Gå til innhold

Nettverkskort - det gikk ikke bra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk satt inn kortet, det var for øvrig mange spor å velge i, så jeg satte det i et tilfeldig spor.

Starta maskina igjen etter å ha satt alt på plass, og får bare piping ved oppstart. Det virker som om den kommer så langt at den skal slå på skjermen, så stopper det opp. Skjermen er svart. Det hjelper ikke å starte i sikkermodus heller.

Har jeg lagt det store egget nå? Noen gode tips om hva jeg kan ha gjort feil?

Skulle jeg tatt ut ISDN-kortet?

Kan jeg ha satt kortet på feil plass. Den ville ha passet på tre andre steder, men jeg valgte den plassen som var lettest tilgjengelig.

Skrevet

Ta ut kortet og sett det inn igjen, pass på at det sitter skikkelig på plass. Du kan gjerne ta ut ISDN-kortet og sette nettverkskortet der ISDN-kortet sto.

Du skal få forskjellige pip avhengig av hva som er galt, manualen til hovedkortet (hvis du har den) skal fortelle hvilket pip som betyr hva.

Skrevet

Ta ut kortet og sett det inn igjen, pass på at det sitter skikkelig på plass. Du kan gjerne ta ut ISDN-kortet og sette nettverkskortet der ISDN-kortet sto.

Du skal få forskjellige pip avhengig av hva som er galt, manualen til hovedkortet (hvis du har den) skal fortelle hvilket pip som betyr hva.

Hei og takk for gode råd. Jeg tok ut ISDN-kortet og satt inn nettverkskortet der det hadde vært. Så fjernet jeg lydkortet fordi den tydeligvis var årsaken til at oppstarten stoppet opp.

I allefall fikk jeg startet med lydkortet ute.

Men jeg fikk det ikke til likevel. Det virker som om maskina ikke finner nettverkskortet.

Ikke vet jeg hvordan man sånn rent praktisk kommer seg på nett med bredbånd. Med telenor har jeg skrevet inn noen telefonnumre og sånt, men det fikk jeg ikke av leverandøren av bredbånd. Skal alt gå av seg selv, eller må man stille inn noen steder?

Jeg skal ringe leverandøren min i morgen, det må da være mulig å få support derfra for grønnskollinger.

I alle fall, tusen takk for at du forsøkte å hjelpe meg!

Skrevet

Hei og takk for gode råd. Jeg tok ut ISDN-kortet og satt inn nettverkskortet der det hadde vært. Så fjernet jeg lydkortet fordi den tydeligvis var årsaken til at oppstarten stoppet opp.

Men jeg fikk det ikke til likevel. Det virker som om maskina ikke finner nettverkskortet.

Ikke vet jeg hvordan man sånn rent praktisk kommer seg på nett med bredbånd. Med telenor har jeg skrevet inn noen telefonnumre og sånt, men det fikk jeg ikke av leverandøren av bredbånd. Skal alt gå av seg selv, eller må man stille inn noen steder?

Jeg skal ringe leverandøren min i morgen, det må da være mulig å få support derfra for grønnskollinger.

Som regel skal alt gå av seg selv, ja, når nettverkskortet først er på plass og fungerer. Det avhenger litt av leverandør, noen få leverandører (inklusiv Telenor ADSL) krever at du installerer programvare du får av dem og skriver inn brukernavn og passord der.

Skrevet

Som regel skal alt gå av seg selv, ja, når nettverkskortet først er på plass og fungerer. Det avhenger litt av leverandør, noen få leverandører (inklusiv Telenor ADSL) krever at du installerer programvare du får av dem og skriver inn brukernavn og passord der.

Min leverandør lagger trøbbel for routere som ikke er kjøpt hos dem. *erfaring*

Skrevet

Du har flere PCI-sloter på maskinen. Disse portene opererer ofte 2 og 2. Dermed kan det ha oppstått en konflikt mellom skjermkortet og nettverkskortet. Prøv å sett inn et av kortene på en annen plass enn når du fikk problemer.

Når du starter opp maskinen er det mulig du må starte opp kontrollpanel og legge inn nettverkskortet manuelt.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ta ut strømkabel. Sett i alle kortene igjen.

Hovedkortet har ofte en kontaktbro (jumper) som kalles "CMOS Reset" flytt denne til stilling "Reset" i noen sekunder og tilbake til "Normal" igjen.

Prøv å starte på nytt.

Hvis ikke, ta ut batteriet på hovedkortet, kortslutt mellom kontaktene i batteriholderen.

Som vanlig gjør du alt på eget ansvar. Har du ikke peiling, la en PC-tekniker ordne det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...