Gå til innhold

Når begynte jeg på skolen?

Anbefalte innlegg

Gjest skolegutt
Skrevet

Var jeg 6 eller 7 år?

Er født våren '79.

Håper å få svar på noe jeg aldri klarer finne ut av. Mener at jeg var 7...

Har jeg rett i det?

Gjest Reform 97?
Skrevet

Ja! 6-åringene begynte på 90-tallet en gang - var det Reform 94 eller Reform 97? Tror det var 97.

Skrevet

Kommer jo an på når på året du er født det, dah! ;o) Men med '79 som utgangspunkt, begynte unga på skolen i en alder av 7 år. Seksårsreformen blei vel innført i '97 eller noe sånt?

Gjest Pricilla
Skrevet

Ja! 6-åringene begynte på 90-tallet en gang - var det Reform 94 eller Reform 97? Tror det var 97.

riktig. Vi før 97 begynte som 7-åringer

Skrevet

Hvis ikke foreldrene dine søkte spesielt om å få deg inn et år før, begynte du den høsten du var 7 år.

Før 1997 måtte 6-åringer søkes inn spesielt og testes, bl.a. for "skolemodenhet", dersom de skulle få begynne på skolen. Denne muligheten gjaldt i utgangspunktet bare for barn født i årets 5 første måneder.

Skrevet

Du begynte i 1986, fordi reformen startet langt senere enn det. Min sønn er født i 1979 og han begynte på skolen i 1986.

Gjest zeidel
Skrevet

Er det virkelig mulig at en 25-åring i 2004 ikke klarer å telle sine skoleår bakover?

Hvor var du i matte-timene, forresten?

Gjest skolegutt
Skrevet

Er det virkelig mulig at en 25-åring i 2004 ikke klarer å telle sine skoleår bakover?

Hvor var du i matte-timene, forresten?

Fremste pult.

Dette er ett av de tingene her i livet jeg aldri kommer til å bli flink på.

Skrevet

riktig. Vi før 97 begynte som 7-åringer

Ikke nødvendigvis. Vi begynte det året vi fyllte 7.

Skrevet

Siden du ikke husker det, kan du jo ha vært litt treg av deg, så du fikk utsatt skolestart til du var 8...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...