Gå til innhold

Bør horekunder kriminaliseres?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

"Det er verre fordi de betaler en ukjent kvinne som ikke har penger og derfor må selge kroppen sin"

Ikke har penger? Tror du prostitusjonsmiljøet bare dreier seg om gateprostituerte?

De utgjør bare 1/3 av miljøet. De andre har penger. De jobber tross alt som luksusprostuerte på diverse massasjeinstitutter og hover inn 2-3000 kroner for en avsugning.

Jeg er enig i at kjøp av 200 kroners horer utenfor Akershus Festning er direkte kvalmt.

tenkte ikke på luxene.. men ekkelt er det allikevel.

Møtes for et knull liksom.. men det er min mening da.. Bør ikke henge folk fordi de liker det..

Men luxene klarer seg uansett de. Bare man får slutt på salg av småjenter fra Litauen...

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

28

• sigga

16

• favn

9

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

Jeg er kalr over det du sier; at det er sinnsykt mange menn som kjøper sex. Men; er det rett for det? Er det rett å kjøpe en kkvinnes kropp for en time eller to?? Er vi virkelig ikke mer verdt i en manns verden?? Det er undertrykking. Og det betyr lite om en får 200 kroner for en blowjob, eller 3000 krner for et ligg på silkelaken. Det er nedverdigendes og undertrykkende og altfor mye skitt som skjer til at vi kan tillate det. Bakmenn og kjøpere bør svi mest påpungen,...enten det er naboen, min egen mann eller deg... Jeg synest det er forkastelig og synest synd på de jentene som tyr til prostitusjon.

Jeg synes ikke synd på jenter som selv velger prostitusjon.

Noen velger det tross alt selv. De tjener også sinnssyke penger på det hele. Regn ut selv. 10 kunder på en dag hvor samtlige betaler 2000 kroner hver, er faktisk 20000 kroner skattefritt. Det samme som mange tjener på en mnd, og det er gjort på en dag.

Politiet har rimelig grei oversikt over massasjeinstituttene i byen, og slår selvsagt ned på hallikvirksomhet.

Det kunne de ikke gjort dersom kjøp av sex var kriminalisert, nettopp fordi instituttene ville gått under jorda, og ingen ville lenger hatt noen oversikt over dem.

Jeg ville aldri solgt en avsuging for 2000 kroner. Jeg forstår at du heller ikke ville gjort det, men det vil ikke si at ikke mange andre ville gjort det.

Jeg vet om flere jenter som selv har vurdert det etter å ha funnet ut hvor sinnssykt mye penger de kan tjene på kort tid. Hvis jeg var jente tror jeg at jeg kunne vurdert det selv.

Mulig mange går inn i "bransjen" uten å vite hva de går til, men valget er likevel deres. Om jobben etter hvert spiser dem opp er det uansett de som har tatt valget.

(Og ja: Det blir selvsagt noe helt annet når det er snakk om heroinvrak som selger seg for et skudd, eller jenter som er kidnappet inn til Norge og låst inn i en leilighet).

"Men jeg mener at hensynet til de jentene/guttene som blir presset inn i prostitusjon bør veie tynger enn de som gjør det for å bli rike. De fleste prostituerte sier jo selv at de ikke ville anbefale sine egne barn å gå i deres fotspor. Det sier kanskje litt...??"

Jeg tror de fleste som jobber på Rimi hele livet også vil anbefale sine barn å finne et annet yrke.

For øvrig er jeg selvfølgelig like motstander av tvang som det du er, men tvangen foregår jo allerede i det skjulte. Denne loven vil jo overhodet ikke ha noe for seg.

Selv i Sverige så er det, så vidt jeg vet, ikke tatt ut mer enn ca 1 tiltale i forhold til denne nye loven. I praksis fungerer den altså ikke uansett. Likefullt har horene fått langt vanskeligere arbeidsforhold. De må tross alt skjule seg for å få kunder, noe som medfører at de lever farligere. Man vet jo aldri hva slags mannfolk man tar meg seg opp i leiligheten sin, mens man tidligere kanskje var i et mer eller mindre organisert institutt, hvor det alltid var andre jenter til stede. Det hadde nok noe å si for tryggheten, gjetter jeg på.

Jentene har altså fått det verre.

Og da må du nesten spørre deg selv: Er det viktigere for deg at horekundene blir straffet enn at jentene skal ha rimelig ok forhold å jobbe i?

Vi snakker tross alt ikke om tvang her. Det er svært få jenter som blir holdt fanget i sine leiligheter og tvunget til sex. Der det skjer må selvsagt politiet ordne opp, og, for min del, gjerne henrette mannfolka på stedet.

Håpet er jo at jentene vil slippe å selge seg hvis horekunden blir straffet. men det er ikke nok med en bot på 1000 kroner og en tur innom rettsapparatet, det må svi skikkelig, innsatsen må være høy for slikt spill....

Uansett hvilket yrke du sammenligner det med så er det mulig å vri mitt argument ut i ingenting, men det er bare å lukke øynene for at det er ikke sammenlignbart å sitte i kassa på rimi med det å være hore.

Jeg ønsker ikke at jentene skal få tøffere forhold å jobbe under; jeg ønsker at de skal slippe å jobbe som hore. De må få hjelp til å finne tilbake til seg selv, og å finne selvrespekten sin. Det er bare "tosker" som tror at de fleste jentene ønsker dette yrket, fordet de virkelig trivest med det. Tvang kan være så masse; en bakmann med pistol mot tinningen din, et sykt barn som trenger dyre medisiner, et trangt arbeidsmarked, et dårlig sosialt nettverk og dårlige sosiale tilbud og hjelp fra det offentlige. Det er nok noen gjeldsslaver der ute som ser prostitusjon som sin eneste utvei; vi må fange dem inn før livet blir så svart og de bare ser den utveien. Og for å hjelpe dem, bør horekundene straffes skikkelig og hora få hjelp på andre måter....

tenkte ikke på luxene.. men ekkelt er det allikevel.

Møtes for et knull liksom.. men det er min mening da.. Bør ikke henge folk fordi de liker det..

Men luxene klarer seg uansett de. Bare man får slutt på salg av småjenter fra Litauen...

Flertallet er jo luxene. Som linken jeg la ut et eller annet sted her viser om man klikker seg litt inn på den: Dette miljøet utgjør ca 2/3 av markedet.

Vi er vel alle enige om at de som selger barn eller kidnappede jenter fra Russland, burde henges. Men selv om disse finnes utgjør de selvsagt ikke noe stort antall, og det eneste man bidrar med dersom man kriminaliserer horekundene eller horene, er at de blir enda vanskeligere å finne.

Jeg synes ikke synd på jenter som selv velger prostitusjon.

Noen velger det tross alt selv. De tjener også sinnssyke penger på det hele. Regn ut selv. 10 kunder på en dag hvor samtlige betaler 2000 kroner hver, er faktisk 20000 kroner skattefritt. Det samme som mange tjener på en mnd, og det er gjort på en dag.

Politiet har rimelig grei oversikt over massasjeinstituttene i byen, og slår selvsagt ned på hallikvirksomhet.

Det kunne de ikke gjort dersom kjøp av sex var kriminalisert, nettopp fordi instituttene ville gått under jorda, og ingen ville lenger hatt noen oversikt over dem.

Jeg ville aldri solgt en avsuging for 2000 kroner. Jeg forstår at du heller ikke ville gjort det, men det vil ikke si at ikke mange andre ville gjort det.

Jeg vet om flere jenter som selv har vurdert det etter å ha funnet ut hvor sinnssykt mye penger de kan tjene på kort tid. Hvis jeg var jente tror jeg at jeg kunne vurdert det selv.

Mulig mange går inn i "bransjen" uten å vite hva de går til, men valget er likevel deres. Om jobben etter hvert spiser dem opp er det uansett de som har tatt valget.

(Og ja: Det blir selvsagt noe helt annet når det er snakk om heroinvrak som selger seg for et skudd, eller jenter som er kidnappet inn til Norge og låst inn i en leilighet).

Her sa du noe du må forklare meg nærmere; "hvis jeg var jente, tror jeg jeg kunne vurdert det selv," eller noe i den duren?? HØ, det er der det ligger... det er liksom noe en jente kan gjøre, hvorfor kunne du ikke vurdert det som mann?? Mange som liker menn også vet du... kunne sikkert fått litt for det du...

Gjest Ugga Bugga

Nei.

Det er umulig å definere hva som er kjøp av sex. Hva er enkeltbillett og hva er årskort?

Er et ekteskap med en hjemmeværende kone et bytteforhold hvor hun blir forsørget mot seksuelle tjenester?

Hva med invitasjon til restaurantbesøk eller feriereiser med etterfølgende sex eller sex underveis?

Hva med fredagsrosene? "Roser for knull"?

"Er et ekteskap med en hjemmeværende kone et bytteforhold hvor hun blir

forsørget mot seksuelle tjenester?"

Nå lever vi i 2004, og ekteskap med hjemmeværende kone er veldig uvanlig, med mindre det er barn inne i bildet. Hvis de har barn, og hun er hjemmeværende for å ta seg av barn og hus, bidrar hun like mye til fellesskapet som han som jobber ute. Sånn sett er det vel ingen av dem som bytter til seg seksuelle tjenester.

"Hva med invitasjon til restaurantbesøk eller feriereiser med

etterfølgende sex eller sex underveis?"

Vel, vil lever fortsatt i 2004, så hvis en mann og en kvinne går på restaurant, betaler de vel gjerne halvparten hver. Sånn har det ihvertfall vært på de datene jeg har vært med på. Tror ikke det er så mange som ville prostituere seg for en middag eller en rose heller. Vi lever nok i forskjellige verdner, du og jeg.

Annonse

Gjest sildakongen

Hovedargumentet ditt er at man "kjøper" et menneske ved prostitusjon. Det holder selvsagt ikke vann.

Man kjøper en tjeneste, liksom man kjøper en tjeneste av en rørlegger, vaskehjelp, fysioterapaut etc. etc.

For og ta yrket kroppsmassasje: Man kan kjøpe massasje av hender, føtter, hode, rygg, ben, armer..ja hva som helst. Det er akseptert som høyverdige yrker hvor de som arbeider med det gjør en viktig og samfunnstjenlig jobb.

Kjønnsorganene er derimot utskilt fra resten av kroppen som et sted hvor det skal herske et stort antall regler, og hvor flere generasjoner tabuer skal få råde fritt.

Hvorfor ?

skjønner godt at du spør i og med at du stadig viser fram bilder av ræva her

Håpet er jo at jentene vil slippe å selge seg hvis horekunden blir straffet. men det er ikke nok med en bot på 1000 kroner og en tur innom rettsapparatet, det må svi skikkelig, innsatsen må være høy for slikt spill....

Uansett hvilket yrke du sammenligner det med så er det mulig å vri mitt argument ut i ingenting, men det er bare å lukke øynene for at det er ikke sammenlignbart å sitte i kassa på rimi med det å være hore.

Jeg ønsker ikke at jentene skal få tøffere forhold å jobbe under; jeg ønsker at de skal slippe å jobbe som hore. De må få hjelp til å finne tilbake til seg selv, og å finne selvrespekten sin. Det er bare "tosker" som tror at de fleste jentene ønsker dette yrket, fordet de virkelig trivest med det. Tvang kan være så masse; en bakmann med pistol mot tinningen din, et sykt barn som trenger dyre medisiner, et trangt arbeidsmarked, et dårlig sosialt nettverk og dårlige sosiale tilbud og hjelp fra det offentlige. Det er nok noen gjeldsslaver der ute som ser prostitusjon som sin eneste utvei; vi må fange dem inn før livet blir så svart og de bare ser den utveien. Og for å hjelpe dem, bør horekundene straffes skikkelig og hora få hjelp på andre måter....

"Håpet er jo at jentene vil slippe å selge seg hvis horekunden blir straffet. men det er ikke nok med en bot på 1000 kroner og en tur innom rettsapparatet, det må svi skikkelig, innsatsen må være høy for slikt spill...."

Du er jo mildt sagt fantastisk naiv dersom du tror at man i Norge, i så fall som eneste land i verden, vil få slutt på verdens eldste yrke. Ser du at det har blitt slutt på prostitusjon i Sverige? I USA? I Thailand? (Ja, det er faktisk ulovlig der også).

Og hvem er du, eller noen, til å forsøke å gjøre slutt på en salgbar tjeneste som enkelte velger å livnære seg med?

"Uansett hvilket yrke du sammenligner det med så er det mulig å vri mitt argument ut i ingenting, men det er bare å lukke øynene for at det er ikke sammenlignbart å sitte i kassa på rimi med det å være hore."

Hva vet du om det?

Når du vet at den ene jobber 8 timer, 5 dager i uka, og gjerne overtid, mens hun sliter med en lønn på 200000 i året.

Hora jobber langt mindre og kan legge på en 0 på lønninga over. I tillegg slipper hun å betale skatt. Noen vil nok rimelig sikkert påstå at dette er en grei måte å tjene penger på i et år eller to.

"Jeg ønsker ikke at jentene skal få tøffere forhold å jobbe under; jeg ønsker at de skal slippe å jobbe som hore."

Jeg skulle også ønske at det ble slutt på krig og fred og religion og politikk og alt sånt...

Vi lever faktisk ikke i en perfekt verden.

"Det er verre fordi de betaler en ukjent kvinne som ikke har penger og derfor må selge kroppen sin"

Ikke har penger? Tror du prostitusjonsmiljøet bare dreier seg om gateprostituerte?

De utgjør bare 1/3 av miljøet. De andre har penger. De jobber tross alt som luksusprostuerte på diverse massasjeinstitutter og hover inn 2-3000 kroner for en avsugning.

Jeg er enig i at kjøp av 200 kroners horer utenfor Akershus Festning er direkte kvalmt.

Å, hva er kvalmere med en avsugning for 200 kroner enn et ligg for 3000 koner da?? Det er da ett fett vel?? Kvinner blir utnyttet...

Her sa du noe du må forklare meg nærmere; "hvis jeg var jente, tror jeg jeg kunne vurdert det selv," eller noe i den duren?? HØ, det er der det ligger... det er liksom noe en jente kan gjøre, hvorfor kunne du ikke vurdert det som mann?? Mange som liker menn også vet du... kunne sikkert fått litt for det du...

"Her sa du noe du må forklare meg nærmere; "hvis jeg var jente, tror jeg jeg kunne vurdert det selv," eller noe i den duren?? HØ, det er der det ligger... det er liksom noe en jente kan gjøre, hvorfor kunne du ikke vurdert det som mann?? Mange som liker menn også vet du... kunne sikkert fått litt for det du..."

Jeg gjetter på at markedet er rimelig mye mindre for min del?

Jeg vet jo ikke. Har jo lest om giggoloer og den slags, men har lissom aldri sett på dette som en mulighet til å tjene noe særlig penger.

Men hadde jeg vært på byen og en dame hadde kommet bort til meg og tilbudt meg 2000 kroner for et ligg, så hadde jeg nok rimelig sikkert takket ja! :)

Å, hva er kvalmere med en avsugning for 200 kroner enn et ligg for 3000 koner da?? Det er da ett fett vel?? Kvinner blir utnyttet...

"Å, hva er kvalmere med en avsugning for 200 kroner enn et ligg for 3000 koner da?? Det er da ett fett vel?? Kvinner blir utnyttet..."

Jeg tror kanskje du bør lese litt i den linken jeg la ut over. Du vet åpenbart utrolig lite. Linken er forresten fra noen som arbeider med gateprostituerte, så den bør være rimelig objektiv.

Forskjellen er selvsagt at jenta som selger seg for 200 kroner i Tollbugata er hardbarka narkoman og trenger et skudd.

Hun ER et offer og er sannsynligvis så dopa ned eller desperat etter dop, at hun knapt vet hva hun gjør.

Det kan ikke sies om luksushora som får 3000 kroner for et knull.

"Håpet er jo at jentene vil slippe å selge seg hvis horekunden blir straffet. men det er ikke nok med en bot på 1000 kroner og en tur innom rettsapparatet, det må svi skikkelig, innsatsen må være høy for slikt spill...."

Du er jo mildt sagt fantastisk naiv dersom du tror at man i Norge, i så fall som eneste land i verden, vil få slutt på verdens eldste yrke. Ser du at det har blitt slutt på prostitusjon i Sverige? I USA? I Thailand? (Ja, det er faktisk ulovlig der også).

Og hvem er du, eller noen, til å forsøke å gjøre slutt på en salgbar tjeneste som enkelte velger å livnære seg med?

"Uansett hvilket yrke du sammenligner det med så er det mulig å vri mitt argument ut i ingenting, men det er bare å lukke øynene for at det er ikke sammenlignbart å sitte i kassa på rimi med det å være hore."

Hva vet du om det?

Når du vet at den ene jobber 8 timer, 5 dager i uka, og gjerne overtid, mens hun sliter med en lønn på 200000 i året.

Hora jobber langt mindre og kan legge på en 0 på lønninga over. I tillegg slipper hun å betale skatt. Noen vil nok rimelig sikkert påstå at dette er en grei måte å tjene penger på i et år eller to.

"Jeg ønsker ikke at jentene skal få tøffere forhold å jobbe under; jeg ønsker at de skal slippe å jobbe som hore."

Jeg skulle også ønske at det ble slutt på krig og fred og religion og politikk og alt sånt...

Vi lever faktisk ikke i en perfekt verden.

Du gjør dette til en prat om penger, det er liksom greit å tjene 20.000 kroner på et par dager som prostituert men det er ekkelt å suge en for 200 kroner ved Akershus festning. Ærlig talt, du er jo ille.... Jeg er kanskje naiv, men jeg tenker da på jentene jeg også. Jag tror ikke at flesteparten ønsker det slik du sier,... en gang begynte det for alle sammen,...og de var nok ikke med glede de solgte seg første gangen.

Annonse

Gjest Ugga Bugga

"Her sa du noe du må forklare meg nærmere; "hvis jeg var jente, tror jeg jeg kunne vurdert det selv," eller noe i den duren?? HØ, det er der det ligger... det er liksom noe en jente kan gjøre, hvorfor kunne du ikke vurdert det som mann?? Mange som liker menn også vet du... kunne sikkert fått litt for det du..."

Jeg vet jo ikke. Har jo lest om giggoloer og den slags, men har lissom aldri sett på dette som en mulighet til å tjene noe særlig penger.

Men hadde jeg vært på byen og en dame hadde kommet bort til meg og tilbudt meg 2000 kroner for et ligg, så hadde jeg nok rimelig sikkert takket ja! :)

Nå er det i all hovedsak menn som kjøper sex, også av andre menn. Men du kunne sikkert finne en mann som var villig til å betale for å ha sex med deg.

Du gjør dette til en prat om penger, det er liksom greit å tjene 20.000 kroner på et par dager som prostituert men det er ekkelt å suge en for 200 kroner ved Akershus festning. Ærlig talt, du er jo ille.... Jeg er kanskje naiv, men jeg tenker da på jentene jeg også. Jag tror ikke at flesteparten ønsker det slik du sier,... en gang begynte det for alle sammen,...og de var nok ikke med glede de solgte seg første gangen.

Du får lese det forrige jeg skrev til deg. Det dreide seg om penger.

Som sagt: Klikk deg inn på linken jeg la ut og les litt. Jeg tror du trenger litt informasjon.

"Å, hva er kvalmere med en avsugning for 200 kroner enn et ligg for 3000 koner da?? Det er da ett fett vel?? Kvinner blir utnyttet..."

Jeg tror kanskje du bør lese litt i den linken jeg la ut over. Du vet åpenbart utrolig lite. Linken er forresten fra noen som arbeider med gateprostituerte, så den bør være rimelig objektiv.

Forskjellen er selvsagt at jenta som selger seg for 200 kroner i Tollbugata er hardbarka narkoman og trenger et skudd.

Hun ER et offer og er sannsynligvis så dopa ned eller desperat etter dop, at hun knapt vet hva hun gjør.

Det kan ikke sies om luksushora som får 3000 kroner for et knull.

Det er greit det du sier om den gateprostituerte, men at du sier at en luxushore ikke er et offer; den er drøy. En plass startet det hele.....OG verken du eller jeg kan si noe om hvorfor og hvordan.

Nå er det i all hovedsak menn som kjøper sex, også av andre menn. Men du kunne sikkert finne en mann som var villig til å betale for å ha sex med deg.

Å ha sex med menn er dessverre utelukket.

Jeg dømmer dog ikke menn som selv tar dette valget.

Tror du at alle som starter får tilbud om slike summer første gangen??

Synes ikke de fotjener noe annet enn å bli uthengt jeg, når de er så dumme at de kjøper sex mens familien venter hjemme på far som jobber overtid.. man får som fortjent!

kanskje derfor de gjør denne endringen da, så folk tenker seg om to ganger før de kjøper sex..

Mener du virkelig at dette er en jobb for staten?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...