Gå til innhold

Naboen gidder ikke koste/spyle

Anbefalte innlegg

Har noen naboer som ikke gidd å ta kostingen utenfor. Vi bor i blokk og fordelt på alle, koster vi tre ganger i året. Kostingen utgjør å koste/spyle et område på ca 200 m2.

Er på go fot med dem til vanlig, og ønsker ikke å ødelegge den gode tonen mellom oss.

Men nå gidder jeg ikke å ta driten etter dem lenger. De har aldri spylt/kostet så lenge jeg har bodd her, snart 5 år. Nå ligger det masse salt og dritt på bakken, og om ikke de tar det, blir det ekstra på meg i neste uke IGJEN.

Spørsmålet er om jeg skal ta det opp med dem, eller om jeg skal gå til tillitsmannen i oppgangen.

Har vært en del vintre nå, hvor all sand og salt etter is på bakken har falt på meg fordi de ikke har giddet.. Er møkk lei.

De er unge og har ikke problemer med å kunne gjøre det av fysiske grunner.

Hmm, et dilemma dette.

Hva hadde du gjort ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132242-naboen-gidder-ikke-kostespyle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du skal gå rett til tillitsmannen uten å ha gitt dem en sjanse eller to først. Gå og snakk med dem først. Du kan f.eks. nevne det når dere hilser på hverandre i gangen. "Hei, godt nytt år. Forresten.... osv". Eller hva med å skrive en liten lapp og legge i postkassen deres, da kan du også være anonym om du ønsker det. Vær vennlig, det kommer du lenger med enn om du viser at du er sur fordi de ikke har tatt sin del av arbeidet.

Ta det i en vennlig tone med dem. De har sikkert bare glemt det bort.

(hilsen meg som egentlig har trappevask annenhver uke, men glemmer det oftere enn jeg husker det...)

De har nok ikke glemt det bort, ved flere anledninger har han selv sagt til meg uten at jeg har nevnt noe:Jeg synes det så så greit ut at jeg ikke gadd å ta det denne gang.

Men det så ikke greit ut.( Da var han ungkar, så kanskje han mente det, ungkarer har det ikke å se om det er reint eller skittent :)

Nei, når jeg kom på det, så har de prestert å si det samme etter at han ble gift og, hehe.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...