Gå til innhold

Hijab eller hajib eller hva det heter


Grip

Anbefalte innlegg

Hvem er mine?

Dette tyder på paranoia by proxy.

"deg og dine" er alle som nører opp under fremmedhat og trakassering av uskyldige grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 257
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Ulv I Faarikaal

    56

  • Scholar

    40

  • favn

    22

Mest aktive i denne tråden

Jeg mener det er å være fri for religion, og/eller la andre få ha den i sin private sfære. Å markere den oppi trynet på folk for å skape konflikter og dytte den på andre er ikke OK.

Jeg vil gjerne leve i fred og fordragelighet uten konflikter. Jeg er ikke flykaprer og dytter ikke religion på noen, eller provoserer, ikke er jeg kriminell heller.

Du har hørt om ytringsfrihet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min holdning til kriminalitet er at de kriminelle bør bures inne, helt uavhengig av rase.

All den andre svadaen du skriver er din.

Det er hverken svada at du nører opp under mer vold og voldtekt, eller at du er medskyldig i at det får pågå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hverken svada at du nører opp under mer vold og voldtekt, eller at du er medskyldig i at det får pågå.

Det er din svada, og har selvsagt intet med meg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da blir jo ikke-bruk av slør OGSÅ en uniform.

Kan folk da for pokker ikke selv få lov til å bestemme hva de vil ha på hodet?

Det er da ikke bedre å bestemme at de ikke skal ha sjal enn det er å bestemme at de skal ha det. Hele poenget er jo at de skal (som alle andre) få lov til å bestemme selv.

Med vennlig hilsen

Så hvis en mexicaner hadde insistert på å gå med sombrero på hodet på jobb, hadde det vært diskriminering å si nei?

Bør de få lov å gå med det på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis en mexicaner hadde insistert på å gå med sombrero på hodet på jobb, hadde det vært diskriminering å si nei?

Bør de få lov å gå med det på jobb?

En mexicaner har neppe et religiøst forhold til hatten sin!

For øvrig har jeg besvart lignende svada-innlegg nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at regler bør gjelde for alle. Poenget er jo at reglene bør utformes slik at de "inkluderer" de menneskene som dette er viktig for, og da særlig når det er så harmløst som et sjal, og når det åpenbart overhodet ikke er til noe som helst hinder for utføringen av jobben.

Med vennlig hilsen

Akkurat det er jeg enig med deg i. Uansett hvor latterlig jeg syntes dette med sjal og andre religiøse uttryksmåter er.

Jeg så for øvrig intervju med en av disse sjaldamene i forbindelse med demonstrasjonen i Oslo her forleden, og det jeg hang meg mest opp i var et av argumentene hennes for å bruke sjal. Ikke hovedargumentet, men likefullt et argument. Og det var at sjalet og dette plagget de gikk i gjorde kvinnene så usexy (hun formulerte seg noe annerledes) at faren for å havne i farlige situasjoner (insinuerte voldtekt og den slags) var mindre enn når de droppet sjalet.

Det var nummeret før jeg fant denne manglende tiltroen til den mannlige delen av befolkningen for støtende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mexicaner har neppe et religiøst forhold til hatten sin!

For øvrig har jeg besvart lignende svada-innlegg nedenfor.

Så folk får bare gå med det de vil hvis de har et religiøst forhold til det? Ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så folk får bare gå med det de vil hvis de har et religiøst forhold til det? Ærlig talt!

Svadaen din er besvart i andre innlegg nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er jeg enig med deg i. Uansett hvor latterlig jeg syntes dette med sjal og andre religiøse uttryksmåter er.

Jeg så for øvrig intervju med en av disse sjaldamene i forbindelse med demonstrasjonen i Oslo her forleden, og det jeg hang meg mest opp i var et av argumentene hennes for å bruke sjal. Ikke hovedargumentet, men likefullt et argument. Og det var at sjalet og dette plagget de gikk i gjorde kvinnene så usexy (hun formulerte seg noe annerledes) at faren for å havne i farlige situasjoner (insinuerte voldtekt og den slags) var mindre enn når de droppet sjalet.

Det var nummeret før jeg fant denne manglende tiltroen til den mannlige delen av befolkningen for støtende

Jeg er enig i at det er mye ille med sjal, men "tingenes tilstand" blir ikke bedre av at vi forbyr det, og at kvinnene derfor ikke kommer ut i arbeidsmarkedet. Det er det jeg tenker mest på.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svadaen din er besvart i andre innlegg nedenfor.

Hvis det er like bra argumentering som du har hatt før, så gidder jeg ikke å lese det en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ytringsfriheten er offentlig!

Jeg skulle ønske at fler ytringer kunne komme ut i det offentlige rom og at ikke så mange forsøkte å hindre det.

Sykdom kureres best ved å eksponeres og granskes. Ikke ved å gjemmes og forties.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at fler ytringer kunne komme ut i det offentlige rom og at ikke så mange forsøkte å hindre det.

Sykdom kureres best ved å eksponeres og granskes. Ikke ved å gjemmes og forties.

Men du skrev nettopp: "så lenge det holdes privat."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men du skrev nettopp: "så lenge det holdes privat."

Javisst, religion er en privatsak, ikke noe man går i tog mot eller for, påtvinger sine barn eller kriger og dreper for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...