Gå til innhold

Har du fått støtte til nettstudier?

Anbefalte innlegg

Gjest attføring?

Har du eller vet du om noen som har fått dekket fjernstudier?

Jeg fikk tilbud om å få dekket høgskolestudier, men jeg er ikke frisk nok til å gå heltids skole. Fikk vite at jeg ikke kunne få støtte til nettstudier, men syns det var rart siden det er et fullverdig studie der en kan få studiepong og greier.

Fortsetter under...

Gjest attføring?

Jeg kjenner flere som har fått attføring under nettstudier men det har vært folk som har store funksjonsnedsettelser.

Jeg har allerede attføringspenger på grunn av problemer med nakken min. Men jeg hørte at om en får godkjent yrkesrettet attføring kan dette gi støtte til selve nettstudiene i tillegg til de 66% av forrige års inntekt en får. Nettstudier er såpass dyrt at det er ikke vits i å ta det om en får bare 8-9000 i måneden. De pengene trenger en jo til husleie, mat etc etc...

Gjest attføring

Snakker du om selve attføringspengene, altså "lønn", eller snakker du om evt skolepenger?

Jeg snakket om eventuellt støtte til selve studiene i tillegg til den vanlige "lønna" på 66% av forrige års inntekt. Har hørt at en kan få slik støtte om en får yrkesrettet attføring. Men da jeg spurte på trygdekontoret påstod de det ikke gikk an. Noe som jeg tror var en liten "hvit" løgn.

Annonse

Jeg har allerede attføringspenger på grunn av problemer med nakken min. Men jeg hørte at om en får godkjent yrkesrettet attføring kan dette gi støtte til selve nettstudiene i tillegg til de 66% av forrige års inntekt en får. Nettstudier er såpass dyrt at det er ikke vits i å ta det om en får bare 8-9000 i måneden. De pengene trenger en jo til husleie, mat etc etc...

Nettstudiene blir jo betalt da slik som andre skoler. Aetat betalte 50 000 kr på et års skolegang for meg.

Gjest litt uklart

Jeg snakket om eventuellt støtte til selve studiene i tillegg til den vanlige "lønna" på 66% av forrige års inntekt. Har hørt at en kan få slik støtte om en får yrkesrettet attføring. Men da jeg spurte på trygdekontoret påstod de det ikke gikk an. Noe som jeg tror var en liten "hvit" løgn.

Max 50.000 pr år i skolepenger. Antar at de da krever at du tar billigste alternativ, og helsesattest om at dette er nødvendig.

Ta utskrift av dette og ta med til saksbehandler:

http://www.lovdata.no/for/sf/aa/ta-20010911-1079-002.html#2-3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...