Gå til innhold

Hva synes dere om Master and Commander?

Anbefalte innlegg

Min kjære og jeg var på kino her en dag og så Master and Commander med Russel Crowe.

Synes filmen var bra den! Litt vel voldsomme nærkampscener, utrolig bra lydeffekter, og en spennende historie, der en fikk innblikk i livet ombord på seilskutene (fy så mange de var på liten plass!), enkel medisinsk behandling av skadede, samholdet blant de som arbeidet på båten

- MEN ikke minst nesten to timer med den flotte hovedpersonen!!!! Han er virkelig mann han :-)

En liten ting på slutten: svogeren min påstår at han er homofil.... Det er vel bare sprøyt vel? Så et intervju med ham i november, og han skal i alle fall bli pappa i januar!

Håper det kommer flere filmer med ham! Har sett tre andre....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131858-hva-synes-dere-om-master-and-commander/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jolly Roger

Den var helt grei, men langt fra noe mesterverk.

Jeg ble liksom aldri revet med av personene(med et mulig unntak av legen), så når noen av dem dør så spiller det liksom ingen rolle.

Etter å ha sett Peter Weirs forrige film (Truman Show m/Jim Carrey) så hadde jeg kjempehøye forventninger, så jeg ble nok litt skuffa når det viste seg å være bare en vanlig action-film. Men åpningen var bra, og galapagos-sekvensen!

Russel Crowes beste film synes jeg er LA Confidential, men han er bra i The Insider og Gladiator også.

Hvis han er homo var det nok en tabbe å gifte seg med Danielle, de fikk en sønn 21 desember.

Etter inntrykket jeg har fått fra tv og intervjuer virker han som en dri.. eh, mindre sympatisk person, men det kan jo være feil.

Jeg ble liksom aldri revet med av personene(med et mulig unntak av legen), så når noen av dem dør så spiller det liksom ingen rolle.

Etter å ha sett Peter Weirs forrige film (Truman Show m/Jim Carrey) så hadde jeg kjempehøye forventninger, så jeg ble nok litt skuffa når det viste seg å være bare en vanlig action-film. Men åpningen var bra, og galapagos-sekvensen!

Russel Crowes beste film synes jeg er LA Confidential, men han er bra i The Insider og Gladiator også.

Hvis han er homo var det nok en tabbe å gifte seg med Danielle, de fikk en sønn 21 desember.

Etter inntrykket jeg har fått fra tv og intervjuer virker han som en dri.. eh, mindre sympatisk person, men det kan jo være feil.

han beste film er "ET VAKKERT SINN" - så det så!

Ellers syns jeg han er ekkel...

Gjest strandhai

Syns den var kjempebra jeg!! :-) Bruttern er marineoffiser, og har vært på endel tokt med Statsraad Lehmkuhl, og sa at M&C var den beste og mest realistiske "seilskutefilmen" han noensinne hadde sett.

Syns Russel Crowe er bra i alle filmene han spiller i , jeg.

Godt at det ikke stemte, det ryktet svogeren min hhadde hørt da :-)

Enig at han kanskje virket litt merkelig i det intervjuet jeg så, men det forkludrer ikke min opplevelse av ham!

Har visst gått glipp av en film med ham, jeg : LA Confidential - hva slags film er det, og når gikk den?

A Beautiful Mind var en fantastisk film, synes jeg - også Gladiatoren.

Annonse

Gjest Jolly Roger

Godt at det ikke stemte, det ryktet svogeren min hhadde hørt da :-)

Enig at han kanskje virket litt merkelig i det intervjuet jeg så, men det forkludrer ikke min opplevelse av ham!

Har visst gått glipp av en film med ham, jeg : LA Confidential - hva slags film er det, og når gikk den?

A Beautiful Mind var en fantastisk film, synes jeg - også Gladiatoren.

"Har visst gått glipp av en film med ham, jeg : LA Confidential - hva slags film er det, og når gikk den?"

Krim-type film med handling fra LA på 1950-tallet. Masse gode skuespillere - Guy Pierce (han fra Memento) gjør en veldig bra jobb, men det gjør også Kevin Spacey og Russel Crowe. Kim Basinger vant Oscar for beste birolle.

"Har visst gått glipp av en film med ham, jeg : LA Confidential - hva slags film er det, og når gikk den?"

Krim-type film med handling fra LA på 1950-tallet. Masse gode skuespillere - Guy Pierce (han fra Memento) gjør en veldig bra jobb, men det gjør også Kevin Spacey og Russel Crowe. Kim Basinger vant Oscar for beste birolle.

Takk. Den må jeg få leid på video en kveld :-)

Syns den var kjempebra jeg!! :-) Bruttern er marineoffiser, og har vært på endel tokt med Statsraad Lehmkuhl, og sa at M&C var den beste og mest realistiske "seilskutefilmen" han noensinne hadde sett.

Syns Russel Crowe er bra i alle filmene han spiller i , jeg.

Ja, jeg var imponert over det samarbeidet de hadde på skuta. Hver mann visste nøyaktig hvilken oppgave han skulle gjøre i de ulike situasjonene! Og så trangt de hadde det!

Fy for et vær de kom ut for ved Kapp Horn. Fatter ikke at folk turde å seile på den måten....!

Gjest strandhai

Ja, jeg var imponert over det samarbeidet de hadde på skuta. Hver mann visste nøyaktig hvilken oppgave han skulle gjøre i de ulike situasjonene! Og så trangt de hadde det!

Fy for et vær de kom ut for ved Kapp Horn. Fatter ikke at folk turde å seile på den måten....!

De selger sånne turer med Statsraad Lehmkuhl om våren og sommeren. Eller, tviler på at de går til Kapp Horn, men sånt ekkelt uvær kan man få overalt, vel...Hadde vært så sinnsykt gøy å være med på en sånn tur. Kanskje ikke like gøy å klarte opp i riggen i 12 meter bølger....hehe...:P

Det verste er jo at sånne nybegynnere som megselv blir satt til å gjøre alt mulig rart, uten rare treninga først..!

Nå har vi hatt en skikkelig filmhelg hjemme, med tre leide filmer, hvorav to av dem med Russell Crowe!

Jeg er slett ikke enig med deg mht på LA Confidential. Den var treeeeiiiiiig den første timen, men tok seg ganske mye opp etterhvert, så siste timen var grei. R.C. gjorde imidlertid en grei jobb der. Var tydelig at det var noen år siden filmen ble spilt inn - han har forandret seg ganske mye (til det bedre synes nå jeg:-) )

Den andre filmen vi så, var Proof of Life. Det var en bra film, med spenning, action og litt romantikk fra første stund!

I går kveld så vi I love trouble med Julia Roberts og Nick Nolte. God film, men ikke fantastisk...

Ser frem til neste film med min helt :-)

Gjest Jolly Roger

Nå har vi hatt en skikkelig filmhelg hjemme, med tre leide filmer, hvorav to av dem med Russell Crowe!

Jeg er slett ikke enig med deg mht på LA Confidential. Den var treeeeiiiiiig den første timen, men tok seg ganske mye opp etterhvert, så siste timen var grei. R.C. gjorde imidlertid en grei jobb der. Var tydelig at det var noen år siden filmen ble spilt inn - han har forandret seg ganske mye (til det bedre synes nå jeg:-) )

Den andre filmen vi så, var Proof of Life. Det var en bra film, med spenning, action og litt romantikk fra første stund!

I går kveld så vi I love trouble med Julia Roberts og Nick Nolte. God film, men ikke fantastisk...

Ser frem til neste film med min helt :-)

Jeg tror du blander! Proof of Life er ganske kjedelig i starten, mens LA Conf. er absolutt ikke kjedelig. ;-)

Ellers så kan du jo se Romper Stomper, med Russel i hovedrollen som nynazist, kanskje han mister noe av helteglorien der?

Neste film med Russel Crowe i hovedrollen blir vel Cinderella Man, der han spiller en bokser. Den lages av de samme som lagde Beautiful Mind.

Annonse

Jeg tror du blander! Proof of Life er ganske kjedelig i starten, mens LA Conf. er absolutt ikke kjedelig. ;-)

Ellers så kan du jo se Romper Stomper, med Russel i hovedrollen som nynazist, kanskje han mister noe av helteglorien der?

Neste film med Russel Crowe i hovedrollen blir vel Cinderella Man, der han spiller en bokser. Den lages av de samme som lagde Beautiful Mind.

Hei igjen du!

Nei, jeg blander ikke filmene. Vi har nok bare litt ulik smak. Hadde LA Confidential vært på TV den kvelden, hadde vi nok byttet kanal etter å ha sett på den en stund. Men den tok seg som sagt opp, og vi hadde jo leid den, så vi så den jo hledigvis ferdig.

Visste ikke om den nye filmen. Når kommer den på kino?

Den derre "kult-filmen" høres veldig spess ut. Tror kanskje jeg dropper den, og venter på den nye filmen med ham. Har jeg fått med meg alt nå da? Har sett Gladiatoren og A Beautiful mind - begge filmer i toppklassen, etter min smak!

Gjest Jolly Roger

Hei igjen du!

Nei, jeg blander ikke filmene. Vi har nok bare litt ulik smak. Hadde LA Confidential vært på TV den kvelden, hadde vi nok byttet kanal etter å ha sett på den en stund. Men den tok seg som sagt opp, og vi hadde jo leid den, så vi så den jo hledigvis ferdig.

Visste ikke om den nye filmen. Når kommer den på kino?

Den derre "kult-filmen" høres veldig spess ut. Tror kanskje jeg dropper den, og venter på den nye filmen med ham. Har jeg fått med meg alt nå da? Har sett Gladiatoren og A Beautiful mind - begge filmer i toppklassen, etter min smak!

Her er en liste over alle filmene han har gjort.

http://www.imdb.com/name/nm0000128/

The Insider er bra, men synes du LA Conf var kjedelig, så er jeg ikke sikker på at du vil like den. Kanskje The Quick and the Dead passer bedre? (Western-film med Leonardo DiCaprio, Gene Hackman (?) og Sharon Stone - så får gubben noe å se på også!)

Her er en liste over alle filmene han har gjort.

http://www.imdb.com/name/nm0000128/

The Insider er bra, men synes du LA Conf var kjedelig, så er jeg ikke sikker på at du vil like den. Kanskje The Quick and the Dead passer bedre? (Western-film med Leonardo DiCaprio, Gene Hackman (?) og Sharon Stone - så får gubben noe å se på også!)

WOW! det var litt lenger liste enn jeg trodde...

Er egentlig nesten helt grønn når det gjelder film, men jeg har prøvd å få med meg litt mer de siste to-tre årene. Liker å gå på kino, men også leie film innimellom, selv om det blir altfor sjelden.

Har faktisk sett The Insider, og likte den, selv om jeg så den før jeg "oppdaget" Russell Crowe. Har den faktisk hjemme (har lånt den i et par år av min søster.

Takk for tips, både om filmer og om webside (den har jeg lagret på Favoritter) :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...