Gå til innhold

Enda en parkeringsbot! GRRRRR!

Anbefalte innlegg

Nå må jeg snart få kvantumsrabatt på parkeringsbøter....

Frem til høsten 2002 hadde jeg aldri fått en eneste parkeringsbot. Så plutselig, i løpet av en måned kom det tre: en feilparkering og to der jeg glemte tida - tilsammen 1100 kr.

Så gikk det et år uten bøter. Her i november en gang presterte jeg å få to bøter på samme dag! Altså 600 kr.

Nå er det nytt år med nye muligheter....for nye parkeringsbøter. Hadde bilen til jobb fordi det var så ufyselig vær. Hadde betalt frem til 11.11. Plutselig var klokka 11.19. Jeg løp ned, og vips har jeg innledet det nye året med nok en bot, og jeg er 300 kr fattigere :-(

Tror ikke jeg tør å fortelle om denne siste boten til min kjære....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132087-enda-en-parkeringsbot-grrrrr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pricilla

; ) Vimsa! Passe tida vettu!

Hadde holdt kjeft om det tror jeg hvis jeg var deg.. hehe..

Utafor jobben min står parkeringsvaktene ved siden av biler og ser på klokka og håper på at folk skal komme for seint. Står og ser på dem fra verandaen noen ganger.. De er luringer!

Er det veldig slemt av meg å le nå? ;) Syns nemlig ikke synd på folk som får parkeringsbot eller fartsbot ;)

Det ER slemt av deg!

Jeg fulgte så godt med lenge (heiv på penger for 2,5 time om gangen) - og så sist på klokka litt over halv elleve. Men plutselig var den blitt 11.19....

Fartsbøter derimot, holder jeg med unna.

Det ER slemt av deg!

Jeg fulgte så godt med lenge (heiv på penger for 2,5 time om gangen) - og så sist på klokka litt over halv elleve. Men plutselig var den blitt 11.19....

hehe - ok, så er det bittelitt synd på deg da ;)

Annonse

Hva med å putte på noen kroner ekstra neste gang?

Så du holder sånt hemmelig? javel..

Jeg la på max betaling da jeg kom på jobb (parkerte rett utenfor her). Det er jo lettvint, men jeg må jo da huske å løpe ned hver 2,5 time for å legge på på nytt.

Til spørsmålet om jeg holder det hemmelig..... jeg har alltid plumpet ut med det tidligere, så sannsynligvis gjør jeg det nå og. Liker ikke å holde sånne ting hemmelig, men er jo dritflau for at det gjentar seg så mange ganger..... Kan jo heller ta taxi til jobb når jeg holder på sånn!

Neimen prust da! :-)

Hva mener du med at du la på max - er det tidsbegrenset parkering?

Nei egentlig ikke. Men det koster 7 kr for første timen, 12 for andre timen, og 24 (?) for tredje timen. Dermed blir det altfor dyrt å legge på for hele dagen. Jeg kan jo parkere i parkeringshus, men det er også dyrt, så som regel tar jeg bussen.

Så når jeg har bilen helt til jobben, pleier jeg å legge på 20 kr, og gå ned etter ca 2,5 time (får lapp med eksakt tidspunkt på). Det pleier å gå bra!

petter smart

Er det parkeringsautomater av den gamle typen dere har? I så fall kan du jo legge på penger litt oftere og ikke vente til den nesten er gått ut.

Et godt råd er å heller ta drosje når du skal på jobb og det er ufyselig vær. Det koster fort mindre enn bøtene.

Det ER slemt av deg!

Neste gang setter du på mobilvekking rett før parkeringstiden går ut :o)

Jeg fikk forresten 1000 kr i bot fordi jeg ble syk på besøk hos en venninne og måtte overnatte. Det sto på et skilt i en annen etasje av parkeringsplassen at det var forbudt og parkere der om kvelden. Og jeg sto på handikapplassen som vanligvis er gratis. Men det nyttet ikke å klage.

Er det parkeringsautomater av den gamle typen dere har? I så fall kan du jo legge på penger litt oftere og ikke vente til den nesten er gått ut.

Et godt råd er å heller ta drosje når du skal på jobb og det er ufyselig vær. Det koster fort mindre enn bøtene.

Hvis jeg legger på før tiden er gått ut, taper jeg jo de pengene som "er igjen". ALtså er det automater med tidslapp på, ikke sånne en skrur på - tror ikke de finnes lenger i Kristiansand.

Det med drosje er nok et godt råd...

Annonse

Neste gang setter du på mobilvekking rett før parkeringstiden går ut :o)

Jeg fikk forresten 1000 kr i bot fordi jeg ble syk på besøk hos en venninne og måtte overnatte. Det sto på et skilt i en annen etasje av parkeringsplassen at det var forbudt og parkere der om kvelden. Og jeg sto på handikapplassen som vanligvis er gratis. Men det nyttet ikke å klage.

Det var lurt med mobilvekking!!!!! har jeg ikke tenkt på :-)

Takk for tipset!

Kjedelig med din erfaring da. også 1000 kr da?!

Det var lurt med mobilvekking!!!!! har jeg ikke tenkt på :-)

Takk for tipset!

Kjedelig med din erfaring da. også 1000 kr da?!

2x500 til et privat selskap som ikke hadde noe skilt om regler i den etasjen jeg sto.

Og den sure gubben når jeg ringte og prøvde å forklare meg. Men det selskapet har fått skikkelig dårlig kritikk gjennom TV2 hjelper deg.

*Flirer* Kjenner meg igjen. Her vi bor er det skikkelig kamp om plassene, siden de fleste familiene her har 2 biler hver. Mannen min jobber turnus, og slutter 23.00 de dagene han har seinvakt - det sier seg sjøl at det er vanskelig å få parkert så seint på kvelden.

Forresten fikk vi to parkeringsbøter på en natt i fjor en gang - en på hver bil. Ganske kjip følelse, ja...

Sett mobilen på ringing på jobben din hver gang du må stikke ut og legge på mer penger, er mitt råd. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...