Gå til innhold

Slør, eller ikke slør


musikeren

Anbefalte innlegg

Jente med turban! *lol*

Samma faen hva det heter. Så lenge det er ulovlig med hodeplagg bør det gjelde utlendinger og andre religiøse også. Ikke bare nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    133

  • Ulv I Faarikaal

    118

  • Taj Mahal

    72

  • Dorthe

    33

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Ja, akkurat som kristne når du siterer Hosea 14:1 til dem.

Et eller annet om at gravide skal skjæres opp og spebarn knuses?

Godt det er i gamle testamente.

Koranen: (9:74)

De vantro: Muslimene må gjerne "utslette en hel by med dem", "drepes og korsfestes", "hender

avhugges" osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om dreads, ikke om fletter.

Er det noe værre? Jeg vet ikke hva det er, men er det ikke slike som kan ligne fletter da?

Musefletter skal være greit, men ikke å tupere håret?

Det blir for dumt og fordomsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Åsne ville skrive en spennende bok. Penger er kjekt å ha og det er noe de aller fleste gjerne vil ha. ;)

Bokhandleren liker helt sikkert også penger.

Men som jeg sa, du burde lese forordene hennes. ;)

Ingen land er rosenrøde. Men i ingen land er heller alle mennesker like. Heldigvis.

Tror du noen hadde giddet å skrive en bok om livet ditt for eksempel? Eller tror du forfatteren hadde valgt for eksempel Veronica Orderud?

Bokhandleren var et tilfeldig valg, ikke fra landsbygda og fra en relativt velutdannet overklasse, Jeg vet det er enda verre i andre og lavere samfunnslag. Kvinner er der mindre verd enn geiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma faen hva det heter. Så lenge det er ulovlig med hodeplagg bør det gjelde utlendinger og andre religiøse også. Ikke bare nordmenn.

Man bør respektere andre menneskers tro. Og spesielt i et land som har religionsfrihet.

Hvorfor skulle det plage noen at noen går med sjal? Tenk om det plager mange mennesker at kvinner går i bukse! Skulle du mene det samme da?

Nei, man må kunne få lov å ha på sitt hodeplagg. Det er trossalt religionsfrihet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Nei, hans paranoia baserer seg på at han tar de verste tilfellene og gjør som om alle er slik.

Hvilke "alle"?. Har aldri brukt ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhandleren var et tilfeldig valg, ikke fra landsbygda og fra en relativt velutdannet overklasse, Jeg vet det er enda verre i andre og lavere samfunnslag. Kvinner er der mindre verd enn geiter.

Bokhandleren var bokhandleren!

Alle mennesker er forkjellig. Og alle familier for den slags skyld. Har du ikke lest eller hørt normenn fortelle om familiene sine. Mye rart ute å går her også. Slik er det. Vi er forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er absolutt det mest estetiske :o)

Jeg tror de bruker det fordi de slipper stelle og vaske håret?

Ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

At folk er illeluktene er en sak som går utover ens neste. At folk har fletter, skader eller plager da ingen.

Bortsett fra de med fordommer da.

Jeg liker flette, er det lov?

Skikkelig tjukk, svart, lang. Den kan man holde i når ....

Uffda, nå røpet jeg meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker flette, er det lov?

Skikkelig tjukk, svart, lang. Den kan man holde i når ....

Uffda, nå røpet jeg meg :)

Ja, og heldigvis har du lov til å like det. Og heldigvis har folk lov til å ha flette. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Bokhandleren var bokhandleren!

Alle mennesker er forkjellig. Og alle familier for den slags skyld. Har du ikke lest eller hørt normenn fortelle om familiene sine. Mye rart ute å går her også. Slik er det. Vi er forskjellig!

Tror du ikke jeg syns det stemmer når jeg kjenner igjen alle mine inntrykk i boka og hennes inntrykk bygger naturlig oppå mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Men hva hvis du kommer til et hotell... Et fint hotell. Bak resepsjonsdisken står det en som i klesstil og utseende tydelig signaliserer at han tilhører Hells Angels. Barbert isse, masse skjegg, piercing her og der, tatoveringer, som er tydelige å se siden han bare har på seg en skinnvest uten ermer oventil, slitt olabukse, armyboots. Synes du ikke dette blir litt gæærnt?

Jo da, jeg hadde nok reagert, og jeg hadde nok reagert mer på han enn f.eks en fyr i turban eller en kvinne med skaut....men hvis fyren gjorde jobben sin,var høflig, imøtekommen og servicemindet så krever ikke jeg mer.

Min ærverdige farmor på 93 hadde sannsynligvis trodd du var en narkoman, satandyrkende uteligger.....det er selvfølgelig latterlig, som all annen fremmedfrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke jeg syns det stemmer når jeg kjenner igjen alle mine inntrykk i boka og hennes inntrykk bygger naturlig oppå mine?

Det er kunsten ved å skrive en bok som selger bra! ;)

Man pirrer litt på det at folk gjerne vil at de andre også skal ha noe å sette fingeren på. Pirrer litt på fordommene rett og slett. Men det kan de gjøre, fordi de skriver slik de gjør i forordene sine. ;)

De skriver det folk vil lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hvorfor slår noen normenn sine koner?

Spørsmålet ditt er like dumt.

Vi kan heller spørre: hvorfor blir nesten alle kvinner i visse kulturer systemtisk mishandlet, når problemet er bare 1/30 i andre kulturer?

En fra Gambia på TV hadde 5 koner og han mishandlet dem jevnlig og daglig, det gjorde alle hans mannlige bejkjente også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en skikkelig rastafari da med møkkete dreads? Stinkende av marihuana. Det er også religiøst.

Her i Norge er det vel flere dopa etniske nordmenn med dreads enn det er ekte rastafarier?

Btw - jeg synes dreads kan være fint jeg, men hasjlukten klarer jeg meg fint ute, men det gjelder både fra svarte og hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan heller spørre: hvorfor blir nesten alle kvinner i visse kulturer systemtisk mishandlet, når problemet er bare 1/30 i andre kulturer?

En fra Gambia på TV hadde 5 koner og han mishandlet dem jevnlig og daglig, det gjorde alle hans mannlige bejkjente også.

Slike ting er ofte mest utbredt blandt folk som bor langt ute på bygdene. Det er fattigdom og lite skolegang der.

Der er det ofte en ur- ukultur uten like.

På steder som ikke ligger så forlatt fra storbyene og i storbyene er det ofte mer utdanning og en annen kultur som regjerer. Selvsagt finner du menn som slår over alt. Også i nærheten av deg.

Men de du snakker om er folk fra bak fjellene, som lever fatteslig og som lite utdanning har.

Har du ikke sett hvor hardt Pakistanere kan jobbe? Det er mange som har begynt å vaske gulv da de kom til Norge, men som har bygget seg et palass i hjemlandet sitt nå. Og som også har god råd her i landet.

Disse Pakistanerene kom fra slike bygder, den gangen da de først kom. Derfor kan de jobbe og derfor har så mange av dem denne ukulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan heller spørre: hvorfor blir nesten alle kvinner i visse kulturer systemtisk mishandlet, når problemet er bare 1/30 i andre kulturer?

En fra Gambia på TV hadde 5 koner og han mishandlet dem jevnlig og daglig, det gjorde alle hans mannlige bejkjente også.

Men siden dette er så lenge siden, så er det mange Pakistanere som nå hser hvor ille ukulturen de hadde var.

Og selvsagt er det mange av dem som aldri ville ha tvangsgiftet datteren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...