Gå til innhold

Grunnskolen: Hvordan bli kvitt en uegnet lærer?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er så uheldige å ha en lærer som ikke er egnet i en barneskole. Elevflukt har ført til halvering av elevtallet, og oppvekstavd. har godtatt dette uten å reagere. Uansett - historien blir for lang å ta her, men dersom noen har lignende erfaring med positiv løsning, så tar jeg imot med takk...

Fortsetter under...

Møt opp på foreldremøte, eller enda bedre _be_ om et. Få med flest mulig meningsfeller. Her i kommunen fikk de hele staben fjerna på et blunk.

Vi har hatt møter, både med rådmann og oppvekstlederen. Kommmunen (oppvekstleder) jobber med det hun kaller en fremdriftsplan. Vi er imidlertid redd for at det avtales "bot og bedring", og at vi fortsatt vil komme til å slite med en lærer ingen lengre har tillit til.

Kan du si noe mer om hva som ble gjort konkret i din skole?

Trenger alle råd og erfaringer - å fjerne en lærer ser ut til å være en het potet for øvrigheta.

Vi har hatt møter, både med rådmann og oppvekstlederen. Kommmunen (oppvekstleder) jobber med det hun kaller en fremdriftsplan. Vi er imidlertid redd for at det avtales "bot og bedring", og at vi fortsatt vil komme til å slite med en lærer ingen lengre har tillit til.

Kan du si noe mer om hva som ble gjort konkret i din skole?

Trenger alle råd og erfaringer - å fjerne en lærer ser ut til å være en het potet for øvrigheta.

Prosessen høres ut til å være den samme. De starta med rådmann, oppvekstsjef, kritikk i lokalavisen og det jeg nevnte i forige.

Lærerne hadde også støtte fra mange, bl.a meg - men valgte å trekke seg.

Prosessen høres ut til å være den samme. De starta med rådmann, oppvekstsjef, kritikk i lokalavisen og det jeg nevnte i forige.

Lærerne hadde også støtte fra mange, bl.a meg - men valgte å trekke seg.

Takk for svar - igjen. :o)

Det kunne vært interessant å vite om det går an å finne noe om "din" sak på nettet?For å ha noe å relatere til, tenkte jeg.

Vi har ikke kommet så langt som til avisskriverier ennå, men gjør det nok dersom det skulle bli nødvendig.

Det kunne vært interessant å vite om det går an å finne noe om "din" sak på nettet?For å ha noe å relatere til, tenkte jeg.

Vi har ikke kommet så langt som til avisskriverier ennå, men gjør det nok dersom det skulle bli nødvendig.

Adressa mi ligger her:http://home.no.net/dolere/

så kan jeg tipse deg om avisen, men det er ikke sikkert at jeg svarer i kveld.

Annonse

Gjest anonym for øgonblinken

Vi hadde en lærer på barneskolen som lagde endel kvalm. Bl.a kikket han mye på jentene i dusjen, ødela ting elever laget, skjelte ut enkeltelever foran klasse osv.

Han ble omplassert i kommunen, og underviser nå voksne. Det skjedde etter at "alle" foreldrene til elevene klaget.

Jobber selv på skole, og har et par stk som aldri burde vært der de er, og får flere klager hvert år. Men det blir ikke gjort en dritt, de får undervise år etter år. Det burde vært lettere å si opp folk, selv om de jobber i stat og kommune.

Hva konkret er det læreren gjør som ikke gjør han egnet som lærer? Det finnes vel regler for dem også som de må forholde seg til?

Hva konkret er det læreren gjør som ikke gjør han egnet som lærer? Det finnes vel regler for dem også som de må forholde seg til?

Det er snakk om en mann på 60 år. Både rådmann og oppvekstleder vet nå hva problemet er - lærerens manglende evne til å samarbeide, spesielt med foreldre som har andre synspunkter og meninger enn jam. Han er arrogant og ufølsom, "svartelister" personer som kritiserer ham, har en språkbruk som er uakseptabel, kort lunte, osv.

Det _finnes_ både lover og regler, ja...men hvem skal håndheve dem? Hvem har ansvaret for kontroll med personalet i skolen? Her ville svaret nok blitt Oppvekstkontoret, men de har valgt å overse - kanskje i håp om at elevflukten vil bli så stor at grendeskolen blir nedlagt. Skolestyrer er i realiteten underlagt denne mannens autoritet - hun eier ikke lederegenskaper slik siuasjonen er nå.

Jeg har overhodet ikke lyst til å sende min 6-åring til en skole hvor en slik person skal ha ansvaret for ham...!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...