Smelly Cat Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 Er på jakt etter en/flere gode oppskrifter med hummer som hovedrett! Jeg leste et eller annet ukeblad i julen hvor det stod en del oppskrifter med bl.a. hummer og urter. Bet meg ikke mer merke i det, for det var ikke aktuelt for meg da. Er det noen som kan hjelpe meg? Enten med oppskrift fra ukebladet eller andre gode oppskrifter? Takknemlig for svar! c",) 0 Siter
Tornerose Skrevet 12. januar 2004 Skrevet 12. januar 2004 I det bladet jeg tror du nevner var det bare én hummeroppskrift, resten var med reker, sjøkreps og annen skalldyr. Men her er hummeroppskriften i allefall: Gratinert hummer (4 pers.) 2 kokte hummere, ca 500 g, gjerne frosne 150 g champignon 2 ss smør 1 ss hvetemel 2,5 dl matfløte 2 eggeplommer salt/pepper evt 1 ss konjakk 1 dl revet vellagret ost, f.eks. parmesan Rens og skjær soppen i skiver og fres den i smør. Dryss over melet, spe med fløte og la sausen trekke i 5 minutter. Rør i eggeplommene og smak til med salt, pepper og konjakk. Del hummerne i to på langs og knekk klørne. Grav ut kjøttet og del det i mindre biter. Legg litt saus i skallet, legg tilbake hummerkjøttet og hell resten av sausen over. Dryss osten over og gratiner ved 250 grader i ca 10 minutter. Server ristet loff og sitronbåter ved siden av. 0 Siter
Smelly Cat Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 I det bladet jeg tror du nevner var det bare én hummeroppskrift, resten var med reker, sjøkreps og annen skalldyr. Men her er hummeroppskriften i allefall: Gratinert hummer (4 pers.) 2 kokte hummere, ca 500 g, gjerne frosne 150 g champignon 2 ss smør 1 ss hvetemel 2,5 dl matfløte 2 eggeplommer salt/pepper evt 1 ss konjakk 1 dl revet vellagret ost, f.eks. parmesan Rens og skjær soppen i skiver og fres den i smør. Dryss over melet, spe med fløte og la sausen trekke i 5 minutter. Rør i eggeplommene og smak til med salt, pepper og konjakk. Del hummerne i to på langs og knekk klørne. Grav ut kjøttet og del det i mindre biter. Legg litt saus i skallet, legg tilbake hummerkjøttet og hell resten av sausen over. Dryss osten over og gratiner ved 250 grader i ca 10 minutter. Server ristet loff og sitronbåter ved siden av. OK - godt mulig jeg husker feil. Men tusen takk for hjelpen i hvertfall! c",) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.