Gå til innhold

Asylsøker siktet for drapet


Gjest Morsk

Anbefalte innlegg

Egentlig har jeg ikke skrevet om internering.

Selvfølgelig er alle uskyldige til det motsatte er bevist.

Mer selvfølgeligeter?

Så er du for eller imot internering av folk som ikke er dømt i en rettssal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Ulv I Faarikaal

    66

  • SierDuDet

    6

  • Jubilate

    6

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Og hva angår det en asylsøker som ankommer Norge idag hva en annen asylsøker gjorde?

Asylsøkere er INDIVIDER.

Og du har skrevet masse innlegg hvor du ikke ville ta avstand fra rasisme, som definert i ordbøker. Selvsagt fordi du knapt kaller det Hitler gjorde mot jødene for "rasisme".

Din definisjon dekker 85% av norges befolkning og du har selv skrevet at en gammel dame som er redd fremmede og negre er rasist.

Jeg mener dama bare er overnervøs.

Du mener antagelig at hun skal straffes, jeg men mener hun skal få informasjon og omsorg, da det skyldes normal uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, flyktninger har funnets i uminnelige tider. Loven om innvandringsstopp ble innført to år før. De jeg traff kom hit etter det.

Men hva gjorde de?

Jeg vil anta at oddsen for å få problemer med psykopatiske asylsøkere på den tiden var langt mindre enn den er i dag, i og med at det ikke fantes veldig mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fengsler folk på mistanke, Sør. Det kalles varetekt. Når folk bevist ødelegger sine dokumenter, så er de også klar over at de har begått noe kriminelt. Da er det legitimt å sette dem i forvaring inntil de er sjekket ut.

Hvor har du fått for deg at man kun får en bot for å ødelegge sine dokumenter? Og hvem skal betale den boten? Sosialen?

Du snakker bevist om å fenglse. For meg er et fengsel et sted hvor folk er innsatt på en celle gjerne 22 timer i døgnet. Jeg snakker om internering, en åpen løsning innenfor et lukket areal der man har frihet til å gå turer, slappe av og gjøre det man har lyst til. BORTSETT fra at man ikke kan bosette seg blant ''vanlige'' folk inntil man er sjekket og funnet ok er dette ingen straff i det hele tatt.

Så siden det ikke er noen straff i det hele tatt, så er det OK å internere deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din definisjon dekker 85% av norges befolkning og du har selv skrevet at en gammel dame som er redd fremmede og negre er rasist.

Jeg mener dama bare er overnervøs.

Du mener antagelig at hun skal straffes, jeg men mener hun skal få informasjon og omsorg, da det skyldes normal uvitenhet.

Nei, min definisjon av rasisme er fra ordboken, og dekker (på DOL) deg, og kanskje 5-10 andre som har vært her iløpet av de siste 5 årene.

De "85%" er noe du har funnet på, likeledes eksempelet med den gamle damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så siden det ikke er noen straff i det hele tatt, så er det OK å internere deg?

Har det klikket i topplokket ditt, eller var du tom for vettuge svar?

På hvilket grunnlag skulle det være ok å internere meg? Har jeg mistet ID-papirene mine?

Spør folk fra andre land om hva de mener om folk som kommer her uten annen grunn enn å være lykkejegere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ulv du sier flere ting samtidig. Du sier du ikke er rasist iht din fortolkning av den norske lov, samtidig bruker du enhver anledning til å rakke ned på andre folkegrupper, spesiellt på bakgrunn av tro og hudfarge. Er du Jeppe eller Erasmus?Det vet du vel ikke. Det vi andre vet er at du bruker mye tid og møye på å spre rasisme.

Ikke et ord jeg har skrevet er rasistisk, jeg er bare _veldig_ i mot økninggen i antallet kriminelle og økningen i brutaliteten, det tolkes ulikt av de ulike. Min definisjon av rasisme er fullt ut forsvarlig.

Hvis du har lest alt jeg har skrevet, og fremdles mener at det fins noe rasistisk, så kan jeg godt si at jeg er det, men da er det din personlige mening og tolket ut fra din "rasismeterskel".

Det å bli kalt rasist skal liksom stoppe kjeften på folk, men det virker ikke lenger, man har vært for raske til å kalle folk det for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Asyl er begrunnet i Menneskerettighetene, og har ikke noe med innvandringsstopp å gjøre.

Flyktning er ikke det samme som innvandrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et ord jeg har skrevet er rasistisk, jeg er bare _veldig_ i mot økninggen i antallet kriminelle og økningen i brutaliteten, det tolkes ulikt av de ulike. Min definisjon av rasisme er fullt ut forsvarlig.

Hvis du har lest alt jeg har skrevet, og fremdles mener at det fins noe rasistisk, så kan jeg godt si at jeg er det, men da er det din personlige mening og tolket ut fra din "rasismeterskel".

Det å bli kalt rasist skal liksom stoppe kjeften på folk, men det virker ikke lenger, man har vært for raske til å kalle folk det for lenge.

Du blir beskrevet som rasist fordi du ER rasist. Dine bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser er patetiske.

Jeg kan hente frem sitater om "muslimer", og "brune taxisjåfører" og "negre" som du skriver opp, ned og i mente om.

Og ALLTID negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men hva gjorde de?

Jeg vil anta at oddsen for å få problemer med psykopatiske asylsøkere på den tiden var langt mindre enn den er i dag, i og med at det ikke fantes veldig mange av dem.

De var ikke psykopater, men vanlige kriminelle på flukt fra politiet i bl a Sverige.

Enda så få det fantes, og så skulle jeg treffe på dem. Ingen jeg har snakket med hadde hørt om slik brutalitet som det de framviste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et ord jeg har skrevet er rasistisk, jeg er bare _veldig_ i mot økninggen i antallet kriminelle og økningen i brutaliteten, det tolkes ulikt av de ulike. Min definisjon av rasisme er fullt ut forsvarlig.

Hvis du har lest alt jeg har skrevet, og fremdles mener at det fins noe rasistisk, så kan jeg godt si at jeg er det, men da er det din personlige mening og tolket ut fra din "rasismeterskel".

Det å bli kalt rasist skal liksom stoppe kjeften på folk, men det virker ikke lenger, man har vært for raske til å kalle folk det for lenge.

Ulv...hva er din definisjon av rasisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Du blir beskrevet som rasist fordi du ER rasist. Dine bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser er patetiske.

Jeg kan hente frem sitater om "muslimer", og "brune taxisjåfører" og "negre" som du skriver opp, ned og i mente om.

Og ALLTID negativt.

Feil.

Du har også nevnt ordene neger, brune osv uten at jeg kaller deg rasist?

Vis oss et innlegg jeg har skrevet da, vær så snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det klikket i topplokket ditt, eller var du tom for vettuge svar?

På hvilket grunnlag skulle det være ok å internere meg? Har jeg mistet ID-papirene mine?

Spør folk fra andre land om hva de mener om folk som kommer her uten annen grunn enn å være lykkejegere.

Forsøk å hold deg til tema.

Det er selvsagt verken OK å internere deg eller andre uskyldige mennesker. At de kommer fra grusomheter er tvertimot en grunn til at de ikke skal mishandles mer.

Selvsagt er det mange som ødelegger papirene med vilje, men da skal de anklages, og stilles for retten. Ikke bare straffe alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvem har påstått det?

Jeg skrev om "asyl", fordi DU nevnte "asylsøkere".

*rister på hodet av deg*

Hjelper det å riste på hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var ikke psykopater, men vanlige kriminelle på flukt fra politiet i bl a Sverige.

Enda så få det fantes, og så skulle jeg treffe på dem. Ingen jeg har snakket med hadde hørt om slik brutalitet som det de framviste.

Men hva gjorde de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil.

Du har også nevnt ordene neger, brune osv uten at jeg kaller deg rasist?

Vis oss et innlegg jeg har skrevet da, vær så snill?

En kvinnelig bekjent med litt tvilsomme holdninger pleier bestille kvinnelig drosjesjåfør, for da får hun norsk. Men sist gang fikk hun kvinnelig mørkhudet drosjesjåfør. Shit.

- Ulv I Faarikaal

De to brune taximennene likte ikke det og lirte av seg noe på kaudervelsk. Jeg bare vifta med armen som jeg holdt en vaskeklut og ropte "vaske-vaske !"

- Ulv I Faarikaal

Skal vi fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ulv...hva er din definisjon av rasisme?

Slå opp i Caplex, der står det. Det passer overhodet ikke på meg. Man bruker ordet for å spore av debatten i håp om å kneble andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...