Gå til innhold

kan man fryse fløtegratinerte poeter med hvitløk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke, det burde vel gå, ellers får du teste det med en pose.

Jeg synes de fløtegratinerte potetene du kjøper tørre på eske, og som man koker sammen med melk og vann blir gode også jeg, og de kan man hvertfall hamstre;)

Gjest Pricilla

Vet ikke, det burde vel gå, ellers får du teste det med en pose.

Jeg synes de fløtegratinerte potetene du kjøper tørre på eske, og som man koker sammen med melk og vann blir gode også jeg, og de kan man hvertfall hamstre;)

kan ikke sammenligens med de "ferske" - de er supergode! ; ) Kan bare spise det til middag jeg... men med lørdagskylling og ruccola salat til så er det kjempegodt! Men de er ganske så dyre da... 20 kr. for en pakke, og det holder knapt til to.

Har prøvd de i ekse, de er ok, men ikke supergode som de andre..

kan ikke sammenligens med de "ferske" - de er supergode! ; ) Kan bare spise det til middag jeg... men med lørdagskylling og ruccola salat til så er det kjempegodt! Men de er ganske så dyre da... 20 kr. for en pakke, og det holder knapt til to.

Jeg har motsatt erfaring jeg da, syntes det smakte for lite av de ferske, men det var kanskje et annet merke..

Min favoritt er de med skall og hvitløk på eske, med ost, og stekt i ovnen (en kan jo lage de i kjele også, men det blir ikke det samme)

Annonse

Huff, de tørre smaker aldeles grusomt. De ferske er ok, men ingenting slår ordentlig hjemmelaget. Og siden du ber så pent skal du få oppskriften. :-) Poteter i skiver legges i en ildfast form sammen med løkringer og masse hakket hvitløk. Visp ordentlig kremfløte sammen med salt, pepper og litt revet muskat og hell over. Dryss på litt revet ost og stek ved 200 grader i 1 time og 15 minutter. Evt kan du legge alt (unntatt ost) i en kjele, koke 10 minutter (uten å røre) og så helle over i en ildfast form, drysse på ost og bare gratinere i ovnen.

Gjest gjerrig eller?

Er 20 kr dyrt???

Gjest Pricilla

Huff, de tørre smaker aldeles grusomt. De ferske er ok, men ingenting slår ordentlig hjemmelaget. Og siden du ber så pent skal du få oppskriften. :-) Poteter i skiver legges i en ildfast form sammen med løkringer og masse hakket hvitløk. Visp ordentlig kremfløte sammen med salt, pepper og litt revet muskat og hell over. Dryss på litt revet ost og stek ved 200 grader i 1 time og 15 minutter. Evt kan du legge alt (unntatt ost) i en kjele, koke 10 minutter (uten å røre) og så helle over i en ildfast form, drysse på ost og bare gratinere i ovnen.

mener fortsatt de ferske i butikken er aller best! ; ) Har en god oppskrift, men det er mye enklere å kjøpe ferdig..

men som sagt det blir jo mye dyrere da..

Gjest Pricilla

Er 20 kr dyrt???

nei absolutt ikke gjerrig nei! I vhert fall ikke på mat og drikke, men når man må kjøpe poteter til 60 kr (hvis man har besøk) og kylling til 150 og salat til 40 så blir det en ganske dyr middag.. Mye billigere å lage selv. Er ikke SÅÅÅ mye i pakka egentlig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...