Gå til innhold

Har dette skjedd med dere? Isåfall skriv om det her

Anbefalte innlegg

Gjest Uæææ23

Jeg lurte på om noen har hatt problemer med grupper på skolen. Med det mener jeg at er det noen som ikke har hatt grupper på grunn av liten kjentskap til elever i en stor klasse og hvordan dere har løst det?

Jeg selv har en klasse med mange elever og vi skal ha grupper. De få jeg kjenner har allerede grupper så jeg må nok finne på noe. Er det noen som har opplevd det samme og som har tips om dette? Uansett er dette en utfordring.

Fortsetter under...

Skal dere lage gruppene selv, og du vet ikke hvordan du skal ta kontakt med gruppene?

Hvis så, se deg ut person du finner sympatisk og spør vedkommende om du kan være på hans/hennes gruppe? (hopp i det)

Gikk ikke det, så spør neste mann. Om det heller ikke lykkes, så kan du kanskje be læreren tipse deg om en gruppe du kan gå inn i?

Og når du er i en gruppe hvor du ikke kjenner noen, så sier du det i presentasjonen og tilføyer at du håper du kan bli litt kjent med dem :)

Uansett hva du kommer til å gjøre, så ønsker jeg deg lykke til!

Gjest Uæææ23

Skal dere lage gruppene selv, og du vet ikke hvordan du skal ta kontakt med gruppene?

Hvis så, se deg ut person du finner sympatisk og spør vedkommende om du kan være på hans/hennes gruppe? (hopp i det)

Gikk ikke det, så spør neste mann. Om det heller ikke lykkes, så kan du kanskje be læreren tipse deg om en gruppe du kan gå inn i?

Og når du er i en gruppe hvor du ikke kjenner noen, så sier du det i presentasjonen og tilføyer at du håper du kan bli litt kjent med dem :)

Uansett hva du kommer til å gjøre, så ønsker jeg deg lykke til!

Ja det er sant. Det er liksom ikke bare å velge ut folk eller siden de fleste ser ut som om de er opptatte.

Jeg håper at det ikke er bare meg som har det slik....

Gjest Uæææ23

Jeg har reist meg opp i klasserommet og spurt om noen hadde plass til meg på gruppa, men vi er bare 30 i klassen, og det er forsåvidt litt useriøst.

Mener du at det er useriøst å resie seg opp slik som du gjorde eller at det var for få folk imklassen?

Gikk gjennom vgs stort sett uten gruppe, hadde kun grupper når en lærer bestemte hvem som skulle hvor.

Helt lost, klarte bare ikke ta kontakt med folk for å spørre. Lærerne mente jeg var usamarbeidsvillig og vrang.

Vanskelig situasjon. Etter et par år sa jeg til slutt fra til lærerne at de måtte plassere meg noe sted, for jeg fikk det ikke til selv. Følte bare at jeg trengte meg på.

Annonse

Gjest Uæææ23

Gikk gjennom vgs stort sett uten gruppe, hadde kun grupper når en lærer bestemte hvem som skulle hvor.

Helt lost, klarte bare ikke ta kontakt med folk for å spørre. Lærerne mente jeg var usamarbeidsvillig og vrang.

Vanskelig situasjon. Etter et par år sa jeg til slutt fra til lærerne at de måtte plassere meg noe sted, for jeg fikk det ikke til selv. Følte bare at jeg trengte meg på.

Men hva kommer dette av? At noen er flinke til å bli kjent med folk mens andre ikke?

Det er jo dumt fordi det påvirker jo alt. Man kjenner ingen på klassefester og man blir liksom utafor.

Ja det er sant. Det er liksom ikke bare å velge ut folk eller siden de fleste ser ut som om de er opptatte.

Jeg håper at det ikke er bare meg som har det slik....

Er det flere i klassen din i samme situasjon?

Eller er du den eneste ?

Læreren/foreleseren vet vel hvem som er med på hva, og hvem som ikke er, så kan du vel bare spørr en av de...

Gjest Uæææ23

Er det flere i klassen din i samme situasjon?

Eller er du den eneste ?

Læreren/foreleseren vet vel hvem som er med på hva, og hvem som ikke er, så kan du vel bare spørr en av de...

joa læreren har sagt at de som ikke har gruppe skal si ifra. dette er på høyskole og det er slik at det skal være 4 i gruppa. det er obligatorisk siden det skal være et gruppearbeid og karakteren skal fås etter gruppeframføring.

føler meg som en taper som ikke klarer å få en gruppe en gang...

joa læreren har sagt at de som ikke har gruppe skal si ifra. dette er på høyskole og det er slik at det skal være 4 i gruppa. det er obligatorisk siden det skal være et gruppearbeid og karakteren skal fås etter gruppeframføring.

går og på høyskole, der flipper vi frem å tilbake... noen er faste andre er her og der... menst noen faller utenfor, slik som du... det er ganske så kjipt ja, men vi prøver å få med de som faller utenfor, men de er så oftest så sjenerte at de aldri møter opp eller lignende...

Jeg hadde villet pratet med foreleseren om det.

Men hva kommer dette av? At noen er flinke til å bli kjent med folk mens andre ikke?

Det er jo dumt fordi det påvirker jo alt. Man kjenner ingen på klassefester og man blir liksom utafor.

En ting er jo om en kommer inn i en klasse der ingen en kjenner fra før er. Da bør man være meget sosial for å bryte inn i de eksisterende gruppene.

Hvis det er mange som ikke kjenner hverandre trenger man vel bare være normalt sosial for å gli inn.

Selv opplevde jeg forskjeller fra klasse til klasse. Et sted gled jeg inn og alt fungerte supert, et annet sted følte jeg meg så utestengt at jeg faktisk byttet klasse til noen jeg kjenner.

Kompliserte, de sosiale regler :P

Jeg går også på høgskole nå, men har en ubersosial venninne som på en måte baner vei for meg, og så satser jeg alt på å følge på.

Vi har også noen som faller helt utenfor, men de som har sagt fra til foreleser har blitt plassert inn i en gruppe.

Annonse

Gjest lenge siden

Hadde alltid problemer med å komme med i en gruppe, og det var flaut.. De som var en gjeng gikk jo alltid i sammen, og om man ikke pleide være med noen i klassen/på forelesningen satt man der alene.. "Hva gjør jeg nå?"

Gjest var utenfor

Noen vil alltid være utenfor.

Har ikke lærerne oppsyn med at alle kommer i gruppe da? Du må da vel for svarte skjønne at noen kan ha problemer med slikt!

Har gått på to skoler, begge skoler konkluderte samtlige lærere at problemet lå i at man ikke "var elendig til samarbeid og trivdes best alene".

Det kom tilogmed på vitnemålet mitt fra folkehøgskolen .. so much for that.

Folk HAR ikke problemer. Punktum. Og har de problemer med noe, det være seg psykisk eller fysisk - la oss råde dem til å slutte på skolen eller slutte med den tåpelige oppførselen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...