Gå til innhold

Synes du dette var litt frekt?

Anbefalte innlegg

Gjest blakken uten øl

samboern hadde noen venninner på besøk i går, jeg lå over hos en kamerat. På kvelden fikk ejg melding av enne venninna hennes hvor det sto at hun hadde tatt de fire ølene mine i kjøleskapet og håpet det var greit. Hva kunne jeg skrive? Nei? hadde jo vært litt dumt, for de var allerede drukket.

Jeg eier ikke en krone, men har alltids litt øl liggende for jeg liker å ta en etter jobben, eller til maten. Samboern min er også blakk. Fire øl er 100 kroner det. Synes hun i hvert fall kunne lagt igjen penger. Samboern min hadde sagt hun måtte spørre meg først, så hun hadde ringt men jeg hadde ikke hørt det så bare meldinga. Ble litt små irritert på samboeren min pga dette. Jeg gir aldri hennes drikkevarer eller røyk til mine venner. Hun drikker nemlig ikke øl, så jeg kjøper det for mine lommepenger og ikke fra matbudsjettet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132297-synes-du-dette-var-litt-frekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blakken uten øl

Er dette noe å kave seg opp for?

Du klarer deg fint uten ølet.

Ja, det var frekt å ta ølflaskene dine.

Jeg er ikke kavet opp, men det var tross alt 2 liter da. Synes godt hun kunne legge igjen penger eller sagt hun skulle kjøpe nye. Særlig når hun vet vi er blakke. Hadde kanskje ikke tenkt over det engang hvis hun ikke var den typen som alltid får og får av oss, og aldi gir noe igjen.

Du svarte såklart at "greit det, bare du betaler for de". Hun forventet vel ikke at du skulle spandere fire øl på henne, når du ikke engang var der?

Tror du tilogmed kan be henne kjøpe fire øl til deg neste gang dere treffes uten at det er frekt jeg. Har man lite penger så har man lite penger, og det burde venner og bekjente vite og respektere.

Går ikke det greit tror du? At hun fyller opp kjøleskapet med øl igjen? Er sikker på at kjæresten din også regnet med at hun kom til å betale for dem.

Annonse

Jeg er ikke kavet opp, men det var tross alt 2 liter da. Synes godt hun kunne legge igjen penger eller sagt hun skulle kjøpe nye. Særlig når hun vet vi er blakke. Hadde kanskje ikke tenkt over det engang hvis hun ikke var den typen som alltid får og får av oss, og aldi gir noe igjen.

Send henne en melding om du savner ølet ditt. Hun vet vel at du har dårlig råd?

Annonse

Når det gjelder øl er det ikke alltid at pluss og minus går opp helt nøyaktig. Jeg synes man kan være romslig her.

Kjæresten din er jo egentlig "uskyldig" i denne historien. Men hvis det er et mønster i at hun tøyer grensene dine, kan jeg forstå irritasjonen.

Gjest blakken uten øl

Dere må være unge i et ferskt forhold. Mitt og ditt i kjøleskapet funker nok dårlig i lengden.

Vi har bodd sammen i 5 år, været sammen i 6. Så ferskt er det ikke! Men mine drikkevarer er mine, og hennes er hennes. Jeg tar ikke battery av henne. HUn drikker ikke øl, jeg drikker ikke battery. Vi har et meget stramt budsjett og bruker våre egne lommepenger på røyk og drikke. Mat har vi eget busjett til. Jeg gir aldri bort hennes vin eller battery til kamerater. En kamerat lånte en gang, men kjøpte tilbake neste gang. Har vi fest så er vi ikke nøye på din og min drikke, men når jeg ikke en gang er hjemme og skulle ta meg en øl når jeg kom og de var borte ble jeg litt irritert ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...