Gå til innhold

hvordan skal jeg trene opp bokseferdihetene mine?


Gjest Waterboy

Anbefalte innlegg

Gjest Waterboy

jeg er en gutt som går på taekwondo nå og der trener vi beina endel men ikke så mye armene. så derfor trener jeg litt boksing og forskjellige blokker fra taekwondo på egenhånd 4-5 dager i uka. jeg prøver å gjøre trene hver dag. det er ikke særlig lang trening(ca 30 min) og jeg trener ikke med sekk og har heller ikke noen vekter.(jeg har det hjemme men jeg bor på hybel hele uka så det er bare fredag, lørdag og søndag jeg har sjanse til å trene med sekken, men det gjør jeg aldri alikevel) men jeg har egentlig ikke mye peil på åssen jeg skal trene for å bli kjappere/slå hardere. blir treninga mye mer effektiv hvis jeg bruker sekken enn hvis jeg ikke bruker den, eller har det ikke så mye å si? er det noen som har noen tips eller et forslag til treningsprogram som jeg kan følge(med eller uten sekk)? jeg vil ikke bare trene på slag men også blokker for å få litt mer allsidig trening. treningsprogrammet bør helst ikke være lenger enn 1 time og med tanke på at jeg ikke har noen vekter til hjelp. hvis noen gidder d hadde jeg blitt takknemlig.

PS. vet noen om d er en bokseklubb i kongsberg eller nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Yellow Ledbetter

"Å slå på sekken" er ofte en meget fin metode for å øke slagkrafta. Så har du tilgang til en sekk, så utnytt det. Hvis jeg forsto det riktig, at du skyggebokser, så er det bra for utholdenheten og evt. også hurtigheten i slaga. Men å slå på en sekk er som sagt meget effektivt for slagkrafta. Dette burde en dan-gradert tae kwon do-instruktør kunne noe om (sjøl om taek inkl. mest spark), så du kan jo spørre ham/henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...