger, med vitner (jeg er fæl til å fortelle om snåle drømmer....), men jeg har nok drømt atskillig flere drømmer som ikke kan komme under kategorien sanne.

Men det er jo litt festlig når det slår til, da :-)

beste hilsen fra

Annonse

Kizza1365380506

Du trenger ikke være enig med meg, sett heller andre mål i livet.

Jeg fikk en gang en sterk følelelse av at skoa mine sto ute i regnet, og det stemte. Jeg hadde ikke sjøl satt dem der, men jeg lette etter dem og foretok en kvalifisert gjetting. Jeg så det regnet, og lette først der siden det regna. Da spurte en: "hvordan visste du det?" Jeg visste ikke det.

Det kan jo forklares med at det var tenkelig at du hadde gjort det og dermed hadde det på følelsen. :o)

Ulv I Faarikaal

Stor forskjell på et åpent sinn og hull i hodet ja... Gammel sprøyvarslerleser?

Utrykket er egentlig veldig bra.

En kompis trodde så inderlig på at en ønskekvist kunne finne vann, helt til han oppdaget at man kan finne vann mye lettere og sikrere uten kvist. En times kurs og et geologisk kart er det som skal til.

En fyr på TV i går brukte ønskekvist for å finne ut hvilke av tre mobiltelefoner under et teppe som lå til lading. Jeg kunne trodd på det hvis han ikke følte på teppet først. Han gjorde to klassiske tryllekunstnertriks for å avlede oppmerksomheten for å skjule at han faktisk følte på teppet for å finne ut hvilken som lå med pluggen i.

Nicket mitt ble valgt tilfeldig, hadde spilt mye Resident Evil på Playstation. Hovedzombien heter Nemesis, og endelig fant jeg noe som gikk gjennom... ;)

Ikke noe evil i det navnet i opprinnelses betydningen iallefall. Nemesis; den straffende gjengjeldelses gudinnen. Retferdig gjengjeldelse. :-)

Ulv I Faarikaal

Jeg liker å sette meg litt vanskelige må, og da er det å være enig med deg, et ok mål! ;o)

Jeg har vært "sanndrømt" opp til flere ganger, med vitner (jeg er fæl til å fortelle om snåle drømmer....), men jeg har nok drømt atskillig flere drømmer som ikke kan komme under kategorien sanne.

Men det er jo litt festlig når det slår til, da :-)

beste hilsen fra

Akkurat som far min, han dekker alle muligheter på forhånd, og så sier han: "Det var det jeg sa!" etterpå. Da virker han så veldig lur.

Annonse

Gjest kvisten virker for de den virker på

Utrykket er egentlig veldig bra.

En kompis trodde så inderlig på at en ønskekvist kunne finne vann, helt til han oppdaget at man kan finne vann mye lettere og sikrere uten kvist. En times kurs og et geologisk kart er det som skal til.

En fyr på TV i går brukte ønskekvist for å finne ut hvilke av tre mobiltelefoner under et teppe som lå til lading. Jeg kunne trodd på det hvis han ikke følte på teppet først. Han gjorde to klassiske tryllekunstnertriks for å avlede oppmerksomheten for å skjule at han faktisk følte på teppet for å finne ut hvilken som lå med pluggen i.

Du det med "kvisten" det funker, bestemoren min hadde de evnene, .... jeg har de ikke.

En gang vi prøvde det (skulle finne vannårer i huset vårt), gikk jeg alene først, da virket den ikke, så la bestemoren min hånden sin på skulderen min, og du skulle sett kvisten reagerte du, jeg klarte ikke holde den igjen for alt i verden.

Du det med "kvisten" det funker, bestemoren min hadde de evnene, .... jeg har de ikke.

En gang vi prøvde det (skulle finne vannårer i huset vårt), gikk jeg alene først, da virket den ikke, så la bestemoren min hånden sin på skulderen min, og du skulle sett kvisten reagerte du, jeg klarte ikke holde den igjen for alt i verden.

Klarte ikke å holde igjen en kvist??? Kanskje et klippekort på SATS til jul??, he he :-)

Ulv I Faarikaal

Flere ekspeimenter er foretatt, og det mest kjente i Norge var på Villmarksmessa i '94 var det vel. 5 kartonger inneholdt plastkanner. En kanne med vann, resten av de med sand. 4 kjente kvistførere skulle finne den med vann i. Alle valgte samme, men dessverrrrrre inneholdt den sand. Jeg skjønte hvorfor alle valgte samme, siden den mest kjente prøvde først, og de andre bare voktet på publikums reaksjoner for å finne ut hvilken "mesteren" valgte. Alle hadde godkjent eksperimentet på forhånd. Etterpå sa kvistførerne at månen sto i feil fase. Lurt.

Det er så jævlig rart at slikt mislykkes _straks_ det gjøres under kontrollerte forhold?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...