Gå til innhold

Asylsøker siktet for drapet


Gjest Morsk

Anbefalte innlegg

Logikken din om at hvem som helst har full rett til å vandre rundt i hele verden uten pass eller annen legitimasjon så mye de vil er syk, hverken mer eller mindre.

Ditt forslag om å fengsle uskyldige mennesker er sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Ulv I Faarikaal

    66

  • SierDuDet

    6

  • Jubilate

    6

Mest aktive i denne tråden

Helt alvorlig! Når disse stakkars asylsøkerne kommer til Norge, fordi de er forfulgt, mishandlet osv i sitt hjemland, så er noen måneder i interneringsleir rene ferien for dem. På den tiden kan de ''farlige'' lukes ut og få den behandling de trenger, Så kan man slippe å lese i avisene om at en asylsøker er mistenkt for mord.

Et annet moment er at vår snillisme lager grobunn for rasisme. Vi kan ikke ha internering for dem, fordi det er diskriminerende. Det er så latterlig at det ikke ligner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt forslag om å fengsle uskyldige mennesker er sykt.

Gjesp !

Det er ulovlig og ankomme landet uten papirer uansett årsak. Punktum.

De kan dermes fengsles i påvente av utvisning. Også punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfffft...disse antipsykopatene. Jeg begynner å bli lei av dem. En gjeng paranoide wannabe-brunskjorter som roter seg ned i en begrepsforvikling rundt psykopati, feminisme og rasisme.

Det er litt morsomt å se på interaktiviteten mellom morsk og Ulv i Faarikaal. En karikatur ville nok fremstille morsk som føreren, og Ulv som en av horden. Et mer realistisk syn er vel to begrepsforvirrede apekatter som prøver finner en nisje i en broket politisk fløy.

Merk dere det, Sør og andre...man vil aldri få hverken Ulv eller morsk til å ta avstand fra rasisme. DET er mer betenkelig enn en mislykket og paranoid forestilling om massepsykose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt alvorlig! Når disse stakkars asylsøkerne kommer til Norge, fordi de er forfulgt, mishandlet osv i sitt hjemland, så er noen måneder i interneringsleir rene ferien for dem. På den tiden kan de ''farlige'' lukes ut og få den behandling de trenger, Så kan man slippe å lese i avisene om at en asylsøker er mistenkt for mord.

Et annet moment er at vår snillisme lager grobunn for rasisme. Vi kan ikke ha internering for dem, fordi det er diskriminerende. Det er så latterlig at det ikke ligner noe.

Nei, vi kan heller ikke fengsle "menn" selv om menn er ansvarlige for 99% av voldtekter og 95% av all voldelig kriminalitet.

For å sitere: "Det er så latterlig at det ikke ligner noe."

Det der med å sjekke at folk faktisk er skyldige FØR vi fengsler dem er selvsagt noe piss, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ingen sjekker deg heller. Kanskje du også er anmeldt like mange ganger...

Problemet er vel heller at vi slipper inn hvem som helst, gir dem hus og mat og lar kriminelle gå løse rundt uten kontroll. Uten å sjekke hvem de er. Vi lærer ikke så fort heller, det må noen drap til for å få fart i forståelsen. Uskyldige må betale prisen for slappheten.

Du er ikke så opptatt av ofrene for kriminaliteten, de er _uskyldige_. Det er lett å glemme dem i alle sympatien for asylsøkerne. Den siste døde kvinnen har barn som sikkert savner henne. Hadde vi vært mer årvåkne hadde hun kanskje levd i dag. Alle de som er ranet sikkert ikke særlig fornøyde heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er vel heller at vi slipper inn hvem som helst, gir dem hus og mat og lar kriminelle gå løse rundt uten kontroll. Uten å sjekke hvem de er. Vi lærer ikke så fort heller, det må noen drap til for å få fart i forståelsen. Uskyldige må betale prisen for slappheten.

Du er ikke så opptatt av ofrene for kriminaliteten, de er _uskyldige_. Det er lett å glemme dem i alle sympatien for asylsøkerne. Den siste døde kvinnen har barn som sikkert savner henne. Hadde vi vært mer årvåkne hadde hun kanskje levd i dag. Alle de som er ranet sikkert ikke særlig fornøyde heller.

Den samme "logikken" tilsier at alle "menn" burde interneres, ettersom vi er skyldige i 95% av all voldelig kriminalitet.

Heldigvis har vi et prinsipp om at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, og det gjelder selvsagt alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp !

Det er ulovlig og ankomme landet uten papirer uansett årsak. Punktum.

De kan dermes fengsles i påvente av utvisning. Også punktum.

Straffen for en slik forseelse vil være en bot, og ikke flere måneder i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi kan heller ikke fengsle "menn" selv om menn er ansvarlige for 99% av voldtekter og 95% av all voldelig kriminalitet.

For å sitere: "Det er så latterlig at det ikke ligner noe."

Det der med å sjekke at folk faktisk er skyldige FØR vi fengsler dem er selvsagt noe piss, ikke sant?

Dustesvar. I Norge bruker man å sette folk i fengsel på MISTANKE om at de er skyldig i noe. De er ikke dømt og er etter lovens begrep uskyldige. Men i forvaring havner mange.

De reelle asylsøkerne vil faktisk bli veldig forsnøyd med å ha en trygg plass å bo, få mat, drive fysiske aktiviteter osv i den tiden de er til utsjekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Pfffft...disse antipsykopatene. Jeg begynner å bli lei av dem. En gjeng paranoide wannabe-brunskjorter som roter seg ned i en begrepsforvikling rundt psykopati, feminisme og rasisme.

Det er litt morsomt å se på interaktiviteten mellom morsk og Ulv i Faarikaal. En karikatur ville nok fremstille morsk som føreren, og Ulv som en av horden. Et mer realistisk syn er vel to begrepsforvirrede apekatter som prøver finner en nisje i en broket politisk fløy.

Merk dere det, Sør og andre...man vil aldri få hverken Ulv eller morsk til å ta avstand fra rasisme. DET er mer betenkelig enn en mislykket og paranoid forestilling om massepsykose.

Synd det gikk deg hus forbi:

Jeg har tatt avstand fra det jeg og norges lover kaller rasisme. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg vet at kinesere er like smarte som jeg. Med deg vet jeg ikke.

Jeg venter på at myndigheter skal ta til fornuft og begynne å gjøre noe. Jeg har selv fått føle på kroppen hva kriminelle asylsøkere kan finne på, allerede for 24 år siden. Ofrene for disse begynner å bli ganske mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustesvar. I Norge bruker man å sette folk i fengsel på MISTANKE om at de er skyldig i noe. De er ikke dømt og er etter lovens begrep uskyldige. Men i forvaring havner mange.

De reelle asylsøkerne vil faktisk bli veldig forsnøyd med å ha en trygg plass å bo, få mat, drive fysiske aktiviteter osv i den tiden de er til utsjekking.

Man fengler ikke uskyldige mennesker uansett om de er "fornøyd med maten" eller ei.

Og man fengsler dem heller ikke pga mistanke om at de har ødelagt passene sine, ettersom det neppe vil gi større straff enn en bot.

Å fengle folk begrunnet med "de er vant med det" eller "de hadde det mye verre før" er idioti. En mishandlet kvinne "hadde det også mye verre før", uten at de blir fengslet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Den samme "logikken" tilsier at alle "menn" burde interneres, ettersom vi er skyldige i 95% av all voldelig kriminalitet.

Heldigvis har vi et prinsipp om at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist, og det gjelder selvsagt alle.

Egentlig har jeg ikke skrevet om internering.

Selvfølgelig er alle uskyldige til det motsatte er bevist.

Mer selvfølgeligeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det gikk deg hus forbi:

Jeg har tatt avstand fra det jeg og norges lover kaller rasisme. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg vet at kinesere er like smarte som jeg. Med deg vet jeg ikke.

Jeg venter på at myndigheter skal ta til fornuft og begynne å gjøre noe. Jeg har selv fått føle på kroppen hva kriminelle asylsøkere kan finne på, allerede for 24 år siden. Ofrene for disse begynner å bli ganske mange.

Fantes det _asyl_søkere i Norge i 1977?

Og hva gjorde de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd det gikk deg hus forbi:

Jeg har tatt avstand fra det jeg og norges lover kaller rasisme. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg vet at kinesere er like smarte som jeg. Med deg vet jeg ikke.

Jeg venter på at myndigheter skal ta til fornuft og begynne å gjøre noe. Jeg har selv fått føle på kroppen hva kriminelle asylsøkere kan finne på, allerede for 24 år siden. Ofrene for disse begynner å bli ganske mange.

Og hva angår det en asylsøker som ankommer Norge idag hva en annen asylsøker gjorde?

Asylsøkere er INDIVIDER.

Og du har skrevet masse innlegg hvor du ikke ville ta avstand fra rasisme, som definert i ordbøker. Selvsagt fordi du knapt kaller det Hitler gjorde mot jødene for "rasisme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straffen for en slik forseelse vil være en bot, og ikke flere måneder i fengsel.

Ingen har krav på å få gå gatelangs med ukjent identitet i noe land, heller ikke i Norge.

At det allikevel praktiseres er en blodig realitet som vi snartes bør endre til internasjonal praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantes det _asyl_søkere i Norge i 1977?

Og hva gjorde de?

De reiste rett til UiFs hus for å banke ham opp! Det var selvsagt derfor de kom!

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det gikk deg hus forbi:

Jeg har tatt avstand fra det jeg og norges lover kaller rasisme. Hvorfor skulle jeg ikke det?

Jeg vet at kinesere er like smarte som jeg. Med deg vet jeg ikke.

Jeg venter på at myndigheter skal ta til fornuft og begynne å gjøre noe. Jeg har selv fått føle på kroppen hva kriminelle asylsøkere kan finne på, allerede for 24 år siden. Ofrene for disse begynner å bli ganske mange.

Ulv du sier flere ting samtidig. Du sier du ikke er rasist iht din fortolkning av den norske lov, samtidig bruker du enhver anledning til å rakke ned på andre folkegrupper, spesiellt på bakgrunn av tro og hudfarge. Er du Jeppe eller Erasmus?Det vet du vel ikke. Det vi andre vet er at du bruker mye tid og møye på å spre rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Fantes det _asyl_søkere i Norge i 1977?

Og hva gjorde de?

Javisst, flyktninger har funnets i uminnelige tider. Loven om innvandringsstopp ble innført to år før. De jeg traff kom hit etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, flyktninger har funnets i uminnelige tider. Loven om innvandringsstopp ble innført to år før. De jeg traff kom hit etter det.

Asyl er begrunnet i Menneskerettighetene, og har ikke noe med innvandringsstopp å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fengler ikke uskyldige mennesker uansett om de er "fornøyd med maten" eller ei.

Og man fengsler dem heller ikke pga mistanke om at de har ødelagt passene sine, ettersom det neppe vil gi større straff enn en bot.

Å fengle folk begrunnet med "de er vant med det" eller "de hadde det mye verre før" er idioti. En mishandlet kvinne "hadde det også mye verre før", uten at de blir fengslet.

Man fengsler folk på mistanke, Sør. Det kalles varetekt. Når folk bevist ødelegger sine dokumenter, så er de også klar over at de har begått noe kriminelt. Da er det legitimt å sette dem i forvaring inntil de er sjekket ut.

Hvor har du fått for deg at man kun får en bot for å ødelegge sine dokumenter? Og hvem skal betale den boten? Sosialen?

Du snakker bevist om å fenglse. For meg er et fengsel et sted hvor folk er innsatt på en celle gjerne 22 timer i døgnet. Jeg snakker om internering, en åpen løsning innenfor et lukket areal der man har frihet til å gå turer, slappe av og gjøre det man har lyst til. BORTSETT fra at man ikke kan bosette seg blant ''vanlige'' folk inntil man er sjekket og funnet ok er dette ingen straff i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...