Gå til innhold

mer om slør

Gjest muslimske_kvinners_venn

Anbefalte innlegg

Så fort du kan sannsynliggjøre i rimelig grad at jeg lyver, og påvise nøyaktig hva jeg lyver om. Det vil i tilfelle være noe nytt fra deg: saklighet.

Falske anklager er bare en simpel og urimelig hersketeknikk.

Du skrev: "Det stemmer nok, i England ville muslimer opprette et eget muslimsk parlament som skulle styre og til og med dømme og vie muslimer. De holder på enda."

Dette presenterer du som generelt for muslimer i Storbritannia.

Det er blank løgn - utspillet kom fra en liten gruppe fundamentalister, og har selvsagt ingen støtte blant de fleste muslimer i Storbritannia.

Det er en like stor løgn som hvis noen skulle påstå at "nordmenn er nynazister" og bruke BootBoyz som sannhetsbevis.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• Ulv I Faarikaal

16

• favn

3

• Grip

2

Mest aktive i denne tråden

Må si jeg alltid har oppfattet Steinar Lem )i Fremtiden i våre hender) på motsatt side av meg selv i de fleste spørsmål.

Gledelig er det derfor å registrere at sannehten om islams åk nå ser ut til å ha nådd selv ham.

http://www.rights.no/webtekst/artikler/motslor_SLdagbl030104.htm

Fossiler og reaksjonære krefter som de f.eks Sør representerer blir takk og pris mer og mer marginelle, og mer og mer en halvhumoristisk kurositet.

Jeg skummet gjennom og fikk iallfall med meg essensen - den samme jeg har kvernet på ved noen anledninger:

Islam er per def grovt kvinneundertrykkende.

Det kan man nok si om flere religioner, men meg bekjent, utmerker islam seg sterkt ved at undertrykkelsen er apartheidisert, dvs en _lov_ der straff og sanksjoner inngår.

Islams store problem er at det er en grovt patriarkalsk religion som dessverre struper muligheten for å skille de(n) sekulære områdene i staten.

Ikke bestemme over kvinnene, men motarbeide det som tvinger kvinner, om det så er menn eller religion. Altså fjerne årsaken, da forsvinner virkningen/symptomet.

Noen kvinner i primimtive stammer fester ringer rundt halsen og får helseskader, kinesiske kvinner hadde snørte føtter, i barokken ble dødelige korsetter brukt. Da skjønnhetsidealene ble endret, og vi ble mer opplyste, da forsvant disse galskapene.

Ingen tvang kvinner til å slutte, men årsaken forsvant, og dermed symptomet.

Både du og fundamentalistene vil tvinge kvinnene til å gjøre som DERE vil - enten den ene eller den andre veien.

La de få bestemme over sitt eget liv!

Ulv I Faarikaal

Du skrev: "Det stemmer nok, i England ville muslimer opprette et eget muslimsk parlament som skulle styre og til og med dømme og vie muslimer. De holder på enda."

Dette presenterer du som generelt for muslimer i Storbritannia.

Det er blank løgn - utspillet kom fra en liten gruppe fundamentalister, og har selvsagt ingen støtte blant de fleste muslimer i Storbritannia.

Det er en like stor løgn som hvis noen skulle påstå at "nordmenn er nynazister" og bruke BootBoyz som sannhetsbevis.

Det var ingen løgn i teksten, jeg nevnte ikke at det var representativt og ikke hvor mange de var. bare at de var.

Les hva jeg skriver og ikke tillegg meg så mye av egen fantasi, for da er det beviselig du som lyver, beviset finnes nå over her at du lyver. Skal du ikke slutte med det? Du virker så urimelig og feig/slimete.

Var det akksept og tilrettelegging som gjorde at kristendommens åk og patriarkalske tradisjoner ble borte fra vårt folk ? eller var det kamp og motstand.

Det er på tide du gjør deg opp en mening om dette snart.

Det var ikke forbud mot kristne symboler, men å ta makten fra prestene.

Men IKKE ved å bestemme om kristne skulle få ha kors rundt halsen eller ei!

Det var ingen løgn i teksten, jeg nevnte ikke at det var representativt og ikke hvor mange de var. bare at de var.

Les hva jeg skriver og ikke tillegg meg så mye av egen fantasi, for da er det beviselig du som lyver, beviset finnes nå over her at du lyver. Skal du ikke slutte med det? Du virker så urimelig og feig/slimete.

Så da mener du at å skrive "nordmenn er nynazister" også er sant, siden "jeg nevnte ikke at det var representativt og ikke hvor mange de var. bare at de var."

Det du skriver er grov løgn.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Både du og fundamentalistene vil tvinge kvinnene til å gjøre som DERE vil - enten den ene eller den andre veien.

La de få bestemme over sitt eget liv!

Jeg skulle gjerne tvunget fundamentalistene vekk fra makt over kvinnene. Jeg ønsker ikke å tvinge kvinnene, men de som øver press på dem. Fjern presset, og jeg tror kvinnene blir fornøyde.

Jeg skulle gjerne tvunget fundamentalistene vekk fra makt over kvinnene. Jeg ønsker ikke å tvinge kvinnene, men de som øver press på dem. Fjern presset, og jeg tror kvinnene blir fornøyde.

Ja, du "tror kvinnene blir fornøyde" - akkurat som fundamentalistene mener det samme.

Men la kvinnene velge selv, det tør dere ikke!

Ulv I Faarikaal

Ja, du "tror kvinnene blir fornøyde" - akkurat som fundamentalistene mener det samme.

Men la kvinnene velge selv, det tør dere ikke!

Mine kvinner har alltid fått bruke hva de vil på hodet, faktisk alle i familien vår har frihet til å gifte seg med hvem de vil. Ikke alle har gjort gode valg men.

Ulv I Faarikaal

Du skriver: "Din taktikk blir mer og mer slimete og ekkel."

Dakkal liten!

Din løgn ble avslørt igjen, og du er vel skuffet!

"Avsløringer" er også en velbrukt taktikk, det får deg til å virke overlegen og smart, men er bare en bløff.

Er ikke den taktikken din også ganske slimete og feigt?

Mine kvinner har alltid fått bruke hva de vil på hodet, faktisk alle i familien vår har frihet til å gifte seg med hvem de vil. Ikke alle har gjort gode valg men.

Ja, men du og de andre fundamentalistene vil bestemme over hva muslimske kvinner skal ha på hodet.

La dem få bestemme selv!

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ja, men du og de andre fundamentalistene vil bestemme over hva muslimske kvinner skal ha på hodet.

La dem få bestemme selv!

Hva er det du ikke forstår?

Jeg vil ikke tvinge kvinner, det er enda et slimete påfunn fra deg.

Les dette: jeg vil fjerne presset så de selv kan velge, og det er noe helt annet.

Ta deg sammen.

Hva er det du ikke forstår?

Jeg vil ikke tvinge kvinner, det er enda et slimete påfunn fra deg.

Les dette: jeg vil fjerne presset så de selv kan velge, og det er noe helt annet.

Ta deg sammen.

Så du påstår at jeg har misforstått, og at du egentlig mener at muslimske kvinner fritt skal få gå med sjal hvis de ønsker det?

Du støtter altså IKKE de som vil nekte dem å gå med sjal?

Ulv I Faarikaal

Dine løgner (som ligger over) er en "ekkel og motbydelig hersketeknikk."

Det du skriver er en like stor løgn som å skrive at "nordmenn er nynazister"!

1. Eksakt _hva_ er det jeg lyver om mener du? Vær mer presis er du snill.

2. Kan du svare på det, eller er ikke det en del av ditt kall?

3. Er alt jeg skriver løgn?

Ulv I Faarikaal

Så du påstår at jeg har misforstått, og at du egentlig mener at muslimske kvinner fritt skal få gå med sjal hvis de ønsker det?

Du støtter altså IKKE de som vil nekte dem å gå med sjal?

Jeg støtter de som vil fjerne presset, ingen skal tvinges til noe. De skal bli helt frie for press fra noen kant. Når det er fjernet, da har de ekte frihet.

Hvis friheten f eks bare består av to valg, skaut eller juling, da er det ikke ekte frihet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...