Gå til innhold

Menn oppdras til å henge i mammas skjørter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mødrene har skylla, det er jo de som dirigerer heimen. Noe må de vel kunne ta ansvar for?

Ja, slikt går i arv i generasjoner. Så mannen har ikke skylden i alle fall.

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

36

• Babette

7

• maiken76

5

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal
Skrevet

*smelt*

Eller var du skikkelig ironisk nå?

Nå har jeg prøvd å flå skinnet av deg flere ganger også kommer du tilbake og og smelter?

Skrevet

Ja, slikt går i arv i generasjoner. Så mannen har ikke skylden i alle fall.

Vi er jo som regel på linje vi Rusle, har lagt merke til det :-)

Skrevet

Øy, jeg kan være foreleser der. Pass på at alle har matchende forklær!

Skrevet

Hei, der var jeg bare 3 linjer unna en limerick.

Skrevet

Ikke alle da, men mange.

Min mann er oppdradd slik iallefall, han bodde for seg selv

-mamma kom en gang i uka og vasket leiligheten...

-mamma fikk alle skittenklærne levert...

-mamma kjøpte nye ting og plasserte der..

-når han var hjemme og spiste middag fikk han med seg tørkepapir,dopapir,brød,penger,you name it...

Må sies at han har blitt LITT selvstendig nå da.... må gjøre ting selv her, hehe

Skrevet

Og jeg som nettopp klaget til venninna mi om nettopp det at mennene i vår generasjon, oppdratt av forrige generasjons feminister, er noen veike dotter som ikke vet å verken ta styring eller initiativ. Hvor ble det av mennene som sa at "Det fikser jeg!" - og så gikk og fikset?

Greit nok at vi setter pris på om mannfolka tar sin del av oppvasken, men jeg vil da faen ikke ha noen myk tass som tusler rundt og gjør alt jeg ber ham om. Det må da finnes en mellomting mellom konemishandler og tøffelhelt der ute? Eller er den rasen utdødd?

Skrevet

Og jeg som nettopp klaget til venninna mi om nettopp det at mennene i vår generasjon, oppdratt av forrige generasjons feminister, er noen veike dotter som ikke vet å verken ta styring eller initiativ. Hvor ble det av mennene som sa at "Det fikser jeg!" - og så gikk og fikset?

Greit nok at vi setter pris på om mannfolka tar sin del av oppvasken, men jeg vil da faen ikke ha noen myk tass som tusler rundt og gjør alt jeg ber ham om. Det må da finnes en mellomting mellom konemishandler og tøffelhelt der ute? Eller er den rasen utdødd?

Hei,

Jeg tror det var like mange "veike dotter" før som nå.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg tror det var like mange "veike dotter" før som nå.

Med vennlig hilsen

Tja, mulig. Men våre fedre har jeg inntrykk av at er (og var også i sin ungdom) langt mer handlekraftige enn våre jevnaldrende. Selvsagt med mange hederlige og uhederlige unntak, men likevel.

Skrevet

Tja, mulig. Men våre fedre har jeg inntrykk av at er (og var også i sin ungdom) langt mer handlekraftige enn våre jevnaldrende. Selvsagt med mange hederlige og uhederlige unntak, men likevel.

Joda, men når dagens 25 åringer blir gamle, så vil de nok fortelle deg at ikke en eneste dag forløp uten at de personlig jaget både Saddam Hussein og Osama bin Laden gjennom 5 land!

Personlig synes jeg at det er for mange "veike dotter" - av begge kjønn.

Med vennlig hilsen

Gjest leileileilei
Skrevet

La oss heller ikke glemme å sende alle mødre og fedre på oppdrager-kurs!:)

Fedre må inn på banen og rollemoddelere, og mange mødre må komme seg ut av denne moder-jord-rollen.

Gjest leileilei
Skrevet

Hvem skal holde disse kursene da? Menn?

menn OG kvinner sammen vel! :) rollemodeller...

Gjest Pricilla
Skrevet

Du får lære han å putte oppvasken i frysern, så det ikke danner seg bakterier til du kommer hjem.

Snart putter jeghele gubben i frysern, så kan jeg ta han fram når jeg trenger han...

Gjest Big Mac
Skrevet

Macho?

Tverit imot.

Det du skrev var noe av det mest mannssjåvinistiske jeg har hørt.

Selv om det var slik du beskriver (noe det selvsagt ikke er - evnt. kun i de mest bakstreverske miljø), så presterer du å gi kvinnene all skyld.

Skrevet

Kvinner må jo rett og slett bare la være å velge mammagutter til partnere. Da dør jo den rasen ut av seg selv og bare de skikkelige mannfolka blir igjen. Med skikkelige mannfolk mener jeg da altså de som er i stand til å leve i et moderne samfunn og samliv med alt det krever.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Jeg har et med fruktfat på, er det OK?

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Menn er som de er, og kvinner er som de er, fra naturens side. Er ikke lett å snu på det der.

Pølsevev!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ikke alle da, men mange.

Min mann er oppdradd slik iallefall, han bodde for seg selv

-mamma kom en gang i uka og vasket leiligheten...

-mamma fikk alle skittenklærne levert...

-mamma kjøpte nye ting og plasserte der..

-når han var hjemme og spiste middag fikk han med seg tørkepapir,dopapir,brød,penger,you name it...

Må sies at han har blitt LITT selvstendig nå da.... må gjøre ting selv her, hehe

Mora mi har aldri fått røre vann eller vaskegreier her, enda så er det reint. Men "klager" gjør hun når ting ikke er som det skal.

Hun fikk lov å kjøpe bl a vaskemaskin og to bruktbiler til meg da.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

En av mine fikk værsågod sette sammen PCen sin og installere alt selv om hun aldri hadde sett en PC. Du verden så morsomt det var å fortelle alle at hun hadde laget den selv. Problemet var at ingen trodde henne.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Kvinner må jo rett og slett bare la være å velge mammagutter til partnere. Da dør jo den rasen ut av seg selv og bare de skikkelige mannfolka blir igjen. Med skikkelige mannfolk mener jeg da altså de som er i stand til å leve i et moderne samfunn og samliv med alt det krever.

Hør, hør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...