Gå til innhold

Om å kappe av noens hender.

Anbefalte innlegg

Krekar trives åpenbart med denne formen for "straff".

Men det jeg henger meg opp i er Brynjar Melings forsøk på å forsvare Kreket når han uttaler seg om Krekars tale om selvmordsangrep og straff:

Han sier blant annet:

" Dessuten er håndavkutting en straffemetode som er hjemlet i Koranen, og derfor uproblematisk i forhold til norsk strafferett, sier Meling."

Og:

"Han mener at enhver konservativ imam ville sagt det samme som Krekar"

Jeg kan ikke koranen, men leser jo blant annet at enkelte brukere her mener at koranen er en utrolig snill bok. Enkelte tolker den bare feil.

Meling tolker den altså galt når mener at enhver konservativ Iman ville sagt det samme som Krekar, og at Krekets uttalelser i forhold til å kappe hender og å utføre selvmordsangrep, er hjemlet i Koranen?

Eller er kanskje ikke Koranen så sabla "snill" likevel?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=209140

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132219-om-%C3%A5-kappe-av-noens-hender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• SierDuDet

9

• Ulv I Faarikaal

5

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Verken koranen eller bibelen er "snille" bøker; bibelen spesifierer steining ved byporten for alle som begynner å tilbe andre enn Gud.

Med vennlig hilsen

Jeg så uansett at Meling modererte seg ganske kraftig på TV2 nyhetene nå, og unnskyldte avkappingstalen til Kreket med å påstå at han snakket i metaforer.

Akkurat nå er jeg mest imponert over at det finnes ville løver i USA. Det visste jeg faen ikke!

Jeg så uansett at Meling modererte seg ganske kraftig på TV2 nyhetene nå, og unnskyldte avkappingstalen til Kreket med å påstå at han snakket i metaforer.

Akkurat nå er jeg mest imponert over at det finnes ville løver i USA. Det visste jeg faen ikke!

Det er da ikke løver, men andre store ville kattedyr (etter det jeg vet)?

Med vennlig hilsen

Det er da ikke løver, men andre store ville kattedyr (etter det jeg vet)?

Med vennlig hilsen

Ah...

Men de kaller dem løver?

Jeg ble noe forvirret nå. Var jo rimelig sikker på at det ikke fantes løver i California, og trodde jeg hadde gått glipp av noe i O-fag.

Ah...

Men de kaller dem løver?

Jeg ble noe forvirret nå. Var jo rimelig sikker på at det ikke fantes løver i California, og trodde jeg hadde gått glipp av noe i O-fag.

Etter det jeg husker er det noe som minner om en brun puma-lignende sak, og ikke en stor, afrikansk løve.

En annen mulighet er at det er snakk om en løve som har rømt. Det er ikke helt uvanlig å ha løver som kjæledyr i USA.

Med vennlig hilsen

Annonse

Etter det jeg husker er det noe som minner om en brun puma-lignende sak, og ikke en stor, afrikansk løve.

En annen mulighet er at det er snakk om en løve som har rømt. Det er ikke helt uvanlig å ha løver som kjæledyr i USA.

Med vennlig hilsen

Dyret:

http://wildwnc.org/af/cougar.html

Gjest økonom

Jeg tror de kalte den for "mountain lion", vet ikke hva det er på norsk. Sa den veide ca 50 kg.

Ikke alltid journalistene er så støe i oversettelser. Visste dere for eksempel at vårt rognebærtre heter "mounatain ash", "fjell-ask" i USA - og kanskje er det bare halvbroren også.

Ah...

Men de kaller dem løver?

Som andre her skriver - det er snakk om "mountain lions", altså fjelløver. Noe helt annet, og mye mindre, enn afrikanske løver.

Men du vet alt er jo så stort der borte! ;-)

Med vennlig hilsen

Annonse

Verken koranen eller bibelen er "snille" bøker; bibelen spesifierer steining ved byporten for alle som begynner å tilbe andre enn Gud.

Med vennlig hilsen

Du hører skjelden kristne predike steining og avhugging av hender i dag. Slikt hører du imidlertid jevnt fra muslimer, og straffemetodene er også vanlig i svært mange muslimske land.

Muslimsk kultur er svinsk og har mange felles trekke med nazisme; undertrykking, synet på minoriteter, jødehat etc.

Jeg tror de kalte den for "mountain lion", vet ikke hva det er på norsk. Sa den veide ca 50 kg.

Ikke alltid journalistene er så støe i oversettelser. Visste dere for eksempel at vårt rognebærtre heter "mounatain ash", "fjell-ask" i USA - og kanskje er det bare halvbroren også.

Jeg har oversettelsen herfra:

http://www.nrk.no/sport/meisterskap/salt_lake_2002/sidesporet/1603490.html

Ah...

Men de kaller dem løver?

Hallo? Morgan Kane? Til og med bilde for coveret for de som er litt svake i lesekunsten.

De har til og med en egen webside: http://www.mountainlion.org/

Du hører skjelden kristne predike steining og avhugging av hender i dag. Slikt hører du imidlertid jevnt fra muslimer, og straffemetodene er også vanlig i svært mange muslimske land.

Muslimsk kultur er svinsk og har mange felles trekke med nazisme; undertrykking, synet på minoriteter, jødehat etc.

Det ligner, med andre ord, på det du preiker her på DOL.

Men derimot er det irrelevant for én muslim hva en annen muslim har påstått. I en rettsstat har vi ikke kollektiv avstraffelse.

Som andre her skriver - det er snakk om "mountain lions", altså fjelløver. Noe helt annet, og mye mindre, enn afrikanske løver.

Men du vet alt er jo så stort der borte! ;-)

Med vennlig hilsen

Så det vi altså snakker om er en slags gaupe?

Hehe, ikke rart jeg ble forvirret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...