Gå til innhold

Hva gjør vi med slike drittsekker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi distanserer oss (både som individer og som samfunn) fra slike handlinger ved nettopp IKKE å "ta igjen med samme mynt", men istedet fengsle kreket som gjorde noe slikt.

Å kastrere dem hjelper ikke - problemet sitter mellom ørene, og ikke mellom benene.

Med vennlig hilsen

Vi distanserer oss (både som individer og som samfunn) fra slike handlinger ved nettopp IKKE å "ta igjen med samme mynt", men istedet fengsle kreket som gjorde noe slikt.

Å kastrere dem hjelper ikke - problemet sitter mellom ørene, og ikke mellom benene.

Med vennlig hilsen

Du har vel egentlig rett i det, men du må da vel av og til ha førsteimpulsinnskytelser du også Sør når du leser slikt?

Du har vel egentlig rett i det, men du må da vel av og til ha førsteimpulsinnskytelser du også Sør når du leser slikt?

Selvsagt. Jeg har vært med pårørende i retten for å få slike krek fengslet. Og selvsagt er impulsen å vri hodet av dem.

Men slike ting er "deres" handlingsmåte, og jeg vil IKKE være med på å synke så lavt i RL. Én ting er å ville gjøre det, en annen er hvis offeret gjør det i affekt, men noe helt helt annet er hvis en rettsstat skulle gjøre det samme. En rettsstat skal ikke handle i affekt, men med verdighet.

Men selvsagt forstår jeg reaksjonen. Alt for godt, dessverre.

Med vennlig hilsen

Selvsagt. Jeg har vært med pårørende i retten for å få slike krek fengslet. Og selvsagt er impulsen å vri hodet av dem.

Men slike ting er "deres" handlingsmåte, og jeg vil IKKE være med på å synke så lavt i RL. Én ting er å ville gjøre det, en annen er hvis offeret gjør det i affekt, men noe helt helt annet er hvis en rettsstat skulle gjøre det samme. En rettsstat skal ikke handle i affekt, men med verdighet.

Men selvsagt forstår jeg reaksjonen. Alt for godt, dessverre.

Med vennlig hilsen

Det er bra, forøvrig helt enig i det du skriver.

(Tristamento klarer sikkert og vri på ditt innlegg her også på en eller annen måte, rettstaten burde vel egentlig beskyttet oss mot ham også, men det er vel dette med ytringsfriheten da.)

Gjest Tristamento

Med vennlig hilsen

Et fornuftig innlegg.

Annonse

Gjest Tristamento

(Tristamento klarer sikkert og vri på ditt innlegg her også på en eller annen måte, rettstaten burde vel egentlig beskyttet oss mot ham også, men det er vel dette med ytringsfriheten da.)

Hei!

Du virker veldig opphengt i meg som person. Det kan være skadelig å være så personfiksert.

Vennlig hilsen

Gjest Tristamento

Aplaus til deg tritamento :)

Er det ikke fælt at Sør har rett?

Hei!

I motsetning til deg er jeg ikke så opphengt i person. Men om Sør en sjelden gang har rett, gleder jeg meg over det.

Kanskje du også får rett en gang?

Vennlig hilsen

Gjest Tristamento

hø, du skriver over deg selv nå. Siste innlegget ditt forstod du nok bare selv.

Hei!

...bare sånn at vi er sikker på at du vet det: det at du ikke forstår, betyr ikke at ikke andre forstår.

Men det er godt mulig at jeg skrev over "hodet på deg" -- og det beklager jeg. Jeg skal se om jeg kan formulere meg på et litt enklere nivå; så unngår vi å gjøre livet ditt mer komplisert enn du kanskje har godt av.

Vennlig hilsen

Annonse

Hei!

...bare sånn at vi er sikker på at du vet det: det at du ikke forstår, betyr ikke at ikke andre forstår.

Men det er godt mulig at jeg skrev over "hodet på deg" -- og det beklager jeg. Jeg skal se om jeg kan formulere meg på et litt enklere nivå; så unngår vi å gjøre livet ditt mer komplisert enn du kanskje har godt av.

Vennlig hilsen

Det var godt og høre :)

Kan du ta det litt sakte nå, hva er det som gjør at du må diskutere stort sett de samme tingene time etter time, dag etter dag?

Personer som driver med rituelle handlinger får gjerne diagnosen tvangsnevrotiker er du enig i det.

Nå må du ikke gjøre deg liten og tro at siste avsnittet handlet om deg da :)

Gjest Tristamento

Det var godt og høre :)

Kan du ta det litt sakte nå, hva er det som gjør at du må diskutere stort sett de samme tingene time etter time, dag etter dag?

Personer som driver med rituelle handlinger får gjerne diagnosen tvangsnevrotiker er du enig i det.

Nå må du ikke gjøre deg liten og tro at siste avsnittet handlet om deg da :)

Hei!

Mener du at vi skal ta ditt kvasipsykologiske vås seriøst?

Jeg vil oppfordre deg til å forsøke å begrense din spesielle fascinasjon for personen bak det enkelte "nick". Og iallfall holde dette for deg selv. Ev. kan du ta det opp med noen som kan hjelpe deg.

Vennlig hilsen

Hei!

Mener du at vi skal ta ditt kvasipsykologiske vås seriøst?

Jeg vil oppfordre deg til å forsøke å begrense din spesielle fascinasjon for personen bak det enkelte "nick". Og iallfall holde dette for deg selv. Ev. kan du ta det opp med noen som kan hjelpe deg.

Vennlig hilsen

Takk, tusen takk, jeg visste det kom. Jeg vant netopp 200 kr på et veddemål :-)

skal nok søke den hjelpen jeg trenger ja.

*LOL*

takk for tjenesten

mvh

Her er det du som ber om bråk. Hvorfor?

Her er det du som ber om bråk. Hvorfor?

Jeg inngikk et veddemål med noen venner og vant 200 kr hvis Tristemento anbefalte meg behandling innen kl. 13.00, og det gjorde han selvsagt :-)

se lenger ned i tråden her :-)

Han bruker jo folk for det de er verdt, i dag brukte jeg ham for å tjene meg noen letttjente kroner.

Frekt ---> sikkert, men litt morro også da. Og Tristemento har neppe tatt noen skade :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...