Gå til innhold

Selv AP og Høyre har tatt til vettet...

Anbefalte innlegg

Gjest Tristamento

Nei, i et demokrati er det slett ikke nødvendig og bryte loven for å få den endret.

Vet ikke hvilke "demokratistudenter" du henviser til der. De som står til stryk ?

Morsk,

sivil ulydighet er viktig i et demokrati. For ingen demokratier er perfekte, dvs. ufeilbarlige. Og ofte kan det for minoriteters rettigheter være eneste mulighet for å bli hørt.

Jf. ulike former for selvtekt.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Grip

5

• Sør

3

• Tusj

3

Mest aktive i denne tråden

Morsk,

sivil ulydighet er viktig i et demokrati. For ingen demokratier er perfekte, dvs. ufeilbarlige. Og ofte kan det for minoriteters rettigheter være eneste mulighet for å bli hørt.

Jf. ulike former for selvtekt.

Mener du at etniske minioriteter skal ha amnesti og blankofullmakt til å bryte norsk lov dersom den ikke passer med ders kultur og tenkemåte ?

Gjest Tristamento

Mener du at etniske minioriteter skal ha amnesti og blankofullmakt til å bryte norsk lov dersom den ikke passer med ders kultur og tenkemåte ?

Hei!

Nei, det må utøves skjønn. Men for at vi skal ha å gjøre med et demokrati, er det viktig at en har muligheten til å påvirke gjennom sivil ulydighet.

Og jeg kan ikke se noe galt i at en muslimsk mann skal ha flere kvinner -- ja opp til 4.

Har du noe i mot dette?

Vennlig hilsen

Hei!

Nei, det må utøves skjønn. Men for at vi skal ha å gjøre med et demokrati, er det viktig at en har muligheten til å påvirke gjennom sivil ulydighet.

Og jeg kan ikke se noe galt i at en muslimsk mann skal ha flere kvinner -- ja opp til 4.

Har du noe i mot dette?

Vennlig hilsen

Jeg har ikke tenkt så mye over om det bør være lov og ha 4 koner, og heller ikke gransket hvilke juridiske og samfunnsmessige komplikasjoner det kan medføre til og gi noe ja eller nei svar på det. Ikke har jeg tenkt og bry hjernen min med det heller.

Denne tråden handler primært om i hvilken grad oppviglersk virksomhet skal straffes. Og det bør den. Under ingen omstendighet belønnes med statstilskudd.

Gjest Tristamento

Jeg har ikke tenkt så mye over om det bør være lov og ha 4 koner, og heller ikke gransket hvilke juridiske og samfunnsmessige komplikasjoner det kan medføre til og gi noe ja eller nei svar på det. Ikke har jeg tenkt og bry hjernen min med det heller.

Denne tråden handler primært om i hvilken grad oppviglersk virksomhet skal straffes. Og det bør den. Under ingen omstendighet belønnes med statstilskudd.

Hei!

Det virker som du er spesielt ute etter ev. lovbrudd muslimer begår.

Vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...