Gå til innhold

Barn som ikke er helt som de skal..

Anbefalte innlegg

Gjest fy f.. så arrogant!

Jo, det ville den. Jeg vil ikke bli gammel og pleietrengende og en byrde for samfunnet. Da vil jeg heller dø.

Det sier du nå, fordi du ikke aner hvordan det er å være gammel og/eller syk og vite at du snart skal dø og lure på hva som kommer til å skje med deg etter døden.

Fortsetter under...

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

10

• MsSophie

8

• petter smart

8

• Grip

6

Mest aktive i denne tråden

Det sier du nå, fordi du ikke aner hvordan det er å være gammel og/eller syk og vite at du snart skal dø og lure på hva som kommer til å skje med deg etter døden.

Jeg vet at jeg ikke vil bli pleiet, alle vet hva som er etter døden da.. INGENTING!!

Gjest Pricilla

Jeg vet at jeg ikke vil bli pleiet, alle vet hva som er etter døden da.. INGENTING!!

Si meg, hvordan vet du det? har du vært død før og gjennomstått fra de døde du eller? Siden du er så sikker i din sak mener jeg...

Jeg tror ikke at alt er slutt etter døden.

Si meg, hvordan vet du det? har du vært død før og gjennomstått fra de døde du eller? Siden du er så sikker i din sak mener jeg...

Jeg tror ikke at alt er slutt etter døden.

Ehm.. kroppen og organene dør, da også hjernen. Kroppen råtner opp eller blir kremert, hva mer skulle kunne skje?

Nei, men man burde jo tenke på at de kanskje faktisk ikke har det så bra også da, ikke bare gå utifra at de har det. Synes det tas for lite hensyn til det, man bare regner med at de lever i sin egen verden og er lykkelige. Tenk om de lider da!

Det er mange barn som i utgangspunktet har sterke funksjonshemninger, uten evne til å bevege seg, snakke eller gjøre noe som helst annet, som har stor nytte av å trenes etter Doman-metoden. Jeg har sett en reportasje på NRK for noen år siden om ei jente ved navn Malin. Første gang familien fikk besøk av NRK's team, lå Malin i fosterstilling, skrek masse og hadde det helt forferdelig. Det var beinhard trening, og kostbart opplegg (men fikk etter hvert økonomisk støtte), og til slutt nådde man et mål der Malin kunne gå, snakke og gå på skole!!!

Tips foreldrene til dette sterkt funksjonshemmede barnet som du kjenner til om dette:

http://www.intensive-treatment-norway.org/

http://www.gentlepartner.no/doman.htm

Annonse

Det finnes også ulike grader av funskjonshemmninger, og psykisk utviklingshemminger. Enkelte er tilnærmet normale, og klarer seg selv. Kanskje de også har en jobb. Jeg skjønner ikke at noen ikke ville ha et slikt barn. Men av og til vet man kanskje ikke helt hvor funskjonshemmed barnet er, før det er blitt ganske stor. Men jeg synes at man skal få vite alt man vil om fosteret. Kansje kan man oppdage en sykdom som bør behandles tidligst mulig, slik at barnet blir helt frisk

Jo, det ville den. Jeg vil ikke bli gammel og pleietrengende og en byrde for samfunnet. Da vil jeg heller dø.

Du vil kunne komme i en situasjon der du ikke KAN velge - dersom du ikke klarer å dø ved hjelp av tankens makt alene da.

Det KAN jo skje at hvem som helst av oss kommer ut for en alvorlig ulykke, og blir f.eks. lam fra livet og ned, uten å være i stand til å løfte en finger, bokstavlig talt... Og siden aktiv dødshjelp ikke er tillat her i landet, så er det ikke sikkert du selv vil kunne bestemme om du vil fortsette å leve eller ei.

Folk som kommer i en slik situasjon er heldigvis svært få, men det KAN som sagt skje hvem som helst av oss, som f.eks. går over veien eller setter oss i en bil ...

Det er jo spesielt en gruppe som ligger samfunnet til last, i tillegg til funksjonshemmede barn og syke gamle.

Jeg tenker selvsagt da på den voksende gruppen av uføretrygdede. Disse teller jo over 300.000 nå, og er en voldsom belastning for oss andre. Ikke kan de ha noe godt liv heller.

Hvordan synes du vi bør løse det problemet?

Det er jo spesielt en gruppe som ligger samfunnet til last, i tillegg til funksjonshemmede barn og syke gamle.

Jeg tenker selvsagt da på den voksende gruppen av uføretrygdede. Disse teller jo over 300.000 nå, og er en voldsom belastning for oss andre. Ikke kan de ha noe godt liv heller.

Hvordan synes du vi bør løse det problemet?

Det er jo opp til dem selv da, siden de greier å tenke og gjøre ting selv.

Gjest fy f... så arrogant!

Ehm.. kroppen og organene dør, da også hjernen. Kroppen råtner opp eller blir kremert, hva mer skulle kunne skje?

Jo - du er både kald og kynisk. Får ikke håpe du er i et yrke eller noen gang får et yrke der du omgås gamle, syke, funksjonshemmede eller sørgende mennesker.

Du vil kunne komme i en situasjon der du ikke KAN velge - dersom du ikke klarer å dø ved hjelp av tankens makt alene da.

Det KAN jo skje at hvem som helst av oss kommer ut for en alvorlig ulykke, og blir f.eks. lam fra livet og ned, uten å være i stand til å løfte en finger, bokstavlig talt... Og siden aktiv dødshjelp ikke er tillat her i landet, så er det ikke sikkert du selv vil kunne bestemme om du vil fortsette å leve eller ei.

Folk som kommer i en slik situasjon er heldigvis svært få, men det KAN som sagt skje hvem som helst av oss, som f.eks. går over veien eller setter oss i en bil ...

Derfor BURDE man ha lov til å velge. Jeg ville helt klart i en slik situasjon valg å dø, hvorfor skulle jeg da ikke kunne få bestemme det selv? Det er jo mitt liv?!

Annonse

Menneskets vilje til å overleve er meget kraftig.

Mange opplever nok å utstå med plager og å få hjelp framfor å dø.

Før du har opplevd dette bør du holde kjeft.

Det er mange barn som i utgangspunktet har sterke funksjonshemninger, uten evne til å bevege seg, snakke eller gjøre noe som helst annet, som har stor nytte av å trenes etter Doman-metoden. Jeg har sett en reportasje på NRK for noen år siden om ei jente ved navn Malin. Første gang familien fikk besøk av NRK's team, lå Malin i fosterstilling, skrek masse og hadde det helt forferdelig. Det var beinhard trening, og kostbart opplegg (men fikk etter hvert økonomisk støtte), og til slutt nådde man et mål der Malin kunne gå, snakke og gå på skole!!!

Tips foreldrene til dette sterkt funksjonshemmede barnet som du kjenner til om dette:

http://www.intensive-treatment-norway.org/

http://www.gentlepartner.no/doman.htm

Ytterligere en link som skulle vært med i det forrige innlegget:

http://home.online.no/~oleabrek/

Jeg vet ikke om jeg har sagt at de barna som er annerledes ikke er til nytte? Det mener jeg uansett ikke, for ingen av oss er jo egentlig til nytte. Men de som er friske og greier seg selv er da i det minste vanligivs ikke til byrde for andre.

Hvis kriteriet for å få leve er at en yter noe til samfunnet og ikke er en byrde, så er det mange som burde fått en kule. Alle som er syke, trygdede, gamle, handikappede osv. Alle burde blitt tatt av dage. For hvem skulle bestemt om du fikk leve eller ei?

Menneskets vilje til å overleve er meget kraftig.

Mange opplever nok å utstå med plager og å få hjelp framfor å dø.

Før du har opplevd dette bør du holde kjeft.

Hva vet du om hva jeg har opplevd? Mine meninger og ønsker kan vel ikke du nekte meg å ha? Selv om de ikke samsvarer med dine?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...