Gå til innhold

hender det at du skulker jobben?

Anbefalte innlegg

Gjest skulker´n

Når du våkner av klokka, men nesten ikke får opp øya. Det regner og er surt vær og dyna frister mer enn jobben. hender det du snur deg og sover videre og ringer jobben og sier du er syk?

Eller at du ligger i senga og kjenner etter om du har vondt noen sted for å finne en unnskyldning for å ikke gå på jobb? eller er du den som går på jobb selv om du er dårlig? Har en på jobben som ikke klarer å ligge hjemme når hun er syk. Kommer på jobb med bihulebetennelse og helt tett, ser helt kjørt ut men nekter å gå hjem. Også har vi den motsatte typen. Har ofte litt vondt i hodet og blir hjemme. Det hender jeg leter etter steder å ha vondt i, og noen ganger er ejg så trøtt at jeg rett og slett ikke orker å gå på jobb. Hva slags arbeidstaker er du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132105-hender-det-at-du-skulker-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg skulker ikke. Jeg går på jobb selv om jeg er litt forkjølet (føler meg faktisk mye bedre av å gjøre noe fornuftig enn å bare ligge i sengen og "synes synd på meg selv", har aldri forstått de som skal legge seg straks de blir syke). jeg blir hjemme bare hvis jeg er veldig syk. Tror ikke jeg har hatt en eneste sykedag noen gang.

Er hjemme kun hvis jeg eller en av ungene er ordentlig syk.

Da jeg var yngre hendte det at jeg skulket, men har vokst det av meg.

Går ofte på jobb snylte forkjøla.

Og dermed smitter kollegaene så "alle" blir sjuke?

Og nei, jeg er ikke hjemme om jeg er bare litt forkjøla, men om jeg nyser og står i, og sånn sett er mer smittefarlig ja. Ofte blir jeg ganske slapp og dårlig også om jeg er skikkelig forkjøla.

Annonse

Gjest Pricilla

Og nei, jeg er ikke hjemme om jeg er bare litt forkjøla, men om jeg nyser og står i, og sånn sett er mer smittefarlig ja. Ofte blir jeg ganske slapp og dårlig også om jeg er skikkelig forkjøla.

Enig! Er folk skikkelig sjuke bør de holde seg hjemme så de ikke smitter alle..

Jeg har en del fravær, bør ikke være så syk, men får akutt senebetennelse i knærne eller andre ledd, og bein mp jeg ha å gå på.. Er jeg stiv i en arm går jeg..

Gjest litt-for-pliktoppfyllende-kanskje

Jeg er heldigvis sjelden syk. (Bank i bordet!)

Så sant jeg klarer å dusje og kle på meg går jeg på jobb.

(Bør tilføyes at jeg bor nær jobben, så det er enkelt å tusle hjem om jeg ikke klarer å arbeide)

Ett par ganger har kolleger/sjef nærmest beordret meg hjem el. til lege når jeg har møtt på jobb syk.

Gjest hender nok

Tja.... kanskje litt? :-)

Hender nok jeg blir hjemme selv om jeg egentlig hadde klart å gått på jobben, hvis jeg føler meg helt bånn i bøtta uten at det egentlig feiler meg noe sånn veldig.

Hvis jeg føler at jeg likevel ikke kommer til å få gjort noe særlig på jobben den dagen, så kan det hende jeg blir hjemme.

Og blir jeg syk, dvs skikkelig forkjølet, osv, så holder jeg meg alltid hjemme, av hensyn både til meg selv og smittefaren for kollegene.

Annonse

Gjest Skulker ikke

Det kan nok hende.

Men det går begge veier.

De rundt meg går også på jobb snylte forkjøla. Høy arbeidsmoral her.

Hvis jeg skulle holdt meg hjemme på grunn av en forkjølelse, hadde det blitt mange uker i året.

Vi lever ikke i en smittefri verden da vet du pysa.

Gjest Skulker ikke.

Det kan nok hende.

Men det går begge veier.

Hvis jeg skulle holdt meg hjemme på grunn av en forkjølelse, hadde det blitt mange uker i året.

skrev jeg jo at jeg var hjemme, hvis jeg var ordentlig syk.

Det kan nok hende.

Men det går begge veier.

Jeg er ingen pyse, så ta det helt med ro.

Men det er også forskjell på arbeidsplasser og hva (hvor alvorlig sykdom/smitterisiko osv) som er grunnlag for å være hjemme eller ei.

Jeg er nok den ganske fleksible typen arbeidstaker.

Dersom jeg har veldig mye å gjøre, går jeg på jobb med sykdom og får ting unna.

Kjenner jeg meg helt gåen og ting ikke haster så veldig, ringer jeg sjefen og spør om å få komme noen timer senere.

Det går som regel greit, nettopp fordi jeg gidder å køle på litt ekstra de gangene det trengs.

Kan ikke huske jegt har skulket en eneste dag, snarere tvert i mot.

Heldigvis har vi fleksitid. Er jeg veldig trøtt en morgen gjør jeg som du beskriver, stopper klokka og sover videre. Så går jeg på jobb når jeg våkner, og får betaling for de timene jeg er innstemplet den dagen, det være seg 6 timer eller 10 timer. Det hender et par timers sykdom går av fleksikvoten også. Blir jeg dårlig etter lunsj, bruker jeg som regel ikke egenmelding op et par timer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...