Gå til innhold

Formatere systemdisken med Partition Magic 8?

Anbefalte innlegg

Gjest høna eller egget?

Jeg har brukt Partition Magic 8 til å lage 3 partisjoner, c,f og g. Nå vil jeg formatere hele c og legge inn Win XP home igjen på nytt, pga masse rot i systemet.

Hvordan går jeg fram?

Jeg kan jo ikke formatere c fra windows (i PM8)..iom at OS'et ligger der?

Må jeg bruke oppstarts diskett, og hva da med partisjonene siden de er opprettet av PM og dette programmet slettes når disken blir formatert? Eller blir de liggende fremdeles?

Jeg spør fordi jeg har masse programmer liggende på partisjon g:\ (ganske mange gigs).

Så det vil ta tid å brenne dem til dvd.

Vil altså beholde partisjonene og samtidig formatere c:\

Begynner å se meg blind på ting så trenger litt input.

Fortsetter under...

Gjest høna eller egget?

Start med windows-cd, formater derfra.

Takk for tips men når jeg prøver å innstallere fra cd'en så vil den helst bare overskrive den gamle win mx uten å formatere.

Litt av poenget er å "rense" hele c:\ for gammelt rusk.

Prøvde å starte opp med systemdisk men da finner han ikke c:\ pga at NTFS fil-systemet. Han kjenner bare igjen FAT-33. (mulig at det er pga. at systemdisken var laget i Win ME ?)

Kan jeg lage ny systemdisk i XP, evt hvordan?

Flere ideer?

Gjest høna eller egget?

Takk for tips men når jeg prøver å innstallere fra cd'en så vil den helst bare overskrive den gamle win mx uten å formatere.

Prøvde å starte opp med systemdisk men da finner han ikke c:\ pga at NTFS fil-systemet. Han kjenner bare igjen FAT-33. (mulig at det er pga. at systemdisken var laget i Win ME ?)

Flere ideer?

..oops..ikke win mx, men win xp selfølgelig.

Flere ideer?

Du må velge at du vil formatere disken før innstallasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...