Gå til innhold

Melk og ikkemat-allergier, merkelig sammenheng?

Anbefalte innlegg

Jeg har tilfeldigvis oppdaget noe merkelig. Jeg har nikkelallergi, litt kraftig vil jeg tro. Øredobber har jeg ikke kunnet bruke på 15 år, samme hva slags materiale de er laget av. Så fant jeg ut for et halvt års tid siden at jeg får veldig uren hud om jeg drikker melk eller spiser ost så jeg kuttet ut det.

Forleden dag fant jeg igjen en gulløredobb som jeg bare for moro skyld plugget i det ene øret bare for å se om det gikk bra. Har ikke brukt øredobber på et par år fordi det begynte å verke og blø etter et par timer, selv om øredobbene var av gull. Nå har jeg hatt den i øret i 2 døgn, også på natten, og jeg merker ingenting! Spurte en kollega som har en del peiling på allergier og slike ting og hun mente at melkedrikkingen godt kunne trigge nikkelallergien slik at det hadde en sammenheng.

Utrolig snodig. Noen som har vært ute for noe lignende? Om noen timer skal jeg til frisøren og få skutt opp det gjengrodde hullet i det andre øret også! :o)

Fortsetter under...

Hvis man får allergiske reaksjoner så stiger mengden histaminer i kroppen og da er det jo logisk at du også tåler dårligere andre ting du er allergisk mot! Altså, hvis kroppen er full av histaminer fordi du drikker melk så skal det lite til for at den skal bikke over grensen når du har på smykker...da har du mindre motstandskraft mot dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...