Gå til innhold

Slør, eller ikke slør


musikeren

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at barn ikke skal tvinges til å lære om Hud, Jesus og sånn... men hva med alt det dogmatiske pratet om at "alle mennesker er like mye verd" osv... dette med Menneskerettighetene... Barn får jo aldri anledning til å gjøre seg opp en mening selv -- de blir bare hjernevasket.

Kanskje vi burde ha en verdi-løs skole, alene basert på deskriptiv kunnskapsformidling?

ETIKK syns jeg må være fint å ha på skolen, det hadde vi. Hadde mye rollespill etc. Lærern satt ikke med fasiten, den kom fra oss selv - klassens moral på en måte, KLOKE lærere hadde jeg - men det var da det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    133

  • Ulv I Faarikaal

    118

  • Taj Mahal

    72

  • Dorthe

    33

Mest aktive i denne tråden

Hele den kvinnelige familien kan reise rundt på samme pass :o)

Ja, for de kan jo ikke forlange kvinnelige tollere - eller? tenk på alt de kan smugle med seg under teltet sitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

ETIKK syns jeg må være fint å ha på skolen, det hadde vi. Hadde mye rollespill etc. Lærern satt ikke med fasiten, den kom fra oss selv - klassens moral på en måte, KLOKE lærere hadde jeg - men det var da det...

Hei!

Jeg husker at rasisme og nynazisme ble bekjempet på den barneskolen jeg gikk på -- ingen av oss fikk anledning til å "tenke selv".

Jeg er for deskriptiv etikk i skolen -- men aksepterer du normativ etikkundervisning? Bør barna bli hjernevasket til å tro på likeverd, respekt for "de som er forskjellige" etc?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de blir ikke nazizvin FORDI de er kristne - blir det det fordi de er MENN eller har skonummer 43?

Nazisme er ikke utbredt blant andre enn kristne. Samtlige i den "nazistiske kuppelen" var kristne, og Hitler siterte ofte Martin Luther om jødene - "pappaen" til den norske kirke, som mente at jøder burde tortureres og drepes.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv tillater du deg å anse nazister som en helt homogen gruppe... Selv om du, dersom du har fullført litt utdannelse, vet at nazistene slett ikke var noen homogen gruppe...

Skal vi følge din logikk kan man hver gang noen sier noe negativt om nazister komme slengende med all den faenskap kommunister, liberalister etc. har funnet på...

I det hele tatt er det tragisk at diskusjonen om islam foregår på denne måten:

Taj Mahal mener islam er helt fantastisk,

Sør mener at kristendom og islam stiller helt likt (...men hva har kristendom i en diskusjon om islam å gjøre?),

UiF forsøker å, foruten å fremstå som underlig opphengt i masturbasjon og omskjæring, å presentere islam-fiendlige innlegg.

Er det helt umulig å ha en sober diskusjon basert på faglig relevant informasjon?

...uten bruk av irrelevante analogier og personangrep?

Sør, UiF, Taj Mahal -- ingen av dere er i nærheten av å ha faglig nok grunnlag til å uttale dere legitimt om islam generelt.

Mahal kan riktignok si noe om hvordan hun/han praktiserer og opplever islam -- og at hun/han ikke har noe negatiovt å si om islam, burde kanskje ikke overraske. Særlig nøytral er Mahal ikke i denne debatten.

For dem som ønsker en relevant innførig in islam henvises det til K. Vogt: "Islams hus".

Vennlig hilsen

Du skriver: "Hva med å heve nivået på diskusjonen?"

Neppe mulig med deg tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nazisme er ikke utbredt blant andre enn kristne. Samtlige i den "nazistiske kuppelen" var kristne, og Hitler siterte ofte Martin Luther om jødene - "pappaen" til den norske kirke, som mente at jøder burde tortureres og drepes.

Med vennlig hilsen

Hitler var jo en gal mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe jeg har gått glipp av her?

Et kors, i form av smykke, er et symbol og viser (bla) bærerens tro på at Jesus / Gud døde for menneskene osvosv... Korset sier ingenting om at et kjønn har privilegier framfor et annet.

Et hodesjal som kun bæres av kvinner er et eksplisitt religiøst uttrykk for inndeling og hierkarisering av kjønnene der plikter, privilegier og rettigheter er ulikt fordelt.

Sjalet bæres 'frivillig', sies det. Det er utrolig vanskelig å fortelle små og store jenter at 'du er underlagt tvang', men jeg det skal ikke så mye fantasi til for å skjønne at ærespiss stinker.

Hei,

Men hva gir deg rett til å fortelle andre voksne mennesker hva de skal ha på hodet?

Hva med å la dem bestemme selv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Du skriver: "Hva med å heve nivået på diskusjonen?"

Neppe mulig med deg tilstede.

Hei!

Det er mulig at jeg ikke klarer det alene. Spesielt ikke når du, UiF etc. sprer så mye sludder.

Hva var det du kom med sist? -- at jødedommen var så veldig mye eldre enn buddhismen? :)

Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hitler var jo en gal mann.

Ja - ingen bestrider det. Men du kan ikke påstå at alle nazister var "galne" (i medisinsk forstand).

Derimot var kristendommen en del av nazismen.

Men det betyr selvsagt *ikke* at "alle kristne er nazister".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Det er mulig at jeg ikke klarer det alene. Spesielt ikke når du, UiF etc. sprer så mye sludder.

Hva var det du kom med sist? -- at jødedommen var så veldig mye eldre enn buddhismen? :)

Ja, ja...

Hvilken glede har du av å trakassere anonyme enkeltpersoner?

Hadde du løpt i gatene og gjort det i RL, hadde jeg skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken glede har du av å trakassere anonyme enkeltpersoner?

Hadde du løpt i gatene og gjort det i RL, hadde jeg skjønt det.

Spørsmålet burde være: "hvilken glede har du av å trakassere anonyme grupper med mennesker du ikke kjenner?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Hvilken glede har du av å trakassere anonyme enkeltpersoner?

Hadde du løpt i gatene og gjort det i RL, hadde jeg skjønt det.

Så bra spurt! Utrolig patetisk, men også skremmende at folk har sånne behov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Hvilken glede har du av å trakassere anonyme enkeltpersoner?

Hadde du løpt i gatene og gjort det i RL, hadde jeg skjønt det.

Hei!

Jeg vet at du har forståelse for trakasering IRL...

Men ikke nevn meg i samme åndedrag. Jeg trakaserer ingen -- eneste jeg gjør her er å avdekke dine patetiske uttalelser.

Og når jeg klart avdekker at det du sier ikke er sant, er det da jeg eller du som bør "kritiseres"?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Spørsmålet burde være: "hvilken glede har du av å trakassere anonyme grupper med mennesker du ikke kjenner?"

Ordet kritisere er mer riktig på det jeg noen ganger gjør.

Alle grupper må tåle å få kritikk for det de gjør. At kriminelle føler seg trakassert får de tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Så bra spurt! Utrolig patetisk, men også skremmende at folk har sånne behov...

Personlighetsforstyrrelse?

Jeg har ikke greie på det, men normalt er det ikke.

At diskutere legale emner med andre tror jeg er normalt, men ikke å trakassere anonyme uten grunn. Det er sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra spurt! Utrolig patetisk, men også skremmende at folk har sånne behov...

Det er bare så synd at han som spør uten tvil er den på DOL som trakasserer flest folk. Andre trakasserer kanskje ett individ; UiF trakasserer tusenvis av uskyldige mennesker (som han ikke kjenner) og sprer direkte løgner om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighetsforstyrrelse?

Jeg har ikke greie på det, men normalt er det ikke.

At diskutere legale emner med andre tror jeg er normalt, men ikke å trakassere anonyme uten grunn. Det er sykt.

Du skriver: " å trakassere anonyme uten grunn. Det er sykt."

Det er nettopp det du gjør. Og ingen gjør det mot flere mennesker enn nettopp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei!

Jeg vet at du har forståelse for trakasering IRL...

Men ikke nevn meg i samme åndedrag. Jeg trakaserer ingen -- eneste jeg gjør her er å avdekke dine patetiske uttalelser.

Og når jeg klart avdekker at det du sier ikke er sant, er det da jeg eller du som bør "kritiseres"?

Vennlig hilsen

>>Jeg vet at du har forståelse for trakasering IRL...

Forståelse ja, jeg forstår folk som knuser ruter uten grunn også, men det jeg forstår er at de er ikke riktig kloke.

>>Men ikke nevn meg i samme åndedrag. Jeg trakaserer ingen -- eneste jeg gjør her er å avdekke dine patetiske uttalelser.

Greier du ikke slutte?

>>Og når jeg klart avdekker at det du sier ikke er sant, er det da jeg eller du som bør "kritiseres"?

Du har ikke klart avdekket noe som helst, bare deg selv og din kaotiske verden du lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet kritisere er mer riktig på det jeg noen ganger gjør.

Alle grupper må tåle å få kritikk for det de gjør. At kriminelle føler seg trakassert får de tåle.

Du trakasserer ikke kriminelle, men helt uskyldige grupper ("jøder", "muslimer", "asylsøkere"), osv.

Og de kriminelle har utført en straffbar *handling*; det har ikke de gruppene du trakasserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Nazisme er ikke utbredt blant andre enn kristne. Samtlige i den "nazistiske kuppelen" var kristne, og Hitler siterte ofte Martin Luther om jødene - "pappaen" til den norske kirke, som mente at jøder burde tortureres og drepes.

Med vennlig hilsen

Hei!

Hvordan kan du hevde at nazisme ikke er utbredt blant andre enn kristne?

Mener du med det at det ikke fantes ikke-kristne blant nazistene?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...