Gå til innhold

Asylsøker siktet for drapet


Gjest Morsk

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/12/18/386496.html

Selvsagt ingen bombe for noen som følger med i samtiden.

Hva som bør være alles spørsmål er hvor lenge det norske folk skal måtte leve i frykt for mentalt skadde asylsøkere.

Tiden er overmoden for at alle interneres i påvente av svar på asylsøknaden, og at grundige psykiatriske analyser utføres i mellomtiden, før de slippes løs blandt folk i lokalsamfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Ulv I Faarikaal

    66

  • SierDuDet

    6

  • Jubilate

    6

Mest aktive i denne tråden

Alternativt kan folk som Carl I Hagen og Frp slutte med å selge våpen til Saddam Hussein (og hans ilk), slik at han kan terrorisere asylsøkere. (Denne var fra Irak!)

Carl I Hagen foreslo i Stortinget at Norge skulle selge våpen til Saddam Hussein én måned ETTER at han hadde gasset 5000 kurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan folk som Carl I Hagen og Frp slutte med å selge våpen til Saddam Hussein (og hans ilk), slik at han kan terrorisere asylsøkere. (Denne var fra Irak!)

Carl I Hagen foreslo i Stortinget at Norge skulle selge våpen til Saddam Hussein én måned ETTER at han hadde gasset 5000 kurdere.

Alternativt kan du holde deg til saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Alternativt kan folk som Carl I Hagen og Frp slutte med å selge våpen til Saddam Hussein (og hans ilk), slik at han kan terrorisere asylsøkere. (Denne var fra Irak!)

Carl I Hagen foreslo i Stortinget at Norge skulle selge våpen til Saddam Hussein én måned ETTER at han hadde gasset 5000 kurdere.

Denne artikkelen gir vel et mer nøyaktig og nyansert bilde av situasjonen:

http://www.dagsavisen.no/kommentar/debatt/2003/03/719550.shtml

Carl var ikke hovedmannen, men ble påvirket av en skokk med nyslåtte lobbyister som ikke visste den fulle bredden i Saddams sysler. Saddam var en mester til å skjule sine ugjerninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne artikkelen gir vel et mer nøyaktig og nyansert bilde av situasjonen:

http://www.dagsavisen.no/kommentar/debatt/2003/03/719550.shtml

Carl var ikke hovedmannen, men ble påvirket av en skokk med nyslåtte lobbyister som ikke visste den fulle bredden i Saddams sysler. Saddam var en mester til å skjule sine ugjerninger.

Det hjelper ikke Carl I Hagen at andre også gjorde mye dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du holde deg til saken.

Saken er et drap, begått av et individ.

Det har ikke noe med andre asylsøkere fra Irak (og langt mindre asylsøkere fra andre land) å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alternativt kan folk som Carl I Hagen og Frp slutte med å selge våpen til Saddam Hussein (og hans ilk), slik at han kan terrorisere asylsøkere. (Denne var fra Irak!)

Carl I Hagen foreslo i Stortinget at Norge skulle selge våpen til Saddam Hussein én måned ETTER at han hadde gasset 5000 kurdere.

Krig og elendighet i deres respektivte hjemland er selvsagt en årsak. Men det er ingen unnskyldning for den norske politikken som tilsier at vi tar dem i mot, dytter dem inn på et 4 manns rom mens de sliter med store traumaer, og får gå fritt på gata.

Det er ikke rart de dreper. Det er faktisk ufattelig at de ikke dreper flere.

Hva kan gjøres med det her?

Jeg mener de må sperres inne, slik de gjør i Danmark. Rett og slett ikke la dem få bevege seg fritt.

Vi har hatt 3 (eller er det flere?) drap av denne typen bare i år.

Disse drapene og politikerne som lar disse tikkende bombene gå fri, fyrer opp om fremmedfrykten til nordmenn. Det er det i hvert fall liten tvil om, og ansvaret hviler på våre folkevalgte.

Blir ingenting gjort får våre nye landsmenn en enda vanskeligere hverdag om bare noen år, rett og slett fordi nordmenn blir redde, og redsel fører utvilsomt til mer fremmedfrykt og økt rasisme, så det er helt klart et relevant problem Morsk (igjen...) tar opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krig og elendighet i deres respektivte hjemland er selvsagt en årsak. Men det er ingen unnskyldning for den norske politikken som tilsier at vi tar dem i mot, dytter dem inn på et 4 manns rom mens de sliter med store traumaer, og får gå fritt på gata.

Det er ikke rart de dreper. Det er faktisk ufattelig at de ikke dreper flere.

Hva kan gjøres med det her?

Jeg mener de må sperres inne, slik de gjør i Danmark. Rett og slett ikke la dem få bevege seg fritt.

Vi har hatt 3 (eller er det flere?) drap av denne typen bare i år.

Disse drapene og politikerne som lar disse tikkende bombene gå fri, fyrer opp om fremmedfrykten til nordmenn. Det er det i hvert fall liten tvil om, og ansvaret hviler på våre folkevalgte.

Blir ingenting gjort får våre nye landsmenn en enda vanskeligere hverdag om bare noen år, rett og slett fordi nordmenn blir redde, og redsel fører utvilsomt til mer fremmedfrykt og økt rasisme, så det er helt klart et relevant problem Morsk (igjen...) tar opp.

Sperre de inne med hvilken begrunnelse? "Noen andre med et lignende navn gjorde noe ulovlig"?

Vi kan da ikke sperre inne alle vi *mistenker* muligvis vil komme til å gjøre noe ulovlig? Det blir som en eller annen som er for ekstrem for OTTAR og som vil sperre inne alle menn fordi vi *kan* begå voldtekt. Verken du eller jeg støtter den type "logikk".

Men jeg er enig med deg i at mye av ansvaret ligger i at vi bruker alt for få ressurser til å kartlegge hvem som har krigsskader, og å gi behandling til disse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er et drap, begått av et individ.

Det har ikke noe med andre asylsøkere fra Irak (og langt mindre asylsøkere fra andre land) å gjøre.

Mordet er begått av et individ som sammen med individer fra samme reigion i samme situsjon på påregnes ha psykiske vansker som kan resultere i slike handlinger.

Løsningen er mitt forslag.

Ditt svada løser intet, og er heller ikke verken komisk eller underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperre de inne med hvilken begrunnelse? "Noen andre med et lignende navn gjorde noe ulovlig"?

Vi kan da ikke sperre inne alle vi *mistenker* muligvis vil komme til å gjøre noe ulovlig? Det blir som en eller annen som er for ekstrem for OTTAR og som vil sperre inne alle menn fordi vi *kan* begå voldtekt. Verken du eller jeg støtter den type "logikk".

Men jeg er enig med deg i at mye av ansvaret ligger i at vi bruker alt for få ressurser til å kartlegge hvem som har krigsskader, og å gi behandling til disse.

Med vennlig hilsen

Nei, man skal selvsagt ikke sperre inne alle som kommer til Norge.

Man skal derimot sperre inne de man ser har åpenbare psykiske problemer, og det ser man jo svært ofte. På nøyaktig samme måte som man sperrer inne nordmenn som er en fare for seg selv og sine omgivelser.

Det blir ikke gjort blant disse. De får ikke engang hjelp, og da er det ikke rart det går til helvete gang på gang.

Jeg klandrer ikke asylsøkerne, men jeg klandrer de som ikke gjør noe med situasjonen, på samme måte som jeg klandrer dem dersom åpenbart sinnslidene nordmenn (eller f.eks. denne svensen som drepte en utlending i Oslo for et par uker siden) ikke får hjelp og flyr rundt som tikkende bomber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det hjelper ikke Carl I Hagen at andre også gjorde mye dumt.

Syns du legger litt for mye skyld på den internasjonalt ubetydelige mannen. Vi i Norge visste like lite om Saddams ugjerninger som andre i hele verden. Han ble nedstemt, så det gikk ingen våpen dit, og det påvirket ikke Saddam. Saddam vet ikke en gang hvem Hagen er.

Vi kan heller se litt på innvandringsstoppen som venstresida i Norge fikk innført for å beskytte norske arbeidsplasser og spøre hvorfor loven ikke ble fulgt.

Legg merke til at det var V, SV og AP som var pådrivere for den loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Sperre de inne med hvilken begrunnelse? "Noen andre med et lignende navn gjorde noe ulovlig"?

Vi kan da ikke sperre inne alle vi *mistenker* muligvis vil komme til å gjøre noe ulovlig? Det blir som en eller annen som er for ekstrem for OTTAR og som vil sperre inne alle menn fordi vi *kan* begå voldtekt. Verken du eller jeg støtter den type "logikk".

Men jeg er enig med deg i at mye av ansvaret ligger i at vi bruker alt for få ressurser til å kartlegge hvem som har krigsskader, og å gi behandling til disse.

Med vennlig hilsen

Ingen sjekka de 40 rumenerne det ene året de var her, om de var kriminelle eller ikke fra hjemlandet, det var ikke ressurser til det. 373 anmeldelser på et år er MYE, og mange av disse ranene kunne blitt drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man skal selvsagt ikke sperre inne alle som kommer til Norge.

Man skal derimot sperre inne de man ser har åpenbare psykiske problemer, og det ser man jo svært ofte. På nøyaktig samme måte som man sperrer inne nordmenn som er en fare for seg selv og sine omgivelser.

Det blir ikke gjort blant disse. De får ikke engang hjelp, og da er det ikke rart det går til helvete gang på gang.

Jeg klandrer ikke asylsøkerne, men jeg klandrer de som ikke gjør noe med situasjonen, på samme måte som jeg klandrer dem dersom åpenbart sinnslidene nordmenn (eller f.eks. denne svensen som drepte en utlending i Oslo for et par uker siden) ikke får hjelp og flyr rundt som tikkende bomber.

Du skriver: "Man skal derimot sperre inne de man ser har åpenbare psykiske problemer, og det ser man jo svært ofte. På nøyaktig samme måte som man sperrer inne nordmenn som er en fare for seg selv og sine omgivelser."

Helt enig! Selvsagt skal de individene man har sterk nok grunn til utgjør en fare for seg selv eller andre sperres inne.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen sjekka de 40 rumenerne det ene året de var her, om de var kriminelle eller ikke fra hjemlandet, det var ikke ressurser til det. 373 anmeldelser på et år er MYE, og mange av disse ranene kunne blitt drap.

Ingen sjekker deg heller. Kanskje du også er anmeldt like mange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Man skal derimot sperre inne de man ser har åpenbare psykiske problemer, og det ser man jo svært ofte. På nøyaktig samme måte som man sperrer inne nordmenn som er en fare for seg selv og sine omgivelser."

Helt enig! Selvsagt skal de individene man har sterk nok grunn til utgjør en fare for seg selv eller andre sperres inne.

Med vennlig hilsen

Selvsagt skal ALLE som ankommer et land uten nødvendige reisedokumenter arresteres og interneres, slik du selv ville blitt hvis du hadde reist til F.eks USA, Russland, Irak eller hvor som helst ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du legger litt for mye skyld på den internasjonalt ubetydelige mannen. Vi i Norge visste like lite om Saddams ugjerninger som andre i hele verden. Han ble nedstemt, så det gikk ingen våpen dit, og det påvirket ikke Saddam. Saddam vet ikke en gang hvem Hagen er.

Vi kan heller se litt på innvandringsstoppen som venstresida i Norge fikk innført for å beskytte norske arbeidsplasser og spøre hvorfor loven ikke ble fulgt.

Legg merke til at det var V, SV og AP som var pådrivere for den loven.

Tull - Hagen visste utmerket godt hva Saddam hadde gjort måneden i forveien. Bildene var på alle TV skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mordet er begått av et individ som sammen med individer fra samme reigion i samme situsjon på påregnes ha psykiske vansker som kan resultere i slike handlinger.

Løsningen er mitt forslag.

Ditt svada løser intet, og er heller ikke verken komisk eller underholdende.

Ditt forslag er jevngodt med å internere alle menn, begrunnet med at "menn begår voldtekt".

Har du meldt deg inn i OTTAR?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt forslag er jevngodt med å internere alle menn, begrunnet med at "menn begår voldtekt".

Har du meldt deg inn i OTTAR?

Mitt forslag praktiseres allerde av de aller fleste land vi vansligvis sammenligner oss med, og din pervertering av det medfører ikke annet enn at du driter deg ut.

Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forslag praktiseres allerde av de aller fleste land vi vansligvis sammenligner oss med, og din pervertering av det medfører ikke annet enn at du driter deg ut.

Igjen.

Og logikken er akkurat den samme som å internere menn fordi 99% av alle voldtekter begås av menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og logikken er akkurat den samme som å internere menn fordi 99% av alle voldtekter begås av menn.

Logikken din om at hvem som helst har full rett til å vandre rundt i hele verden uten pass eller annen legitimasjon så mye de vil er syk, hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...