Gå til innhold

Vasken er så tett, så tett!

Anbefalte innlegg

Gjest millit

Grrr, er det noen som kan hjelpe en enslig jente med noe praktisk greier?

Vasken min på kjøkkenet har tettet seg fullstendig! Skikkelig tett altså! Har prøvd å helle oppi Plumbo, både pulver og flytende, men ingenting hjelper . Plumboen blir bare liggende i vasken, og renner ikke engang nedi. Utrolig kjipt. Har tilogmed prøvd å skru opp sluket, men det får jeg ikke til.

Hva bør jeg gjøe? erd et mer jeg kan gjøre selv, eller må det rørlegger til her? Hjelper det f.eks med sånne pumpe-stenger i gummi?

Hrmpf, så kjipt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132056-vasken-er-s%C3%A5-tett-s%C3%A5-tett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, når du allerede har tømt Plumbo i vasken så må du være MEGET forsiktig. Væsken i vasken er nå ETSENDE!

Det beste du kan gjøre nå er å la hele saken så overnatten, slik at så mye som mulig renner ut.

Imorgen tømmer du skapet under vasken, og finner en stor gulvbøtte som du er sikker på vil ta alt vannet som er i vasken.

Så finner du også en annen bøtte med vanlig vann, i tilfelle du får noe av væsken i vasken på hendene eller i ansiktet/øyet. Den er, som sagt, etsende.

Så åpner du U-låsen under vasken, lar vannet renne ned i bøtten, og renser u-låsen og rørene.

Sett sammen igjen, og sjekk at det ikke lekker.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

For det første, når du allerede har tømt Plumbo i vasken så må du være MEGET forsiktig. Væsken i vasken er nå ETSENDE!

Det beste du kan gjøre nå er å la hele saken så overnatten, slik at så mye som mulig renner ut.

Imorgen tømmer du skapet under vasken, og finner en stor gulvbøtte som du er sikker på vil ta alt vannet som er i vasken.

Så finner du også en annen bøtte med vanlig vann, i tilfelle du får noe av væsken i vasken på hendene eller i ansiktet/øyet. Den er, som sagt, etsende.

Så åpner du U-låsen under vasken, lar vannet renne ned i bøtten, og renser u-låsen og rørene.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

smart å ha på seg hansker ved sånne jobber.

Bare en tilføyelse :)

Gjest Alenemor med to

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Du behandler mennesker nedverdigende. Du tror ingen har en hjerne å tenke med utenom du selv.

Vi jenter kan også tenke å vi kan lese advarsler på emballasjen.

Du behandler mennesker nedverdigende. Du tror ingen har en hjerne å tenke med utenom du selv.

Imotsetning til deg så svarer jeg på spørsmålet som blir stilt.

Relevansen av "jenter" klarer du kanskje å forklare?

Med vennlig hilsen

Annonse

Gjest millit

Åpne vannlåsen og rens den - med ei bøtte under. Der ligger det sikkert "ti tonn" kaffegrut, teblader, størka fett og stearin.

Hjelp, dette hørets innvikla ut. Har en sånn vask fra 1960 liksom, og kjenner ikke igjen det dere beskriver..usj....men jeg skal se hva jeg får til . Takk for advarslene , sør! :-) Men jeg visste det, da...uansett, takk for alle tips...

Mvh

Hjelp, dette hørets innvikla ut. Har en sånn vask fra 1960 liksom, og kjenner ikke igjen det dere beskriver..usj....men jeg skal se hva jeg får til . Takk for advarslene , sør! :-) Men jeg visste det, da...uansett, takk for alle tips...

Mvh

Vask fra 60-tallet? Aha..

Under vasken har du en et U-rør.. bla-bla (du veit). På det røret sitter det en stor 4-klant skrue, sansynligvis på undersiden, som du kan åpne med en vannpumpetang.

Du kan forsøke og tømme å rense derfra.

Gjest millit

Vask fra 60-tallet? Aha..

Under vasken har du en et U-rør.. bla-bla (du veit). På det røret sitter det en stor 4-klant skrue, sansynligvis på undersiden, som du kan åpne med en vannpumpetang.

Du kan forsøke og tømme å rense derfra.

Ok, DET skjønte jeg mye bedre. Tusen takk Vincent. Skal prøve det.

Er du rørlegger eller?

:-) fra Millit!

Nåår du har helt i Plumbo, bør du la det stå over natta dersom det fortsatt er tett. MEN - om rørene under vasken er av hardplast, bør du være oppmerksom. Det kan nemlig etse hull, og da trenger du ny vannlås å sette på. Sett ei bøtte under vannlåsen (bøyen på røret), slik at det ikke er vann utover hele skapet i morgen tidlig.

Får du det ikke til selv, kan det være kjekt å be en rørlegger (eller en bekjent med litt "rørkunnskaper") komme og hjelpe deg.

Jeg drev og styrte med samme greia for et par år siden, og det ordnet seg til slutt.

Annonse

Gjest til alenemor

Hvordan vet du at millit er jente?

Og stort sett er det vel gutter som kritiseres for at de ikke leser bruksanvisninger?

Og svaret til Sør var da ikke galt?

Illusjonen om at folk flest (hvem som helst, uavhengig av kjønn) leser bruksanvisninger og advarsler, har jeg gitt opp for lenge siden.

petter smart

Hvordan vet du at millit er jente?

Og stort sett er det vel gutter som kritiseres for at de ikke leser bruksanvisninger?

Og svaret til Sør var da ikke galt?

"Grrr, er det noen som kan hjelpe en enslig jente med noe praktisk greier?"

Så det er nok en jente :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...