Gå til innhold

Slør, eller ikke slør


musikeren

Anbefalte innlegg

Man bør respektere andre menneskers tro. Og spesielt i et land som har religionsfrihet.

Hvorfor skulle det plage noen at noen går med sjal? Tenk om det plager mange mennesker at kvinner går i bukse! Skulle du mene det samme da?

Nei, man må kunne få lov å ha på sitt hodeplagg. Det er trossalt religionsfrihet her.

Hvorfor skulle det plage noen at enkelte går med piercing eller sitter med caps i disken?

Mener du virkelig at vi skal ta mer hensyn til enkelte mennesker pga deres religion?

Jeg mener reglene om piercing og hodeplagg er latterlige, men skal man først nekte noen det ene så får man også nekte det andre.

Vi skal ikke ha noen forskjellsbehandling basert på religion her, noe vi vil få dersom vil tillater enkelte plagg pga religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    133

  • Ulv I Faarikaal

    118

  • Taj Mahal

    72

  • Dorthe

    33

Mest aktive i denne tråden

Et eller annet om at gravide skal skjæres opp og spebarn knuses?

Godt det er i gamle testamente.

Koranen: (9:74)

De vantro: Muslimene må gjerne "utslette en hel by med dem", "drepes og korsfestes", "hender

avhugges" osv osv.

Det gamle testamentet er en del av bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det plage noen at enkelte går med piercing eller sitter med caps i disken?

Mener du virkelig at vi skal ta mer hensyn til enkelte mennesker pga deres religion?

Jeg mener reglene om piercing og hodeplagg er latterlige, men skal man først nekte noen det ene så får man også nekte det andre.

Vi skal ikke ha noen forskjellsbehandling basert på religion her, noe vi vil få dersom vil tillater enkelte plagg pga religion.

At muslimer går med sjal på grunn av religionen, bør respekteres hakket mer en utsmykkning for morro skyld.

Men ellers synes jeg ikke at noen har noe med hva folk velger å ville ha på seg. Det folk har noe med, er oppførselen til folk. Så lenge de ikke har noe å si på oppførselen, skulle det ikke være noe annet andre har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det er kunsten ved å skrive en bok som selger bra! ;)

Man pirrer litt på det at folk gjerne vil at de andre også skal ha noe å sette fingeren på. Pirrer litt på fordommene rett og slett. Men det kan de gjøre, fordi de skriver slik de gjør i forordene sine. ;)

De skriver det folk vil lese.

Man må enten skrive en reiseskildring, eller en fagbok, en roman, et eventyr osv.

Hun valgte å beskrive sine inntrykk, gjengi menneskenes liv, historier og dagligliv.

Sør ville bare ganske enkelt kalle henne en løgner, rett og slett fordi han ikke liker boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det plage noen at enkelte går med piercing eller sitter med caps i disken?

Mener du virkelig at vi skal ta mer hensyn til enkelte mennesker pga deres religion?

Jeg mener reglene om piercing og hodeplagg er latterlige, men skal man først nekte noen det ene så får man også nekte det andre.

Vi skal ikke ha noen forskjellsbehandling basert på religion her, noe vi vil få dersom vil tillater enkelte plagg pga religion.

Ofte ser man at de som har uniform på jobber, har valget mellom kortermet eller langermet. Hvorfor skulle man ikke kunne dekke hodet også?

Smykker velger man ut selv, men uniformer er noe annet. Sjal kan lages i stil til uniformen. Det kan ikke ringer i tunge og øyerbryn.

For å illustrere det jeg mente med hakket bedre en smykker.

Men SDD, hvorfor splager det deg om hva folk har på seg? Så lenge de gjør jobben sin, så skulle det jo ikke ha noe forskjell for deg å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det gamle testamentet er en del av bibelen.

Den gamle delen.

Det fins en ny del også.

Av koranen fins bare en del: den gamle, den er enda mer dyster, usammenhengende og urimelig enn det gamle testamente, som heller ikke var bra.

Man skulle tro at koranen som er yngre enn DNT skulle være mildere eller like mild som DGT, men dessverre er den verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man må enten skrive en reiseskildring, eller en fagbok, en roman, et eventyr osv.

Hun valgte å beskrive sine inntrykk, gjengi menneskenes liv, historier og dagligliv.

Sør ville bare ganske enkelt kalle henne en løgner, rett og slett fordi han ikke liker boka.

Hun skriv en bok hvor hun går inn i hodet på folk og tolker det de tenker.

Hun sier hun ikke kan Dari og hun sier de har tolket alt for henne.

Hvem vil fortelle til en fremmed slike ting hun skriver om? Ingen.

Hun har enten lagt på samt fordreid sannheten eller hun har i skjul tatt alle sammtaler opp på bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle delen.

Det fins en ny del også.

Av koranen fins bare en del: den gamle, den er enda mer dyster, usammenhengende og urimelig enn det gamle testamente, som heller ikke var bra.

Man skulle tro at koranen som er yngre enn DNT skulle være mildere eller like mild som DGT, men dessverre er den verre.

Det gamle testamentet er fremdeles en del (størstedelen) av bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At muslimer går med sjal på grunn av religionen, bør respekteres hakket mer en utsmykkning for morro skyld.

Men ellers synes jeg ikke at noen har noe med hva folk velger å ville ha på seg. Det folk har noe med, er oppførselen til folk. Så lenge de ikke har noe å si på oppførselen, skulle det ikke være noe annet andre har noe med.

Jeg synes heller ikke noe om at enkelte skal velge hva man må ha på seg (selvsagt med unntak av enkelte arbeidstakere som politiet, osv), men når de nå engang skal ha slike regler så bør reglene gjelde alle. Og ikke med særregler basert på den aktuelle religionen mennesket fører.

Er det så jævla farlig for en muslim å ta av seg hodeplagget? I så fall: Hvorfor?

Og nei, det er ikke farlig for meg å se en muslim med hodeplagg bak disken på Rimi. Jeg hadde selvsagt ikke brydd meg om det, og knapt nok lagt merke til det, men det er ikke poenget. Det er tross alt ikke jeg som lager latterlige regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke noe om at enkelte skal velge hva man må ha på seg (selvsagt med unntak av enkelte arbeidstakere som politiet, osv), men når de nå engang skal ha slike regler så bør reglene gjelde alle. Og ikke med særregler basert på den aktuelle religionen mennesket fører.

Er det så jævla farlig for en muslim å ta av seg hodeplagget? I så fall: Hvorfor?

Og nei, det er ikke farlig for meg å se en muslim med hodeplagg bak disken på Rimi. Jeg hadde selvsagt ikke brydd meg om det, og knapt nok lagt merke til det, men det er ikke poenget. Det er tross alt ikke jeg som lager latterlige regler.

#Er det så jævla farlig for en muslim å ta av seg hodeplagget? I så fall: Hvorfor?#

For en som er religiøs og synes/mener det er best å gå med plagget, er det veldig vanskelig å ta det av seg. Det er også veldig vanskelig å ta av seg noe man er vandt med å ha på,for de som har vært det.

Om man mener/synes det er best å bruke genser som ikke er gjennomsiktig, så er det veldig vanskelig å ta i bruk en.

Om noen synes det er veldig vanskelig å vise trusen, slik moten har vært nå, så er det veldig vanskelig å følge denne moten.

Sånn er det. Og det er noe som bør respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hun skriv en bok hvor hun går inn i hodet på folk og tolker det de tenker.

Hun sier hun ikke kan Dari og hun sier de har tolket alt for henne.

Hvem vil fortelle til en fremmed slike ting hun skriver om? Ingen.

Hun har enten lagt på samt fordreid sannheten eller hun har i skjul tatt alle sammtaler opp på bånd.

Det er det jeg sier, vi vil ikke tro.

Ingen vil tro at 50 ungjenter i samme lille område blir låst inne fra kl 15 til kl 07 neste morgen, fordi det er offisiselt ingen mennesker som gjør slikt. Offisielt. Når det komer for dagen, så er de inne frivillig. De avstår enhver kontakt med gutter frivillig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det gamle testamentet er fremdeles en del (størstedelen) av bibelen.

Har du hørt om noen fundamentalister som dreper med DGT i hånda?

F eks 6-7 mill på 30 år i nyere tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte ser man at de som har uniform på jobber, har valget mellom kortermet eller langermet. Hvorfor skulle man ikke kunne dekke hodet også?

Smykker velger man ut selv, men uniformer er noe annet. Sjal kan lages i stil til uniformen. Det kan ikke ringer i tunge og øyerbryn.

For å illustrere det jeg mente med hakket bedre en smykker.

Men SDD, hvorfor splager det deg om hva folk har på seg? Så lenge de gjør jobben sin, så skulle det jo ikke ha noe forskjell for deg å si.

"Men SDD, hvorfor splager det deg om hva folk har på seg? Så lenge de gjør jobben sin, så skulle det jo ikke ha noe forskjell for deg å si. "

Det plager meg overhodet ikke.

Når det gjelder skjorter med kort og lang arm, så gjelder dette valget for alle. Hvis valg av hodeplagg også gjelder for alle, så selvsagt. La dem få bruke hva dem vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

At muslimer går med sjal på grunn av religionen, bør respekteres hakket mer en utsmykkning for morro skyld.

Men ellers synes jeg ikke at noen har noe med hva folk velger å ville ha på seg. Det folk har noe med, er oppførselen til folk. Så lenge de ikke har noe å si på oppførselen, skulle det ikke være noe annet andre har noe med.

Det er ikke religion, det er mannskulturen som får disse til å bruke sjal, og det vil du ikke innse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg sier, vi vil ikke tro.

Ingen vil tro at 50 ungjenter i samme lille område blir låst inne fra kl 15 til kl 07 neste morgen, fordi det er offisiselt ingen mennesker som gjør slikt. Offisielt. Når det komer for dagen, så er de inne frivillig. De avstår enhver kontakt med gutter frivillig også.

Massesuggesjon er farlig, uansett hvor i verden det er.

At noen gjør slikt med barna sine, betyr ikke at alle som har maken sveis til disse folkene også gjør det. Like lite som alle kristene eller muslimer eller ikke troende ikke gjør det.

Det er også et stor skille mellom religion og kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke religion, det er mannskulturen som får disse til å bruke sjal, og det vil du ikke innse.

Det står i koranen.

Årsaken til at det står der er nok mannskulturen, men slik er det også med kristendom.

Hvem sin "feil" er det at kvinner går med skjørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ting som ikke bør være lov å bestemme selv fordi det er diskriminerende.

Bare se på den nye husleie loven som skal forby huseierne å ikke leie ut til utlendinger fordi det er diskriminerende.

Diskriminering av alle er en uting og i dette tilfelle er det kvinnediskriminering.

Jeg er helt fullstendig enig med deg at diskriminering er en uting......hmmmm - hvem kan være uenige i det? ;-)

Og ja, kanskje en del av disse kvinnene blir tvunget til å gå med sjal/skaut - noe som selvfølgelig er for jævlig. Men vi kan vel også anta at en god del av disse kvinnene gjør det av egen fri vilje - at for dem så er det en religiøst betinget greie, når de tar på seg sjalet så føler de seg "helere".

Jeg kan tenke meg at en god del av kvinnenen innen Smiths venner overhodet ikke finner hårtullen i nakken, flettene eller for ikke å snakke om de nitriste ankelside skjørtene de iklere seg spesielt flatterende. Og vi kan vel også anta at en god del også gjøre dette under tvang, spesielt unge jenter. Men vi kan vel også gå ut fra at de fleste av de kler seg slik fordi det for dem er en religiøs betinget greie, som er med på å gjør de litt "heler".

Så for å få bort tvangen og diskrimineringen - så må vi på lik linje med skaut, også forby fletter, hårtull og ankelside skjørt?

Det blir litt absurd, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke religion, det er mannskulturen som får disse til å bruke sjal, og det vil du ikke innse.

Da må du lese litt om islam, Ulv.

Islam oppfordrer muslimske kvinner til å dekke seg. Det trodde jeg var allmen kjent.

Ha en god natt!Nå tussler jeg i seng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Massesuggesjon er farlig, uansett hvor i verden det er.

At noen gjør slikt med barna sine, betyr ikke at alle som har maken sveis til disse folkene også gjør det. Like lite som alle kristene eller muslimer eller ikke troende ikke gjør det.

Det er også et stor skille mellom religion og kultur.

Du velger å ignorere disse jentene med unnskyldningen at ikke alle gjør det?

Hva hvis jeg låste min 15-årige datter inne her oppe i dalen, hvor lang tid tar det før barnevernet kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg sier, vi vil ikke tro.

Ingen vil tro at 50 ungjenter i samme lille område blir låst inne fra kl 15 til kl 07 neste morgen, fordi det er offisiselt ingen mennesker som gjør slikt. Offisielt. Når det komer for dagen, så er de inne frivillig. De avstår enhver kontakt med gutter frivillig også.

Tusenvis av kristne unger ble nazister. Skal vi fordømme alle kristne også?

Din logikk er elendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...