Gå til innhold

Når ungjenter blir mødre

Anbefalte innlegg

Gjest Svar til Prozak

Det uforsvarlige er vel den ubeskyttede sexakten. Når ei jente først er gravid, så kan man jo ikke bruke argumentet om forsvarlig/ikke forsvarlig for å få henne til å ta abort.

"........................"

Enig med deg at man ikke kan bruke argumentet at det er forsvarlig/ikke forsvarlig for å få henne til å ta abort...

Men jeg synes der i mot at det er ganske uforsvarlig av jenta å ikke bruke prevensjon under selve seksakten...

Ikke vet jeg, men hun har vel kanskje ikke hatt temaet ennå i timene på sskolen og lært om prevensjon, sex og samliv siden hun har ubeskyttet sex?

Det uforsvarlige er vel den ubeskyttede sexakten. Når ei jente først er gravid, så kan man jo ikke bruke argumentet om forsvarlig/ikke forsvarlig for å få henne til å ta abort.

Fortsetter under...

Gjest Gamlemoren

Synes du virkelig at det er greit at ei jente på 16år får barn selv om jenta er moden og får oppbaking fra barnefaren?

Da må du virkelig ha "feil syn" på dette. Ei jente på 16år er ei jente på 16år uansett alder, modenhet osv....

Jeg synes der i mot at det er uforsvarlig og ufornuftig at ei jente på 16år får barn uten å ha skaffet seg full utdannelse først.

Dessuten er det som regel de unge jentene som får barn tidlig ganske ufornuftige av seg og mer barnseligere enn det man tror når de jentene ikke vet hva prevensjon er + at dem antageligvis ikke vet hva det koster å ha en unge i dag....En morstrygd er ikke nok til å leve for begge to i dagens samfunn....

Selv var jeg ikke en gang så ufornuftig og uforsvarlig da jeg var 16år.. Vet om noen jenter som gikk i klassen min som fikk barn da dem var i ca. den alderen, og de var "ikke akkurat spesielt lure eller gjennomtenkte i de handlingene som dem foretok seg....

****Synes du virkelig at det er greit at ei jente på 16år får barn selv om jenta er moden og får oppbaking fra barnefaren?*****

Jeg mener det kan være greit når ulykken først har skjedd.Altså, at for noen kan det føles helt greit og riktig,JA!For andre kan det være motsatt.

****Da må du virkelig ha "feil syn" på dette. Ei jente på 16år er ei jente på 16år uansett alder, modenhet osv....****

Uenig i den.Det kan være STOR forskjell på modenheten hos 16-åringer.Noen kan takle å få barn når de er så unge(selv om det selvfølgelig ikke er ideelt, og selvfølgelig ikke er noe du oppfordrer en 16-åringer til!)

****Jeg synes der i mot at det er uforsvarlig og ufornuftig at ei jente på 16 år får barn uten å ha skaffet seg full utdannelse først.*****

Du synes det ja....,men vit at mennesker har forskjellige meninger, og at noen velger å ta utdannelse etter at de har fått barn, eller for den saks skyld velger å ta jobb uten utdannelse(om de så er 16 eller 40).

****Dessuten er det som regel de unge jentene som får barn tidlig ganske ufornuftige av seg og mer barnseligere enn det man tror når de jentene ikke vet hva prevensjon er + at dem antageligvis ikke vet hva det koster å ha en unge i dag....En morstrygd er ikke nok til å leve for begge to i dagens samfunn....*****

For noe tull!Hvem som helst kan vel havne i uløkka, selv med prevensjon.Her synes jeg det var du som var umoden og barnslig!

Om man blir alene med et barn, så lever en alenemor normalt godt på Morstrygd +støtteordninger i dag.Husk de får morstrygd, 2 barnetrygder, bidrag, kontantstøtte, det meste skattefritt.

****Selv var jeg ikke en gang så ufornuftig og uforsvarlig da jeg var 16år.. Vet om noen jenter som gikk i klassen min som fikk barn da dem var i ca. den alderen, og de var "ikke akkurat spesielt lure eller gjennomtenkte i de handlingene som dem foretok seg....****

Ja, jeg vet også om noen jenter som fikk unger i så ung alder, og flere av dem har kommet lenger(utdannelse, jobb osv) en mange av jentene som ikke fikk barn så tidlig.

Noen av jentene var kansje ikke så lure i den perioden de havnet i den såkalte "uløkka", men det var vel ikke du heller når du var 16 år(en naiv alder), selv om du ikke havnet i uløkka?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...