Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta

Fra "The Guardian":

David Albright, a former UN weapons inspector, said: "It's clear that the US and British governments wildly exaggerated the case for going to war."

But he added that the fact that the survey group had not found concrete evidence of weapons did not mean that the Baghdad regime did not have programmes to quickly reconstitute programmes and weapons at short notice. "I'm not surprised, given how incompetent this search has been. They've had bad relations with the [iraqi] scientists from the start because they treated them all as criminals."

Many of the Iraqi scientists and officials who surrendered to US forces have been held in detention for months without contact with their families, despite assurances they would be well treated if they cooperated.

Fortsetter under...

Fra "The Guardian":

David Albright, a former UN weapons inspector, said: "It's clear that the US and British governments wildly exaggerated the case for going to war."

But he added that the fact that the survey group had not found concrete evidence of weapons did not mean that the Baghdad regime did not have programmes to quickly reconstitute programmes and weapons at short notice. "I'm not surprised, given how incompetent this search has been. They've had bad relations with the [iraqi] scientists from the start because they treated them all as criminals."

Many of the Iraqi scientists and officials who surrendered to US forces have been held in detention for months without contact with their families, despite assurances they would be well treated if they cooperated.

Hei,

Nei, men isåfall blir det jo opp til de som påstår de har våpen å finne dem. Det har de ikke, og det virker som om de har gitt opp.

Med vennlig hilsen

Med andre ord var det ikke helt fantasifullt at Irak hadde våpen...

Jo - det var snakk om våpen som Irak skulle bruke mot Vesten, og ikke våpen som Vesten solgte Irak for å bruke på iranere.

Det er faktisk i høy grad Vesten som har blod på hendene.

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest Tristamento

Jo - det var snakk om våpen som Irak skulle bruke mot Vesten, og ikke våpen som Vesten solgte Irak for å bruke på iranere.

Det er faktisk i høy grad Vesten som har blod på hendene.

Med vennlig hilsen

Men hvem har mest blod? (Eller vil du helst skifte fokus?)

Gjest Tristamento

Ønsker du å skifte emne igjen?

Hei!

Jeg mener ikke å blande meg inn i denne debatten.

Poenget mitt er bare: det er godt mulig at Irak hadde ulovlige våpen... (Hvem landet kjøpte dem fra, er her irrelevant. Men et interessant tema for en annen debatt.)

Vennlig hilsen

Hei!

Jeg mener ikke å blande meg inn i denne debatten.

Poenget mitt er bare: det er godt mulig at Irak hadde ulovlige våpen... (Hvem landet kjøpte dem fra, er her irrelevant. Men et interessant tema for en annen debatt.)

Vennlig hilsen

Du skriver: "Jeg mener ikke å blande meg inn i denne debatten."

Hvorfor gjør du det da?

Gjest Tristamento

Du skriver: "Jeg mener ikke å blande meg inn i denne debatten."

Hvorfor gjør du det da?

Jeg mente ikke å blande meg inn -- i betydnigen "forstyrre". Det er det "å blande seg" betyr på norsk.

Nå kommer jeg med noen relevante faktaopplysninger, og kanskje det virker forstyrrende på deg?

Ellers er debatter på DOL, som du sikkert vet, åpen for alle.

Tema var: hadde Irak ulovlige våpen eller ei?

Det er ikke uinteressant at en nå finner spor av slike våpen.

Jeg håper ikke du finner slike funn "forstyrrende"...

Jeg mente ikke å blande meg inn -- i betydnigen "forstyrre". Det er det "å blande seg" betyr på norsk.

Nå kommer jeg med noen relevante faktaopplysninger, og kanskje det virker forstyrrende på deg?

Ellers er debatter på DOL, som du sikkert vet, åpen for alle.

Tema var: hadde Irak ulovlige våpen eller ei?

Det er ikke uinteressant at en nå finner spor av slike våpen.

Jeg håper ikke du finner slike funn "forstyrrende"...

Hvor var de "relevante faktaopplysningene"?

Gjest Tristamento

Hvor var de "relevante faktaopplysningene"?

Hei!

Så du har problemer med å se det. Vel -- så lenge islam og kristendom ikke uten videre kan sammenlignes mht. "å være totalitær", blir det problematisk at du alltid forsøker å si noe negativt om kristendommen hver gang noen våger seg frempå med å gi uttrykk for skepsis overfor islam.

Det er da fullt ut legitimt å være mer skeptisk overfor kristendom enn islam -- og omvendt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...