Gå til innhold

Nobelutdelingen og maltraktering av teksten til John Lennon

Anbefalte innlegg

Hørte program på radioen om at det ble sunget "IMAGINE" av John Lennon - en nydelig sang.

MEN han som sang den forandret på følgende strofe:

“Imagine there's no countries, It isnt hard to do, Nothing to kill or die for, No religion too,” sang John Lennon i legendariske “Imagine” frå 1971.

Rockelegenden Plant erstatta linja "and no religion too" med "and no division too".

les om det her:

http://www.nrk.no/programmer/radio/her___na/3352956.html

SÅNT syns jeg er håreisende - fordi John Lennon så for seg en fremtid UTEN religion. Nobelprisvinneren hadde sikkert tålt originalen,eller de kunne valgt en annen sang,

Hva syns dere?

Fortsetter under...

Gjest Kurt Kubein

Jeg husker jeg så konserten og reagerte på det samme.

Noe jeg derimot stussa over da jeg leste artikkelen du refererte til, var at rettighetene til denne låta tilhører Yoko Ono og Michael Jackson???? Hva i svarte granskauen har Michael Jackson med denne låta, eller John Lennon, å gjøre?? Kan noen med større innsikt enn meg forklare. Blæh!

Noe jeg derimot stussa over da jeg leste artikkelen du refererte til, var at rettighetene til denne låta tilhører Yoko Ono og Michael Jackson???? Hva i svarte granskauen har Michael Jackson med denne låta, eller John Lennon, å gjøre?? Kan noen med større innsikt enn meg forklare. Blæh!

Kan (deler av) rettighetene ha vært til salgs? Kan Yoko Ono ha solgt ut noen av de inntektene som Lennons sanger gir?

I USA kan det aller meste selges og kjøpes, og M.J. har jo flere ganger vist seg interessert i å kjøpe de underligste ting, enten de har vært lagt ut for salg eller ikke.

Jeg bare gjetter, jeg _vet_ ikke.

Jeg synes det er å ta misforstått hensyn til et eller annet som kanskje ikke finnes engang.

Det finnes garantert mange mennesker som både har sans for nasjonalstater, militærvesen og religion (ikke nødvendigvis alle tre, da), som allikevel ikke reagerer negativt på den teksten. Det må gå an å se ting litt i sin sammenheng.

Religiøse mennesker er vanligvis opptatt av at f.eks. løsrevne bibelsitater ikke skal misbrukes, men ses i sammenheng med sin tid og teksten foran og bak, så jeg tror ikke man har noe å frykte fra de fleste av dem.

Uansett er det tullete å endre teksten sånn i tilfelle noen skulle mene noe om den. Er ting så på kanten, løser man det ved å velge noe annet.

Annonse

Jeg synes det er å ta misforstått hensyn til et eller annet som kanskje ikke finnes engang.

Det finnes garantert mange mennesker som både har sans for nasjonalstater, militærvesen og religion (ikke nødvendigvis alle tre, da), som allikevel ikke reagerer negativt på den teksten. Det må gå an å se ting litt i sin sammenheng.

Religiøse mennesker er vanligvis opptatt av at f.eks. løsrevne bibelsitater ikke skal misbrukes, men ses i sammenheng med sin tid og teksten foran og bak, så jeg tror ikke man har noe å frykte fra de fleste av dem.

Uansett er det tullete å endre teksten sånn i tilfelle noen skulle mene noe om den. Er ting så på kanten, løser man det ved å velge noe annet.

Godt å høre at flere er enig med meg :-)

Jeg ble faktisk opprørt! hehe

(digger John Lennon)

Han har vel kjøpt rettighetene. MJ har også kjøpt rettighetene til det meste av Beatles sine sanger. Paul McCartney er visst ikke spesiellt happy for det, men får ikke kjøpt dem tilbake.

Gjest Kurt Kubein

Han har vel kjøpt rettighetene. MJ har også kjøpt rettighetene til det meste av Beatles sine sanger. Paul McCartney er visst ikke spesiellt happy for det, men får ikke kjøpt dem tilbake.

Jau, jeg har nå fått det bekreftet fra sikre kilder. Pføy.

Gjest Kurt Kubein

Kan (deler av) rettighetene ha vært til salgs? Kan Yoko Ono ha solgt ut noen av de inntektene som Lennons sanger gir?

I USA kan det aller meste selges og kjøpes, og M.J. har jo flere ganger vist seg interessert i å kjøpe de underligste ting, enten de har vært lagt ut for salg eller ikke.

Jeg bare gjetter, jeg _vet_ ikke.

Jau, jeg har nå fått det bekreftet fra sikre kilder. Pføy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...