Gå til innhold

Bør horekunder kriminaliseres?

Anbefalte innlegg

Jeg synes at horekunder bør kriminaliseres, JA!

Men ikke horene.De er ofte narkomane som er på desperat pengejakt, mens mannsgrisene utnytter dem.Så kvalmt!

Er ikke alltid de er narkomane, det er også alenmødre og studenter som ikke greier seg på det de får i lån, eller det de får på sosialen, da de ikke får noe...

Dessuten er det mange " teite" tenåringer som tror de kan tjene fett på dette..

Og det er ikke bare i byene prostituerte finnest, det er bare det at på tettsteder og i bygder er det bare de som benytter seg av dem som vet det!

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• SierDuDet

28

• sigga

16

• favn

9

• Mr Kahn

5

Mest aktive i denne tråden

"Jeg blir jævlig provosert av analogien din om at kvinner er horer i et ekteskap / forhold. Makan til kvinneforakt. Er du helt blåst?"

Jeg tror du har nok vett til å klare å lese det jeg skriver noe bedre enn hva tilfellet er nå.

Jeg skrev: "en kvinne som giftet seg på grunn av pengene".

Ikke en kvinne som giftet seg med en mann.

Det er faktisk en viss forskjell her. Trodde du hadde vett nok til å forstå bedre. Jeg tok åpenbart feil.

'Å gifte seg på grunn av penger' - kan du klargjøre? Et råtips fra meg er at 80% av ekteskap som inngås i dag ikke ene og alene handler om 'kjærlighet', men en gjensidig forståelse og signering av papirer som kommer familien til gode økonomisk.

Og alle disse kvinnene kaller du horer, et av de verste skjellsordene vi har i språket og som enhver global fjortis vet er det styggeste du kan kalle jenter / kvinner. Til ettertanke... 'sønn av en hore' det styggeste du kan si til en gutt / mann.

Hva kaller du gifte menn med en praktisk dimensjon innbakt i ektepakten? Horer?

Bærtur, kvinneforakt og begrepsforvirring fra deg.

'Å gifte seg på grunn av penger' - kan du klargjøre? Et råtips fra meg er at 80% av ekteskap som inngås i dag ikke ene og alene handler om 'kjærlighet', men en gjensidig forståelse og signering av papirer som kommer familien til gode økonomisk.

Og alle disse kvinnene kaller du horer, et av de verste skjellsordene vi har i språket og som enhver global fjortis vet er det styggeste du kan kalle jenter / kvinner. Til ettertanke... 'sønn av en hore' det styggeste du kan si til en gutt / mann.

Når jeg skriver: "Kvinner som gifter seg med menn på grunn av pengene", så mener jeg nettopp "kvinner som gifter seg med menn på grunn av pengene".

Ikke kvinner som I TILLEGG til kjærliget får en økonomisk gevinst og dermed ser fordelen med å gifte seg framfor f.eks. samboerskap.

Slik du åpenbart presterer å tolke det.

Det er helt ufattelig hvordan du presterte det, men greit nok. Ingen grunn til å gå inn på en diskusjon vedrørende noe jeg aldri har skrevet og som en hver person med gjennomsnittelig kapasitet mellom ørene lett ville sett.

Annonse

Gjest Undringx

Er ikke alltid de er narkomane, det er også alenmødre og studenter som ikke greier seg på det de får i lån, eller det de får på sosialen, da de ikke får noe...

Dessuten er det mange " teite" tenåringer som tror de kan tjene fett på dette..

Og det er ikke bare i byene prostituerte finnest, det er bare det at på tettsteder og i bygder er det bare de som benytter seg av dem som vet det!

Ja, du har sikkert rett.Kansje det da hadde hjulpet å kriminalisere de prostituerte også, så de ble skremt vekk fra denne buisnissen?

For det kunne også ha hindret at unge jenter fikk ødelagt livet og ryktet sitt.Og tenk på alle sykdommene de blir utsatt for, for ingen beskyttelse er 100%!!Helt horribelt!Og det er ikke noe gøy å bli stemplet som "hore" for resten av livet, for slikt lekker ut.

MEN, kundene, dvs mannsgrisene er de verste svina, og de som bør straffes hardest.

Jeg ville fryda meg om de ble hengt ut alle som en.Jeg har ingen sympati med dem, for dette er snakk om kyniske mannfolk som ser på kvinner som en vare...et kjøttstykke.

Håper også at politiet går mye hardere ut mot dem, og at det innføres strengere straffer enn det som praktiseres nå!

Jøss, skal si du tolker så det holder her nå.

"Det er verre fordi de betaler en ukjent kvinne som ikke har penger og derfor må selge kroppen sin"

Ikke har penger? Tror du prostitusjonsmiljøet bare dreier seg om gateprostituerte?

De utgjør bare 1/3 av miljøet. De andre har penger. De jobber tross alt som luksusprostuerte på diverse massasjeinstitutter og hover inn 2-3000 kroner for en avsugning.

Jeg er enig i at kjøp av 200 kroners horer utenfor Akershus Festning er direkte kvalmt.

Det er nok mange horer som ikke ser så mye til de pengene som hoves inn. Halliken er vel den som burde straffes hardest her. Men jeg har heller ikke noe til overs for horekunder.

Gjest skipagurra

"Er ikke lovverket vårt godt nok med hallikparagrafer"

Nei, det er ikke godt nok. Det har vist seg nesten umulig å dømme noen etter denne paragrafen, og når staten forsøker ender det med at staten må punge ut med erstatning til de som det ble tatt ut tiltale mot.

http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter/article860321.ece

Jeg tipper at de andre som ble dømt i forbindelse med denne saken også blir frifunnet i høyesterett og får klekkelige erstatningssummer.

Og det til tross for at *alle* vet at det foregikk prostitusjon, og at utleieren visste det like godt som alle kundene.

Når jeg skriver: "Kvinner som gifter seg med menn på grunn av pengene", så mener jeg nettopp "kvinner som gifter seg med menn på grunn av pengene".

Ikke kvinner som I TILLEGG til kjærliget får en økonomisk gevinst og dermed ser fordelen med å gifte seg framfor f.eks. samboerskap.

Slik du åpenbart presterer å tolke det.

Det er helt ufattelig hvordan du presterte det, men greit nok. Ingen grunn til å gå inn på en diskusjon vedrørende noe jeg aldri har skrevet og som en hver person med gjennomsnittelig kapasitet mellom ørene lett ville sett.

Jeg vet at du anser min intellektuelle kapasitet for å være lav, det har du sagt før. Det interesserer meg selvsagt ikke.

Men så stor og stygg i kjeften som du er, kan det likevel hende at du greier å reflektere over hva du faktisk presterer å si?

mil1365380270

"Å, hva er kvalmere med en avsugning for 200 kroner enn et ligg for 3000 koner da?? Det er da ett fett vel?? Kvinner blir utnyttet..."

Jeg tror kanskje du bør lese litt i den linken jeg la ut over. Du vet åpenbart utrolig lite. Linken er forresten fra noen som arbeider med gateprostituerte, så den bør være rimelig objektiv.

Forskjellen er selvsagt at jenta som selger seg for 200 kroner i Tollbugata er hardbarka narkoman og trenger et skudd.

Hun ER et offer og er sannsynligvis så dopa ned eller desperat etter dop, at hun knapt vet hva hun gjør.

Det kan ikke sies om luksushora som får 3000 kroner for et knull.

Luksus?

Hva skal til for at du skal vurdere å prostituere deg?

Hvorfor får/har de problemer med forholdet til egen kropp/sex med en mann?

Tror du de får mann/kjæreste, hvis de forteller hva de har gjort/gjør? Eller tror du de ikke vil ha det?

Hvordan hadde du reagert om kjæresten din plutselig fortalte at hun hadde prostituert seg?

Mennesker er formet av bakgrunnen sin. Det er en grunn til at de fleste jenter (og gutter når det gjelder partneren) blir kvalme av prostitusjon.

Tror du det at de utfører denne handlingen er begrunnet i negativ erfaringsbakgrunn eller er de så totalt annerledes som mennesker?

Andre verner om kroppen, seksualiteten og integriteten sin, hvorfor ser ikke disse det som et problem/tema (hvis det føles på ukomlisert)?

Hvis du tror de som jobber på disse massasjeinstituttene er dopfrie og lykkelige, tror jeg du må undersøke mer..

Prosenteret jobber med aktive prostituerte, de er oppe i smørja/livssituasjonen. Kom heller tilbake når du har snakket med noen som har kommet ut av miljøet "luksusprostituert".

Du trenger ikke være "narkoman" for å begynne å prostituere deg, det er mange andre grunner... Dog er det mange som blir narkomane av det...

Annonse

Jeg synes at horekunder bør kriminaliseres, JA!

Men ikke horene.De er ofte narkomane som er på desperat pengejakt, mens mannsgrisene utnytter dem.Så kvalmt!

Hvorfor mannen, men ikke ludderet? Husk at disse pengeludderene er med på å finansiere organisert kriminalitet når de bruker mannsgrisens penger til å skaffe seg dop. Er det ene så mye bedre enn det andre?

"Er ikke lovverket vårt godt nok med hallikparagrafer"

Nei, det er ikke godt nok. Det har vist seg nesten umulig å dømme noen etter denne paragrafen, og når staten forsøker ender det med at staten må punge ut med erstatning til de som det ble tatt ut tiltale mot.

http://www.finnmarken.no/lokale_nyheter/article860321.ece

Jeg tipper at de andre som ble dømt i forbindelse med denne saken også blir frifunnet i høyesterett og får klekkelige erstatningssummer.

Og det til tross for at *alle* vet at det foregikk prostitusjon, og at utleieren visste det like godt som alle kundene.

Slik jeg ser det skal det heller ikke «være lett» å få noen dømt i en rettstat. Hva slags rettsvesen skulle vi fått om det lot seg styre av den type følelses du legger for dagen?

"Synes ikke de fotjener noe annet enn å bli uthengt jeg, når de er så dumme at de kjøper sex mens familien venter hjemme på far som jobber overtid.. man får som fortjent!"

Jeg forstår ikke hvorfor det her er noe verre enn at mannen er utro.

Bør utro menn/kvinner med barensete i bilen og familien ventende hjemme, henges ut på samme måte?

Et skikkelig godt poeng!

Hvorfor mannen, men ikke ludderet? Husk at disse pengeludderene er med på å finansiere organisert kriminalitet når de bruker mannsgrisens penger til å skaffe seg dop. Er det ene så mye bedre enn det andre?

Norske prostituerte har ikke halliker. Men de østeuropeiske jentene jobber for den østeuropeiske mafien.

Nei.

Det er umulig å definere hva som er kjøp av sex. Hva er enkeltbillett og hva er årskort?

Er et ekteskap med en hjemmeværende kone et bytteforhold hvor hun blir forsørget mot seksuelle tjenester?

Hva med invitasjon til restaurantbesøk eller feriereiser med etterfølgende sex eller sex underveis?

Hva med fredagsrosene? "Roser for knull"?

Det var en innmari god sammenligning, et ekteskap med økonomisk sikkerhet og et årskort

Gjest skipagurra

Slik jeg ser det skal det heller ikke «være lett» å få noen dømt i en rettstat. Hva slags rettsvesen skulle vi fått om det lot seg styre av den type følelses du legger for dagen?

Følelser? Dette handler ikke om følelser men om fakta. Hva er vitsen med et lovverk når det er så lett å bli frifunnet. Når man åpent kan drive med bordellvirksomhet i årevis, i et lite samfunn hvor intet legges skjul på, hvor kunder sto frem og bekreftet det alle visste. Hvordan skal man da få dømt en hallik? Via revisoren??? Via tittel? Tilståelse?

Følelser? Dette handler ikke om følelser men om fakta. Hva er vitsen med et lovverk når det er så lett å bli frifunnet. Når man åpent kan drive med bordellvirksomhet i årevis, i et lite samfunn hvor intet legges skjul på, hvor kunder sto frem og bekreftet det alle visste. Hvordan skal man da få dømt en hallik? Via revisoren??? Via tittel? Tilståelse?

Det overlater jeg til retten. Det ville være feil av meg å ta stilling til enkeltsaker der jeg ikke kjenner verken personene eller detaljene i saken.

Retten tenker i paragrafer og vurderer bevismaterialet opp mot disse. All tvil kommer tiltalte tilgode, og det er bedre at ti skyldige går fri enn at én uskyldig dømmes. Slik må det være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...