Gå til innhold

Slør, eller ikke slør


musikeren

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Det står i koranen.

Årsaken til at det står der er nok mannskulturen, men slik er det også med kristendom.

Hvem sin "feil" er det at kvinner går med skjørt?

Det var da fælt til avledingsmanøvre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 540
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    133

  • Ulv I Faarikaal

    118

  • Taj Mahal

    72

  • Dorthe

    33

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Da må du lese litt om islam, Ulv.

Islam oppfordrer muslimske kvinner til å dekke seg. Det trodde jeg var allmen kjent.

Ha en god natt!Nå tussler jeg i seng. :)

Ikke tildekke ansikt og hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Tusenvis av kristne unger ble nazister. Skal vi fordømme alle kristne også?

Din logikk er elendig!

Og dine avledninger er uforståelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Er det så jævla farlig for en muslim å ta av seg hodeplagget? I så fall: Hvorfor?#

For en som er religiøs og synes/mener det er best å gå med plagget, er det veldig vanskelig å ta det av seg. Det er også veldig vanskelig å ta av seg noe man er vandt med å ha på,for de som har vært det.

Om man mener/synes det er best å bruke genser som ikke er gjennomsiktig, så er det veldig vanskelig å ta i bruk en.

Om noen synes det er veldig vanskelig å vise trusen, slik moten har vært nå, så er det veldig vanskelig å følge denne moten.

Sånn er det. Og det er noe som bør respekteres.

Men det blir forskjellsbehandling. Vi nekter noen cap mens vi lar andre få tulle hodet inn i et hånkle. Det er rett og slett forskjellsbehandling, og det er jeg selvsagti mot. Uansett hvilken vei det går.

Du nevnte for øvrig at vi har religionsfrihet i Norge. Visst har vi det. Vi har også ytringsfrihet. Jeg tviler likevel på at noen får lov til å sitte i kassa på Rimi og forfekta hva han/hun vil av meninger. Ha FRP-buttons på uniformen sin, osv.

Ei heller tror jeg det er veldig lovlig at en satanist (det er vel en religion det også?), skal få smykke seg som han/hun føler for, i forhold til deres religion.

Poenget mitt er at dersom man først ser seg nødt til å ha regler, så skal disse reglene gjelde for 100 % av de ansatte. Ikke for 100 % av de ansatte - muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger å ignorere disse jentene med unnskyldningen at ikke alle gjør det?

Hva hvis jeg låste min 15-årige datter inne her oppe i dalen, hvor lang tid tar det før barnevernet kommer?

Hvorfor tror du jeg ignorerer det? Hadde jeg gjort det, så hadde jeg jo ikke fortalt at ja, de finnes!

Det er noe som bør jobbes med. Men det som er farlig, er når noen tror alle muslimer er slik og slik. Uvitene mennesker tar alle under samme kam, og det ødlegger for dem å ha et godt liv som oss andre normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til avledingsmanøvre?

Det viser bare hvor idiotisk din "linje" er.

Selv om "sjal" er/var "mannskultur" så gir det ingen rett til å nekte kvinner å gå med sjal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dine avledninger er uforståelige.

Å finne eksempler på mishandling blant 1,2 milliarder mennesker er ingen kunst.

Det betyr ikke at 1,2 milliarder mennesker mishandler, like lite som eksempler på kristen mishandling betyr at alle kristne mishandler.

Og det enkle faktum trekker selvsagt teppet vekk fra under føttene dine. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir forskjellsbehandling. Vi nekter noen cap mens vi lar andre få tulle hodet inn i et hånkle. Det er rett og slett forskjellsbehandling, og det er jeg selvsagti mot. Uansett hvilken vei det går.

Du nevnte for øvrig at vi har religionsfrihet i Norge. Visst har vi det. Vi har også ytringsfrihet. Jeg tviler likevel på at noen får lov til å sitte i kassa på Rimi og forfekta hva han/hun vil av meninger. Ha FRP-buttons på uniformen sin, osv.

Ei heller tror jeg det er veldig lovlig at en satanist (det er vel en religion det også?), skal få smykke seg som han/hun føler for, i forhold til deres religion.

Poenget mitt er at dersom man først ser seg nødt til å ha regler, så skal disse reglene gjelde for 100 % av de ansatte. Ikke for 100 % av de ansatte - muslimene.

ok, da skjønner jeg. *trøtt*

Jeg synes muslimer skal få ha på seg sjal. Sjal sitter tett inntil hodet og for dem som velger å bruke det, er det ikke et valg å kunne ta det av. Det er ikke andre som bestemmer over dem at de ikke kan ta det av, men når man følger Guds bud så pal, så er det ikke lenger et valg.

Man har valgt å ha det på og valgt bort at man ikke vil ta det av.

Smykker, caps osv. kan man fritt ta av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det viser bare hvor idiotisk din "linje" er.

Selv om "sjal" er/var "mannskultur" så gir det ingen rett til å nekte kvinner å gå med sjal.

Nå vil ikke jeg nekte kvinner å gå med sjal, men nekte noen å tvinge dem til å gå med det.

Hva må til for å få deg til å lese det jeg skriver, du tillegger meg meninger jeg ikke en gang har antydet fortere enn bikkja mi lopper seg. Reine orakelet i fylla.

Så lenge indisene er så sterke for at sjalet er deres menns måte å begrense deres frihet på, så velger jeg å tro mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om noen fundamentalister som dreper med DGT i hånda?

F eks 6-7 mill på 30 år i nyere tid?

Hvilken religion var de fleste nazistene (som siterte Martin Luthers syn på jøder)?

Du ANER ikke hva du snakker om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil ikke jeg nekte kvinner å gå med sjal, men nekte noen å tvinge dem til å gå med det.

Hva må til for å få deg til å lese det jeg skriver, du tillegger meg meninger jeg ikke en gang har antydet fortere enn bikkja mi lopper seg. Reine orakelet i fylla.

Så lenge indisene er så sterke for at sjalet er deres menns måte å begrense deres frihet på, så velger jeg å tro mitt.

Ser du noen her som forfekter at kvinner skal tvinges til å gå med sjal?

Ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Å finne eksempler på mishandling blant 1,2 milliarder mennesker er ingen kunst.

Det betyr ikke at 1,2 milliarder mennesker mishandler, like lite som eksempler på kristen mishandling betyr at alle kristne mishandler.

Og det enkle faktum trekker selvsagt teppet vekk fra under føttene dine. Igjen.

Jeg har ikke nevnt "alle", hvorfor er du så ivrig på å innbille alle at jeg mener alle.

JEG MENER IKKE ALLE !!!

HAR ALDRI SKREVET ALLE !!!

EN GANG FOR ALLE !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ser du noen her som forfekter at kvinner skal tvinges til å gå med sjal?

Ikke det?

Nå må du legge deg, dette blir bare rot.

Jeg har ikke skrevet om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må du legge deg, dette blir bare rot.

Jeg har ikke skrevet om det.

Så du tar avstand fra folk som vil nekte kvinner å gå med sjal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nevnt "alle", hvorfor er du så ivrig på å innbille alle at jeg mener alle.

JEG MENER IKKE ALLE !!!

HAR ALDRI SKREVET ALLE !!!

EN GANG FOR ALLE !!!

Fordi du ikke spesifiserer at det du klager over, forekommer blant noen få mennesker, og blant alle religioner, osv.

Istedet gjør du det til en "muslimsk" sak, og deg selv til løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da skjønner jeg. *trøtt*

Jeg synes muslimer skal få ha på seg sjal. Sjal sitter tett inntil hodet og for dem som velger å bruke det, er det ikke et valg å kunne ta det av. Det er ikke andre som bestemmer over dem at de ikke kan ta det av, men når man følger Guds bud så pal, så er det ikke lenger et valg.

Man har valgt å ha det på og valgt bort at man ikke vil ta det av.

Smykker, caps osv. kan man fritt ta av og på.

"Man har valgt å ha det på og valgt bort at man ikke vil ta det av."

Jeg mener ikke at vanlige mennesker skal måtte forstå hvorfor noen gjør noe så dumt som å bruke sjal for Gud, og disse bør derfor ikke fritas fra regelverket.

Det finnes mange rare religioner rundt forbi i verden, og det er vel ikke bare sjal man "bruker for Gud". Dette er deres eget valg, altså det å i det hele tatt bruke noe for Gud. Vi andre skal ikke tvinges til å forstå dette, og det er derfor heller ingen grunn til at det skal lages egne regler for noen basert på religion, eller annet.

Reglene bør, som skrevet, gjelde for 100 % av de ansatte, og ikke for 100 % av de ansatte minus muslimer (eller andre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Så du tar avstand fra folk som vil nekte kvinner å gå med sjal?

Her kommer det med "å ta avstand fra" igjen.

Jeg vil heller at vi ser på problemet og _inkluderer_ alle som har en mening i det offentlige rom.

Jeg liker bedre ordet inkludere enn ekskludere.

Vi kan ekskludere oss inn i en ny krig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Fordi du ikke spesifiserer at det du klager over, forekommer blant noen få mennesker, og blant alle religioner, osv.

Istedet gjør du det til en "muslimsk" sak, og deg selv til løgner.

Jeg tror det du etterlyser er en selvfølge for alle andre enn deg.

Jeg trodde menneskerettighetserklæringen er opplest og vedtatt, og at den ikke behøver kvedes som en morgenbønn hver dag her på DOL, eller i hvert eneste innlegg.

At alle mennsker er født like er en selvfølge for alle andre enn deg, og du er stadig på jakt etter enoen som ikke husker å nevne det i hver setning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det med "å ta avstand fra" igjen.

Jeg vil heller at vi ser på problemet og _inkluderer_ alle som har en mening i det offentlige rom.

Jeg liker bedre ordet inkludere enn ekskludere.

Vi kan ekskludere oss inn i en ny krig.

Du skriver: "Jeg vil heller at vi ser på problemet og _inkluderer_ alle som har en mening i det offentlige rom."

Du svarer med svada!

Mener du at de kvinnene som vil, skal få gå med sjal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det du etterlyser er en selvfølge for alle andre enn deg.

Jeg trodde menneskerettighetserklæringen er opplest og vedtatt, og at den ikke behøver kvedes som en morgenbønn hver dag her på DOL, eller i hvert eneste innlegg.

At alle mennsker er født like er en selvfølge for alle andre enn deg, og du er stadig på jakt etter enoen som ikke husker å nevne det i hver setning.

Men religionsfriheten (som er i MR) hopper du glatt over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...