Gå til innhold

Gratulerer Frode og Anders

Anbefalte innlegg

Gjest QuePasta

Men fellesstart ødelegger langrennssporten. Det er sikkert bedre å følge for den som står på stadion, eller den som ikke har særlig peiling, men for oss andre blir det aldri særlig spennende før helt på slutten. Nei - gi oss tilbake passeringstider, sekunderinger, løpere som sprekker og alt annet som var spennende med langrenn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132187-gratulerer-frode-og-anders/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Intervallstart kommer til å forsvinne mer og mer, dessverre.

Grunnen til det er at det stort sett bare er nordiske seere som skjønner "opplegget" og spenningen med intervallstart.

For å tekkes et større tv-publikum, av økonomiske årsaker, blir det mer og mer av fellesstart. Den som kommer først til mål vinner.

Gjest QuePasta

Intervallstart kommer til å forsvinne mer og mer, dessverre.

Grunnen til det er at det stort sett bare er nordiske seere som skjønner "opplegget" og spenningen med intervallstart.

For å tekkes et større tv-publikum, av økonomiske årsaker, blir det mer og mer av fellesstart. Den som kommer først til mål vinner.

I skiskyting kan jeg skjønne det. Men i langrenn....

Jeg innbiller meg at langrenn er en marginalsport nede i europa, slik at de fleste som ser på, har en viss interesse i utgangspunktet.

Da burde det være mulig å lære dem forstå nok til at de kan få oppleve hvor spenneningen med individuell start.

Det er lite som kan sammenlignes med å sitte klistret til TVen og stirre i åndeløs spenninng inn mellom trestammene etter Myrmo, Brå, Aunli, Mikkelsplass, Ulvang eller Dælhli som må være der om 10 sekunder for å ha en sjanse. 9... 8... 7... 6... yess, han har ikke tapt så mye, det kan gå, det kan gå... Da hadde vi spenning hele løpet gjennom.

Nå holder det å slå på 5 min før de er i mål for å se spurten. Det er like kjedelig å se på som sykling.

I skiskyting kan jeg skjønne det. Men i langrenn....

Jeg innbiller meg at langrenn er en marginalsport nede i europa, slik at de fleste som ser på, har en viss interesse i utgangspunktet.

Da burde det være mulig å lære dem forstå nok til at de kan få oppleve hvor spenneningen med individuell start.

Det er lite som kan sammenlignes med å sitte klistret til TVen og stirre i åndeløs spenninng inn mellom trestammene etter Myrmo, Brå, Aunli, Mikkelsplass, Ulvang eller Dælhli som må være der om 10 sekunder for å ha en sjanse. 9... 8... 7... 6... yess, han har ikke tapt så mye, det kan gå, det kan gå... Da hadde vi spenning hele løpet gjennom.

Nå holder det å slå på 5 min før de er i mål for å se spurten. Det er like kjedelig å se på som sykling.

Jeg er som sagt enig.

Fellesstart gidder jeg rett og slett ikke se på.

Annonse

Gjest Kurt Kubein

Til (og med) OL i 2010?

Pussig nok kan fellesstarten være med å forlenge levetiden til den klassiske stilarten.

Personlig vil jeg savne individuell start mer enn klassisk stil.

Greit, du sier "forlenge" levetiden. Approooved, lisssom.

Jeg vil savne begge deler, men det må jo ses i sammenheng.

Enda et argument for intervallstart, er at den beste langrennsløperen for dagen som regel vinner, dvs. personen med de beste tekniske, utholdenhetsmessige og disposisjonsmessige evnene. Ingen skal komme og fortelle meg at alle som kom relativt jevnt i mål i dag, verken hos mennene eller kvinnene, hadde samme kapasitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...