Gå til innhold

Hvorfor tar vi imot så mange muslimske asylsøkere?

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne med stor K

Jeg er ikke rasist, men jeg er for et land som er trygt. Nå når det er snakk om terror rundt omkring i verden, er det da så lurt å fortsette å ta i mot muslimske asylsøkere, gjør vi landet vårt en tjeneste eller skaper vi mindre trygghet? Jeg har ikke i mot utlendinger i det hele tatt, men jeg må si at jeg er litt skeptisk mot muslimer, det er så utrolig mange kriminelle blandt dem og så har de et forferdelig kvinnesyn og de er menn for menn, kvinner har ingen rettigheter, en kvinne blir drept om hun har vært utro en mann blir det ikke... jeg rett og slett hater der menn har overtaket!!!! GRRRR

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg sjøl venter bare på bomben som skal utløse en konflikt.

Vi ligger nok litt ned på lista, Både StorBr og Sverige er nok mer tenkelig å havne i siktet før oss. Frankrike har allerede fått sitt i rikt monn. Pressen her til lands har vært forisktige for ikke å skremme oss. æret være dem for det.

Millioner muslimer er i ferd med å forandre det franske samfunn. De underminerer velferdsstaten, kriminaliteten nærmest eksploderer, terrorister trener for åpen scene, myndighetene jages ut av store områder.

Myndighetene har ingen planer, strategier eller mål for innvandrings-politikken. Det er fri flyt av muslimske ekstremister og terrorister fra tidligere franske kolonier.

De kritiske røster som finnes møtes selvsagt av beskyldninger om rasisme, fascisme, osv. Som her på DOL.

Krekar er mannen vi skal ha øynene på, men han kan være en lokkedue for å trekke oppmerksomheten vekk fra andre.

Det er ikke noe grunnlag for å si at muslimer er spesiellt kriminelle. Selv om en kriminell er fra ett muslimsk land, så betyr ikke det at han er muslim, eller at Islam har noe med kriminaliteten å gjøre. Hvis jeg drar til Iran og raner en bank, så gjør ikke det kristne mer kriminelle selv om jeg kommer fra ett kristent land (regjert av kristne fundamentalister?!).

En årsak til at det er så mange asylsøkere fra muslimske land, kan være at det knapt finnes ett muslimsk land som det ikke er fattigdom, krig, diktatur og undertrykkelse i. Det pussige er bare at muslimene, når de først har fått satt seg fast i Norge, skal dra med seg den religion og kultur som har ført til det kaoset de kom fra.

Det er ikke noe grunnlag for å si at muslimer er spesiellt kriminelle. Selv om en kriminell er fra ett muslimsk land, så betyr ikke det at han er muslim, eller at Islam har noe med kriminaliteten å gjøre. Hvis jeg drar til Iran og raner en bank, så gjør ikke det kristne mer kriminelle selv om jeg kommer fra ett kristent land (regjert av kristne fundamentalister?!).

En årsak til at det er så mange asylsøkere fra muslimske land, kan være at det knapt finnes ett muslimsk land som det ikke er fattigdom, krig, diktatur og undertrykkelse i. Det pussige er bare at muslimene, når de først har fått satt seg fast i Norge, skal dra med seg den religion og kultur som har ført til det kaoset de kom fra.

Det er ikke spesielt pussig.

De aller fleste flykter ikke fra islam, men til romslige velferdsordninger.

Annonse

# Jeg har ikke i mot utlendinger i det hele tatt,#

Ha-Ha-Ha! Hvem er det du prøver å overbevise?

#men jeg må si at jeg er litt skeptisk mot muslimer, det er så utrolig mange kriminelle blandt dem#

Er det fler kriminelle muslimer en andre mennesker? Dokumentasjon?

#og så har de et forferdelig kvinnesyn og de er menn for menn, kvinner har ingen rettigheter,#

Hvor har du dette i fra? Det er løgn!

#en kvinne blir drept om hun har vært utro en mann blir det ikke... #

Det er også løgn! Om en mann og en kvinne er utroe med sine ektefeller, skal de begge straffes.

Om en mann er gift og kvinnen han er utro med ikke er gift, skal mannen henges og kvinnen piskes. Omvendt om det er kvinnen som er gift og mannen ugift.

Før du skriver noe, bør du vite om det du skriver er fakta eller ei.

Gjest baluba89

# Jeg har ikke i mot utlendinger i det hele tatt,#

Ha-Ha-Ha! Hvem er det du prøver å overbevise?

#men jeg må si at jeg er litt skeptisk mot muslimer, det er så utrolig mange kriminelle blandt dem#

Er det fler kriminelle muslimer en andre mennesker? Dokumentasjon?

#og så har de et forferdelig kvinnesyn og de er menn for menn, kvinner har ingen rettigheter,#

Hvor har du dette i fra? Det er løgn!

#en kvinne blir drept om hun har vært utro en mann blir det ikke... #

Det er også løgn! Om en mann og en kvinne er utroe med sine ektefeller, skal de begge straffes.

Om en mann er gift og kvinnen han er utro med ikke er gift, skal mannen henges og kvinnen piskes. Omvendt om det er kvinnen som er gift og mannen ugift.

Før du skriver noe, bør du vite om det du skriver er fakta eller ei.

loven fungerer kanskje slik, men dete r ikke slik det praktiseres, hører vi falske rykter fra media da, jeg vil si jeg stoler på hva de forteller i dagsrevyen og i dokumentar programmer

Gjest Tristamento

Hvis man inkluderer nynazister, så sannsynligvis.

Det tror ikke jeg -- men hele denne debatten er temmelig historieløs. En kan ikke med rimelighet bevise at islam er mer eller mindre "farlig" enn f.eks. kristendom eller en eller annen spekulativ form for "human-etikk".

Mer interessant er det å spørre dem som er så redd for islam: hvorfor?

Svarene en da får, kan muligvis tjene som dialog.

""""""""""""""""

HEF har den siste tiden forsøk å tegne konturene av et klart definert fiendebilde, der "mainstream" islam sees på som spesielt "farlig".

Det HEF ikke synes å tenke på, er at det i såkalt muslimsk del av verden opereres med et tilsvarende fiendebilde -- men her er det selvsagt den vestlige verden som er fienden!

Jeg tror mer kunnskap om hverandre vil bryte ned irrasjonell frykt for dem som er litt annerledes.

Gjest Tristamento

Det er ikke spesielt pussig.

De aller fleste flykter ikke fra islam, men til romslige velferdsordninger.

Hei!

Er dette din subjektive mening -- kanskje utslag av din egen attribuering?

...eller kan du henvise til en allment anerkjent sakkynding som er enig med deg?

For å oppnå større trygghet mht. terrorisme, burde Norge snarest mulig bryte de sterke bandene til USA. Når Norge har et nært samarbeid med et land som i store deler av verden oppfattes som en forbryterstat, har jeg full forståelse for grupper som ser på også Norge som terrormål.

Annonse

loven fungerer kanskje slik, men dete r ikke slik det praktiseres, hører vi falske rykter fra media da, jeg vil si jeg stoler på hva de forteller i dagsrevyen og i dokumentar programmer

Hvor mange tilfeller har du hørt om i media?

Hvor mange tilfeller av galt brukt rettsystem andre en muslimske land, har du hørt om i media?

Det er slik loven er. At du tror du får rede på hele saken i media, viser hvor naiv du er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...