Gå til innhold

Sette inn nettverkskort

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

petter smart

Har ingen link, men dette klarer du uten bilder.

Du skrur av chassiet på kabinettet ditt (enten bare ene siden eller hele greia). Så ser du etter mange spor som ligger bakerst på hovedkortet. Her vil bl.a. lydkortet sitte. Du kan ikke ta feil da nettverkskortet kun passer inn i en PCI-slot. Sett det godt fast nede i sporet.

Så må du installere driverne, som du fikk på en diskett/cd.

terningkast6

Du skrur av chassiet på kabinettet ditt (enten bare ene siden eller hele greia). Så ser du etter mange spor som ligger bakerst på hovedkortet. Her vil bl.a. lydkortet sitte. Du kan ikke ta feil da nettverkskortet kun passer inn i en PCI-slot. Sett det godt fast nede i sporet.

Takk for hjelpen, bare et lite tilleggsspørsmål:

Jeg har forstått det sånn at jeg ikke trenger driver når jeg har Windows ME. Stemmer det?

(Har ikke kjøpt kortet ennå så jeg vet ikke om det følger med cd.)

petter smart

Takk for hjelpen, bare et lite tilleggsspørsmål:

Jeg har forstått det sånn at jeg ikke trenger driver når jeg har Windows ME. Stemmer det?

(Har ikke kjøpt kortet ennå så jeg vet ikke om det følger med cd.)

Har ikke så god kjennskap til Win ME, men det følger garantert med en diskett/cd og det er bare å lete og se om du finner drivere til ME. Det er ikke sikkert du trenger dette i ME, men jeg ville gjort det uansett.

Etter at du har installert kortet og slår på pc får du beskjed om at du har ny maskinvare og den vil lete etter en passende driver. Kryss av for alle alternativ og se hva den finner.

En liten detalj til: Når du finner riktig spor, tar du først av "lokket" bak på maskinen som hører til denne kortplassen, før du setter inn kortet. Ellers får du ikke noe sted å sette ledningene :)

Annonse

"Du kan ikke ta feil da nettverkskortet kun passer inn i en PCI-slot"

Ikke relevant i dette tilfellet, men vi som holdt på med dette i gamle dager husker godt ISA nettverkskort :-)

"........................."

Ulv I Faarikaal

"Du kan ikke ta feil da nettverkskortet kun passer inn i en PCI-slot"

Ikke relevant i dette tilfellet, men vi som holdt på med dette i gamle dager husker godt ISA nettverkskort :-)

"........................."

Sånn 8-bit med masse deilige jumpere på?

Få statisk elektrisitet ut av kroppen før du begynner å fikle inni pc'en (du får kjøpt armband for dette, men du burde holde å ta i f.eks. en vannkran). Jeg måtte forøvrig presse noe jævlig for å få kortet helt inn i slot'en, men jeg veit ikke hvor vanlig det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...