Gå til innhold

Førjulsglede.. Hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Noen mener jula er bare stress, noen koser seg med førjulskos...

Hva gjør du?

Selv pynter jeg to-tre uker før jul. Så skal vi på nisseparty i kveld, og ha nisseparty neste helg selv... Med gløgg og annet julegodt.

Skulle ønske fammen var mer juleglad og sang sanger og kosa oss sammen litt før jul også, men det ser ut til at ingen har tid.

Er du stressa og venter på at jula er over, elelr gjør du noe mer ut av det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/129654-f%C3%B8rjulsglede-hva-gj%C3%B8r-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år var vi ferdige med julepresangene tidlig i november, så nå i desember har jeg bare kost meg. :)

Laget pepperkaker, pepperkakehus, julepynt, konfekt osv. Desember i år har definitivt vært bedre enn foregående år. OG nå har vi fått fenalåret i hus også, så nå er alt bare fryd og glede ;)

Jeg synes julen er koselig, og stresser ikke. Bortsett fra gavehandel starter egentlig ikke julen før 23 desember når julepynten og juletreet kommer fram. Før det er det svært lite som minner om jul hos oss. Nå bor ikke jeg med familien min lenger så det blir ingen førjulskos, men når jeg og broren min kommer i julen da er vi sammen omtrent hele tiden, spiller masse spill og finner på ting sammen. Vi er flinke til å ta vare på den tiden vi har sammen, og det synes jeg er koselig.

Er litt stresset ja. Med 3 barn, og avslutninger her og der, vasking av hus, 26 juleprasenger som skal kjøpes inn, så er det ikke fritt for at man blir litt stresset.

Men tar oss likevel tid til litt kos, og er bedt bort på julemiddag både lørdag og søndag, og julegrøt neste helg.

Kan jo ikke si nei til slikt.

I år var vi ferdige med julepresangene tidlig i november, så nå i desember har jeg bare kost meg. :)

Laget pepperkaker, pepperkakehus, julepynt, konfekt osv. Desember i år har definitivt vært bedre enn foregående år. OG nå har vi fått fenalåret i hus også, så nå er alt bare fryd og glede ;)

En liten avsporing:

Hva koster et fenalår? Potensiell gave til noen i familien (fenalår og -stativ).

Annonse

Vi kjøpte juletre allerede forrige helg! Har det ute på verandaen med lys på. Har ikke hage nemlig, men har katt.. og den sitter gjerne i toppen av treet, så det er like greit å ha det ute. Dessuten har vi store vinduer og skyvedører ut til verandaen, med god utsikt til treet. Kjempekoselig.

Ellers dukker det opp fler og fler nisser og annet små-stæsj rundt omkring, hører så smått på julemusikk, og har stoore planer om å bake! Men det gjenstår å se om jeg får gjort noe med de planene.. :-)

Julestemningen har ikke kommet så godt i gang enda. Det eneste som minner meg om at vi er i desember er Skomakergata og The Julekalender.

Er ganske stressa for tida pga praktisk prøve på tirsdag og eksamen på fredag. Om en uke kan juleforberedelsene begynne...

*sukk*...er så mye som skal gjøres før fredag...

De fleste julegavene har blitt kjøpt inn i novermber og den siste ble kjøpt inn i dag. I neste uke står nok julevasken i leiligheten for tur.

Lørdagen før jula skal vi ha vår egen julaft her hjemme. Bare jeg og samboeren min. Da skal vi bestille inn diverse mat fra peppes, leie film og åpne gavene fra hverandre. Da får vi feire jul på vår egen måte.

Lillejulaften reiser vi hjem til hver vår familie til nypyntet hus med god mat. Ikke mye stress før jul hos oss såfall.

Annonse

Jeg koser meg masse...kjøper masse fine julegaver til barna mine, og tar med noe godt til bikkjene som vil ligge ved siden av meg når jeg sitter på gulvet og pakker inn gavene.

Jeg storkoser meg i butikkene og ser storøyd på alt det pene som er pyntet over alt...og alle fine juletingene i butikkene.

Har vært på juleavslutning for barna, det var i kirken og de sang så pent at det blinket i øynene mine :)

I dag hadde vi avslutning på skolen med gløgg, kaker, godter og pakkelek.

Og på kveldene slukker vi masse lys og brenner maaaange levende lys isteden...

Så jeg koser meg stort jeg da i denne førjulstid...ikke noe stress her nei :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...