Gå til innhold

Menn oppdras til å henge i mammas skjørter

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

La oss heller ikke glemme å sende alle mødre og fedre på oppdrager-kurs!:)

Fedre må inn på banen og rollemoddelere, og mange mødre må komme seg ut av denne moder-jord-rollen.

At menn oppdras av kvinner må bli galt. Men hva skal kvinner gjøre når de er alene?

Fortsetter under...

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

36

• Babette

7

• maiken76

5

• Sør

4

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Tverit imot.

Det du skrev var noe av det mest mannssjåvinistiske jeg har hørt.

Selv om det var slik du beskriver (noe det selvsagt ikke er - evnt. kun i de mest bakstreverske miljø), så presterer du å gi kvinnene all skyld.

Menn har skyld også. De burde stille opp og vise at en mann er en mann og ingen pudding.

Det er ikke alltid barn trenger trøst, men heller et spark i r...

Ulv I Faarikaal

Kvinner må jo rett og slett bare la være å velge mammagutter til partnere. Da dør jo den rasen ut av seg selv og bare de skikkelige mannfolka blir igjen. Med skikkelige mannfolk mener jeg da altså de som er i stand til å leve i et moderne samfunn og samliv med alt det krever.

Det vil jo ta et par generasjoner da.

Sjøl er jeg ingen moder Theresa og er ikke redd for å ta en konflikt. Jeg syns mannfolk i dag er noen pyser. Å få en på trynet har ikke vært usunt for noen. Det er ikke lenge siden jeg høvla over en syklist som prøvde å ta livet av seg av ren dumhet. En kvinnelig kollega som satt på likte ikke opptrinnet og ble redd. Fyren fortjente kjeft, da jeg ikke liker å drepe folk.

Heldigvis har vi ikke alle likedanne menn...

Vi kvinner liker vel å ha styringen i hjemmet vårt.

Men liker kvinner å gjøre det mannen tradisjonelt gjør: feks skifting av bildekk, oljeskift, brøyting av vei og andre oppgaver som krever "muskler" og hvor skiten legger seg under neglene og brekker. Jeg bare spør! "Hybelkaninene" har for lengst sluttet å irritere meg, men venter til mannen begynner å irritere seg over dem hehe.

Ulv I Faarikaal

Heldigvis har vi ikke alle likedanne menn...

Vi kvinner liker vel å ha styringen i hjemmet vårt.

Men liker kvinner å gjøre det mannen tradisjonelt gjør: feks skifting av bildekk, oljeskift, brøyting av vei og andre oppgaver som krever "muskler" og hvor skiten legger seg under neglene og brekker. Jeg bare spør! "Hybelkaninene" har for lengst sluttet å irritere meg, men venter til mannen begynner å irritere seg over dem hehe.

Eks:

Jeg ligger under bilen og skifter eksosanlegg. Spør dama om hun kan holde et rør (nytt og rent) mens jeg skrur fast. Hun: "Jeg blir skitten! Er du gal???"

Annonse

Det vil jo ta et par generasjoner da.

Sjøl er jeg ingen moder Theresa og er ikke redd for å ta en konflikt. Jeg syns mannfolk i dag er noen pyser. Å få en på trynet har ikke vært usunt for noen. Det er ikke lenge siden jeg høvla over en syklist som prøvde å ta livet av seg av ren dumhet. En kvinnelig kollega som satt på likte ikke opptrinnet og ble redd. Fyren fortjente kjeft, da jeg ikke liker å drepe folk.

Av og til lurer jeg på om den yngre generasjon er i opposisjon til den eldre i stedet for å ta etter den. Jeg ser iallfall mange eksempler på unge par i 20-årene med en arbeidsfordeling i hjemmet der hun gjør det meste (han sitter med dataspill eller er ute med gutta), mens deres foreldre virker atskillig mer likestilt.

På samme måten vet jeg også om radikale foreldre med konservative barn.

Spørsmålet er om dette er regelen eller unntakene.

Ulv I Faarikaal

Av og til lurer jeg på om den yngre generasjon er i opposisjon til den eldre i stedet for å ta etter den. Jeg ser iallfall mange eksempler på unge par i 20-årene med en arbeidsfordeling i hjemmet der hun gjør det meste (han sitter med dataspill eller er ute med gutta), mens deres foreldre virker atskillig mer likestilt.

På samme måten vet jeg også om radikale foreldre med konservative barn.

Spørsmålet er om dette er regelen eller unntakene.

Etter klagene på DOL, ser det ut som menn er mest i gruppen mammadalter.

Ulv I Faarikaal

Tja, mulig. Men våre fedre har jeg inntrykk av at er (og var også i sin ungdom) langt mer handlekraftige enn våre jevnaldrende. Selvsagt med mange hederlige og uhederlige unntak, men likevel.

Jeg har snakka med flere på 50 år og eldre. Jeg har ikke funnet en eneste som har bytta bleier på sine barn. De må være yngre enn 50 for at det skal finnes.

Ulv I Faarikaal

Jeg skulle ønske jeg kunne slike "manneting"!

Der har vi innstillingen:

I utgangspunktet er jeg ubrukelig, og liker å være det. Jeg liker best å drømme om alt jeg kunne gjøre, ikke gjøre det. Tenk om jeg mislykkes? Det ville være forferdelig, så derfor lar jeg være. Sukk.

Gjest o girlfriend

Når jeg har jobbhelg synes jeg mannen godt kan rydde kjøkkenet.. men det får han ikke tid til, for ungene har vært så travle! Vel.. jeg er jo "superwoman" (vel..) og må klare alt. Han skulle bade den ene søndag kveld (jeg var på jobb), men fikk ikke tid. Så jeg måtte opp ekstra tidlig mandag morgen, så h*n fikk dusjet før barnehage. Mannen bader dem vel en gang i året.. Så jeg har sagt at han skal gjøre det en gang i uka. Det er noen måneder siden jeg sa det, men har han gjort det? Nei.. Ok; det ble litt klaging her. Og: sex er han for sliten til om kvelden.. Selv om jeg er sliten har jeg jo lyst.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ok - gløm det:-) Men jeg sa jo at du burde hvile deg i helga.

De ble skutt.

Grunnlaget til innlegget var en som sa at han ikke hadde tatt i en vaskefille eller bleie i hele sitt liv, og var stolt av det. Han hadde heler aldri brukt kondom. En drink til så ville han bli statsminister.

Ulv I Faarikaal

Jeg har satt bossposen ved ytterdøren, men den trår han bare elegant over..

Mannfolk kan ikke gjøre to ting på en gang, f eks å ligge på sofaen og gå ut med søpla samtidig.

Å vaske opp og passe unger samtidig er også umulig.

Ulv I Faarikaal

Men så lær deg dem da !

Menn er ikke født med den kunnskapen de heller.

Brodern var 16 år og klaget på at klærne hans ikke var vasket. Tabbe. Modern ga han lynkurs i klesvask på flekken. Han skulle holdt kjeft. Det fikk langvarige konsekvenser. Han lærte å tørke støv, vaske opp og flere andre huslige sysler den uka.

Gjest tirsdagen

Brodern var 16 år og klaget på at klærne hans ikke var vasket. Tabbe. Modern ga han lynkurs i klesvask på flekken. Han skulle holdt kjeft. Det fikk langvarige konsekvenser. Han lærte å tørke støv, vaske opp og flere andre huslige sysler den uka.

Ojoj, ja det er farlig;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...