Gå til innhold

tanker om graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest lindiss

Forresten, har du slitt med spiseforstyrrelser eller noe slikt? Det virker som om du har et noe anstrengt forhold til kroppen din.

Har aldri hatt spiseforstyrrelser nei, men har alltid slitt med å være litt for tynn. Akkurat nå synes jeg kroppen min er kjempefin, og vil ikke at den skal "ødelegges"..

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

4

• fei1365380229

4

• serendipity

3

• Åsemor

3

Jeg har jo forsåvidt lyst på barn, det vil si jeg vil ikke bli gammel uten å ha fått dem. Noen som kan besøke meg da, barnebarn osv. Men jeg liker ikke tanken på graviditet, amming osv.. men det må jeg jo gjennom for å få barna.

Tror nok kanskje ikke det er frykten for at mannen min ikke skal like kroppen min etter fødslene, men frykten for at JEG ikke skal like den. Menn er vel lettere å glede enn vi tror, det er vi jenter som vil være "perfekte"...

Du må nok jobbe litt mer med egen innstilling da, eller rett og slett vente til du modnes... :-)

Gjest lindiss

Du må nok jobbe litt mer med egen innstilling da, eller rett og slett vente til du modnes... :-)

Jeg kommer neppe til å få mere lyst til å få kjip kropp når jeg blir eldre. Heller motsatt vil jeg tro.. men kanskje jeg er en av de heldige det ikke synes så mye på. Jeg har da holdt meg godt de første 28 årene ;)

Gjest Pricilla

Har aldri hatt spiseforstyrrelser nei, men har alltid slitt med å være litt for tynn. Akkurat nå synes jeg kroppen min er kjempefin, og vil ikke at den skal "ødelegges"..

Er du tynn av natur så har du vel størst sjanse for å bli fin igjen vil jeg tro! Ei på jobben (hun er 33) har født to barn (hun er tynn eller slank), og det kan man ikke se engang!

Tror nok heller det er vanskligere for oss som har lett for å legge på oss å slite med overflødig mage osv. etter fødsel.

Annonse

Gjest lindiss

Er du tynn av natur så har du vel størst sjanse for å bli fin igjen vil jeg tro! Ei på jobben (hun er 33) har født to barn (hun er tynn eller slank), og det kan man ikke se engang!

Tror nok heller det er vanskligere for oss som har lett for å legge på oss å slite med overflødig mage osv. etter fødsel.

Det er mulig det ja, er bare det at jg må jobbe for å få litt muskler å se litt større ut på den måten.

Kanskje jeg legger på meg akkurat passe så jeg bare bli fin? hehe.. I wish..

Gjest Pricilla

Det er mulig det ja, er bare det at jg må jobbe for å få litt muskler å se litt større ut på den måten.

Kanskje jeg legger på meg akkurat passe så jeg bare bli fin? hehe.. I wish..

nettopp! ; ) Hvis du trener til vanlig trenger du ikke slutte med det selv om du blir gravid.. Bare noen øvelser man ikke burde gjøre.

Gjest Fast bruker

Det er jo det det er da. Noen andre har laget det og født det. Det blir jo "ditt" per def, på papiret og sånn, men aldri genetisk. Du kan ikke se på barnet og se din manns nese, eller din mors øyne i det.

Du høres ærlig talt svært umoden ut. At du i hele tatt kan tro at å adoptere barn blir "å oppdra andres unger" står for meg som komplett uforståelig. Kanskje du blander å adoptere med å jobbe i barnehage?! Da oppdrar man andres unger nemlig. :o)

Ta deg tid. Kanskje blir du moden og ansvarsfull nok innen det er for sent. Blir du det ikke er det kanskje like greitt for eventuelle barn at de ikke er født.

Gjest Ugga Bugga

Du høres ærlig talt svært umoden ut. At du i hele tatt kan tro at å adoptere barn blir "å oppdra andres unger" står for meg som komplett uforståelig. Kanskje du blander å adoptere med å jobbe i barnehage?! Da oppdrar man andres unger nemlig. :o)

Ta deg tid. Kanskje blir du moden og ansvarsfull nok innen det er for sent. Blir du det ikke er det kanskje like greitt for eventuelle barn at de ikke er født.

Nå synes jeg diskusjonen utarter litt. Det var jo ikke adopsjon denne tråden egentlig dreide seg om.

Det er mange som ikke kunne tenke seg å adoptere barn, uten at de er umodne av den grunn.

Nei, det gjør ikke det. Ikke for meg. Jeg ville ikke sett på et adoptert barn som mitt eget, det har jo ingen av mine eller mannen min sine gener.

I tillegg får man som regel utenlandske barn med annerledes utseendet, og det ville vært helt uaktuelt.

Adopsjon er IKKE noe alternativ for meg.

Å bestemme seg for adopsjon er ikke noe man gjør over natten, de fleste av oss som har gjort det trenger litt tid på denne prosessen.

Og man kan vel ikke forvente at et menneske som ikke engang er moden for å utsette kroppen for strekkmerker og løse bryster skal være i nærheten av å ha tenkt noe fornuftig om adopsjon, men av og til er det rett og slett like greitt å holde kjeft... ;-)

Å adoptere er ikke på noen som helst måte å oppdra andres barn. Det at mitt barn ikke har mormors nese eller onkels ører gjør ingen verdens ting. Det er da myyyyye viktigere ting å bry hodet med enn sånn når man får barn. Nei, man er ikke grvid, og man føder ikke. Den biten tok det en stund for meg å akseptere, men når barnet først er der,er jeg like mye mor som vilken som helst annen mor.

SÅnn er det med den saken! :o)

Gjest Fast bruker

Nå synes jeg diskusjonen utarter litt. Det var jo ikke adopsjon denne tråden egentlig dreide seg om.

Det er mange som ikke kunne tenke seg å adoptere barn, uten at de er umodne av den grunn.

Uffda, var det noen som sa det fryktelige ordet adopsjon for mye. ;-)

Neida, selvsagt er ikke alle som ikke adopterer umodne, det er ikke det jeg sier. Men personen som har skrevet innleggene her er det, det mener jeg.

fei1365380229

Å bestemme seg for adopsjon er ikke noe man gjør over natten, de fleste av oss som har gjort det trenger litt tid på denne prosessen.

Og man kan vel ikke forvente at et menneske som ikke engang er moden for å utsette kroppen for strekkmerker og løse bryster skal være i nærheten av å ha tenkt noe fornuftig om adopsjon, men av og til er det rett og slett like greitt å holde kjeft... ;-)

Å adoptere er ikke på noen som helst måte å oppdra andres barn. Det at mitt barn ikke har mormors nese eller onkels ører gjør ingen verdens ting. Det er da myyyyye viktigere ting å bry hodet med enn sånn når man får barn. Nei, man er ikke grvid, og man føder ikke. Den biten tok det en stund for meg å akseptere, men når barnet først er der,er jeg like mye mor som vilken som helst annen mor.

Må innrømme at jeg var utrolig enig i utsagnet: "noen ganger kan det være like greit å holde kjeft".

Annonse

Du får gjøre som kjendisene. Ta tatern med keisersnitt 2-3 uker før termin så beholder du figuren. Amming er unødvendig, selv Rimi har løsninger på det problemet. Så gjenstår det bare å finne en dust med fotformsko og palestinaskjerf som kan være hjemmeværende de første 2-3 årene, så kan du leve livet frem til ungen blir snakkbar.

amen!

Beste hilsen fra

Gjest Ugga Bugga

Uffda, var det noen som sa det fryktelige ordet adopsjon for mye. ;-)

Neida, selvsagt er ikke alle som ikke adopterer umodne, det er ikke det jeg sier. Men personen som har skrevet innleggene her er det, det mener jeg.

Det virket bare som om det er litt mye hårsårhet ute og går blant adopsjonsfolka. Og vi kom litt langt vekk fra temaet i det opprinnelige innlegget.

Det er mulig lindiss er umoden, men jeg er ikke med på at hun er umoden FORDI hun ikke kunne tenke seg å adoptere.

Det virket bare som om det er litt mye hårsårhet ute og går blant adopsjonsfolka. Og vi kom litt langt vekk fra temaet i det opprinnelige innlegget.

Det er mulig lindiss er umoden, men jeg er ikke med på at hun er umoden FORDI hun ikke kunne tenke seg å adoptere.

Hvordan kan temaet adopsjon være langt unna temaet i hovedinnlegget, når hovedinnlegget handler om ei som er redd for å ødelegge kroppen sin om hun blir gravid. Nå er forøvrig akkurat det ingen grunn til å velge adopsjon da, men bortsett fra det så er i grunnen graviditet og adopsjon to sider av samme sak - det å få barn!

Hårsåre adoptivforeldre? Når jeg leser innleggene til lindiss så tar jeg meg ikke nær av det hun skriver, jeg tenker bare stakkars, stakkars henne, det er virkelig mye hun ikke har forstått :-))

Beste hilsen fra

Gjest Ugga Bugga

Hvordan kan temaet adopsjon være langt unna temaet i hovedinnlegget, når hovedinnlegget handler om ei som er redd for å ødelegge kroppen sin om hun blir gravid. Nå er forøvrig akkurat det ingen grunn til å velge adopsjon da, men bortsett fra det så er i grunnen graviditet og adopsjon to sider av samme sak - det å få barn!

Hårsåre adoptivforeldre? Når jeg leser innleggene til lindiss så tar jeg meg ikke nær av det hun skriver, jeg tenker bare stakkars, stakkars henne, det er virkelig mye hun ikke har forstått :-))

Beste hilsen fra

Ok, jeg er kanskje enig med deg når alt kommer til alt :-)

Gjest ChiengMai

Ikke noe, annet enn at det vil jo være fint å kunne kjenne igjen sin mann, sin bror eller mor i barnet sant?

Ikke se noen likheter må jo være litt trist. For meg er det ikke det at mine gener er bedre som gjør at jeg vi ha egne barn, men bare at det er sånn jeg ser på det.

Tro meg, jeg er usigelig stolt av barna mine selv om de ikke ligner noen i familien det aller minste. Dermed kan jeg dessuten skryte uhemmet og uten spor av fare for selvskryt over at de er de vakreste barna i verden. Det er de nemlig. Kjenner dessuten fler med egenfødte barn som lurer på "hvor i alle dager" barna deres er kommet fra siden de er så ulike resten av familien av utseende. Så jo, du har umodne tanker og nok også et lite realistisk bilde av hva det vil si å ha barn og hva slags garantiordninger disse småtassene kommer med. Sistnevnte er det nemlig så som så med. :-D

Gjest Pricilla

Jeg kommer neppe til å få mere lyst til å få kjip kropp når jeg blir eldre. Heller motsatt vil jeg tro.. men kanskje jeg er en av de heldige det ikke synes så mye på. Jeg har da holdt meg godt de første 28 årene ;)

Tyngdekraften kommer du nok ikke unna! : )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...