Gå til innhold

Hvordan trene lår?

Gjest Ikke tjukk, men litt form er bra

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere enn meg som ønsker å komme i form til sommeren. Alltid nye nyttårsforsett om det samme hvert år.

Er ingen treningsfrik selv, og trenger sårt råd fra dere som kan dette.

Jeg har "mye" lår, spesielt innerst og øverst. Hvordan få bort dette uten apparater?

Og så er det selvfølgelig disse overarmene.

Har tre unger, så det er fint om jeg kan trene hjemme... HJELP?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132275-hvordan-trene-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor det, forslaget er jo glimrende. To fluer i en smekk, tynnere lår og blidere mann :-)

vel... enkel grunn egentlig. Vi vil ikke ha flere barn, og nå venter vi på at han skal få time til sterilisering. Gummi er ikke morro! Og piller og sånt avskyr jeg. Jovisst sex er kjempegodt, men må visst vente en liten stund til gitt....

vel... enkel grunn egentlig. Vi vil ikke ha flere barn, og nå venter vi på at han skal få time til sterilisering. Gummi er ikke morro! Og piller og sånt avskyr jeg. Jovisst sex er kjempegodt, men må visst vente en liten stund til gitt....

Hm den var vrien, får håpe han får time fort da :-)

Nei da vet jeg ikke annen råd enn mindre mat, mer mosjon og kanskje helsestudio, desverre får en vil si, jeg tror det hadde blitt mye mere morro på den andre måten jeg nevnte.

Annonse

Hvis du har for mye fett på lår og overarmer, så er det bare en ting å gjøre: Gå ned i vekt. Du kan ikke fjerne fett fra enkeltpunkter på kroppen ved trening. Da må det "slanking" til.

For å trene lår, og stramme opp lårmuskulaturen, er mange øvelser anvendelige. Du kan gå, løpe, gå på ski, etc. Sykling er også effektivt for lårmuskulaturen, f.eks. på ergometersykkel (foran TV?). Diverse former for knebøy, med eller uten apparater, tar direkte på lårmuskulaturen.

For overarm er også øvelser som langrenn, stavgang og roing bra, men øvelser med vekter er nok det beste for å "spesialtrene" armer. For å gjøre det hjemme, trenger du ett sett med lette vekter, og ett treningsprogram (ikke så veldig dyrt). Problemet her er at du helst bør ha noen som kan vekttrening til å lære deg å gjøre øvelsene riktig.

Og når du nå først er i gang, så hvorfor ikke lage ett opplegg for hele kroppen, med både styrketrening og kondisjon? Sykling for bein og kondis, og noen vektøvelser for overkroppen tar ikke så lang tid pr. uke. Kanskje du kan finne mer info på www.iform.no og www.trim.no.

Gummi er bedre enn ingenting.

Hm den var vrien, får håpe han får time fort da :-)

Nei da vet jeg ikke annen råd enn mindre mat, mer mosjon og kanskje helsestudio, desverre får en vil si, jeg tror det hadde blitt mye mere morro på den andre måten jeg nevnte.

Mindre mat er ingen ide, med mindre man spiser unormalt mye til vanlig. Mindre usunn mat og mer sunn mat derimot, det er veien å gå.

"................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...