Gå til innhold

"Tror" dere på den sjette sans?

Anbefalte innlegg

Gjest Anastacia

Men er det ikke litt underlig at hvis slikt skal gjentas under kontrollerte forhold, da fungerer det ikke?

Dèt har jeg aldri prøvd. Men slik det fungerer for meg, så kan jeg ikke sette meg ned og 'finne på noe' som skal skje. Det kan gå flere måneder imellom hver gang det skjer. Rart? -Nei.

Fortsetter under...

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

25

• serendipity

9

• Nemesis

8

• Goliath

6

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Dèt har jeg aldri prøvd. Men slik det fungerer for meg, så kan jeg ikke sette meg ned og 'finne på noe' som skal skje. Det kan gå flere måneder imellom hver gang det skjer. Rart? -Nei.

Jeg har en spesiell evne som går på kroppspråk, bl a kan/kunne jeg spotte butikktyver med stor sikkerhet.

På Tv viste de butiktyvers kroppsadferd, og det viste seg å være samme detaljer som jeg har lagt merke til, ubevisst. Det er ikke trolldom, bare observasjonevne.

Er åpen for det ja.

Selv har jeg en merkelig evne, om jeg kan kalle det det.. hvis det er noe jeg lurer på, så får jeg som regel snart vite det. For eksempel, mandag eller tirsdag denne uka lette jeg i Gule Sider etter ortopeder. Jeg fant først Ortopister, og tenkte - jøss, hva gjør en ortopist? Har aldri hørt det ordet før!

Dagen etter sitter jeg med morgenavisen, og i artikkelen jeg leser står det plutselig om en ortopist - og det blir forklart hvilket yrke dette er.

Ganske typisk, har alltid hatt det sånn, svaret dukker opp en eller to dager etter. Vet ikke akkurat om jeg kan kalle det sjette sans.. Men litt nyttig er det jo. :-)

Da jeg var yngre kunne jeg en periode begynne å nynne på en sang i det stille sekundet mellom pratinga og før musikken starter. Uannonsert, altså.

Gjest Neineiikke

Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg har noen ganger opplevd noe lignende.

Som natten da jeg drømte at en slektning døde, neste dag fikk jeg beskjed om at vedkommende var død(uten å ha fått noe forvarsel om at vedkommende var alvorlig syk!).

Noen ganger så vet jeg eksakt når tlfen ringer, jeg kan si til gubben at nå ringer telefonen din, i neste sekund ringte den.

Men dette kalles vel mest tilfeldigheter.Jeg tror det finnes mange "synske" kvakksalvere, eller "wannebeesynske" kjerringer.Kjenner en som skaffer seg opplysninger på forhånd, for etterpå å påstå at det er noe hun har sett.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...