Gå til innhold

hender det at du skulker jobben?

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør jeg ikke.

Det hender jeg står opp og har absolutt null lyst til å stå opp og dra på jobb, men jeg gjør det allikevel. Alt blir bedre når jeg har kommet meg på jobben. Jeg er sjelden stup-trøtt om morran, fordi jeg aldri legger meg etter 23.00 kvelden før jeg skal på jobb.

Jeg drar ikke på jobb dersom jeg er kjempeforkjøla, men litt hosting, nysing og snufsing er jeg nødt til å overleve. Som allergiker kunne jeg aldri blitt hjemme hvis jeg var snørrete en dag. Men med vondt i hodet og/eller bommullshode blir jeg hjemme. Vet at jeg ikke får gjort en ordentlig jobb da, og vil sannsynligvis være mer til distraksjon enn hjelp.

Det har hendt at jeg har tatt hele 3-dagers egenmeldinga selv om jeg har vært frisk nok til å dra på jobb den tredje dagen.

Og det hender at jeg drar tidligere fra jobb for å rekke en tidligere buss... Men tror det retter seg etter alle gangene jeg ikke gjør det, som jeg sitter på jobb 20 minutter ekstra.

Fortsetter under...

Gjest lis@bet

Har gjort det noen få ganger, men får så dårlig samvittighet at dagen nesten er bortkastet. I disse 2-3 tilfellene forsikret jeg meg først om at ingen kom til å måtte jobbe ekstra fordi jeg var borte. (Gjorde ikke det saken myye bedre, kanskje? :-)

Gjest lis@bet

Har gjort det noen få ganger, men får så dårlig samvittighet at dagen nesten er bortkastet. I disse 2-3 tilfellene forsikret jeg meg først om at ingen kom til å måtte jobbe ekstra fordi jeg var borte. (Gjorde ikke det saken myye bedre, kanskje? :-)

..så er jeg til gjengjeld aldri syk eller sykmeldt. Det hjalp vel litt til?

Gjest må begynne å tenke

Kjenner meg igjen i det du sier. Igår var jeg på jobb selv om jeg ikke var frisk. Var forkjølt og hadde litt feber. Jeg pinte meg hele dagen. Da jeg kom jeg var jeg så pumpa at jeg bare måtte gå til sengs. Feberen steg og alt blussa opp. Angrer som pokker at jeg i det hele tatt gikk på jobb, hadde jeg holt meg hjemme fra morgenen hadde jeg nok ikke blitt så dårlig. Nå må jeg jammen skjerpe meg, har jo ingenting på jobb å gjøre når en er sjuk. Det er bare det at jeg ikke liker å være borte fra jobb.

Annonse

Terskelen for dette var nok lavere når jeg gikk på skolen enn nå når jeg jobber... Var litt spekulering i hvor mye jeg kunne være borte uten å komme over for mange prosent fravær, må jeg innrømme.

Men nå får jeg dårlig samvittighet ved tanken. Tenk når jeg _virkelig_ blir syk... Da tar det seg dårlig ut å ha vært borte pga latskap og sovesyke, tenker jeg... :o)

Gjest eller hva

Og dermed smitter kollegaene så "alle" blir sjuke?

Og nei, jeg er ikke hjemme om jeg er bare litt forkjøla, men om jeg nyser og står i, og sånn sett er mer smittefarlig ja. Ofte blir jeg ganske slapp og dårlig også om jeg er skikkelig forkjøla.

Man er vel ikke så syk om man er forkjølet??

Annonse

Det hender jeg ligger under dyna og leter etter grunner for å bli liggende. Men jeg går alltid likevel.

Ja, med mindre jeg er skikkelig syk, da. Det kommer også litt an på hvordan syk man er - spysjuke eller diaré holder meg hjemme. Forkjølelse/feber/hodepine - jeg går på jobb. Så går jeg heller hjem hvis det ikke funker.

Og dermed smitter kollegaene så "alle" blir sjuke?

Og nei, jeg er ikke hjemme om jeg er bare litt forkjøla, men om jeg nyser og står i, og sånn sett er mer smittefarlig ja. Ofte blir jeg ganske slapp og dårlig også om jeg er skikkelig forkjøla.

Ingen grunn til å holde seg hjemme pga smittefaren, det gjelder bare å være nøye med hygienen. Alltid vaske hender etter å ha berørt øyne, munn eller nese, nys eller host inni armhulen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...