Sør Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen. De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere. De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist". De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller. Og de finnes også her på forumet. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pasa20 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen. De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere. De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist". De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller. Og de finnes også her på forumet. Med vennlig hilsen kunne ikke vært mer enig med deg.......... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 kunne ikke vært mer enig med deg.......... Takk! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen. De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere. De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist". De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller. Og de finnes også her på forumet. Med vennlig hilsen Fullstendig uenig med deg i det du skriver. Ja, den slags holdninger er et problem, men det er vel knapt derfor unger mobber. Mobbeofre finnes tross alt over alt, og det trenger ikke å være noen grunn til at fyren blir mobbet. Cluet er rett og slett at unger mobber, og det blir like dumt å gjøre om det her til en rasismesak som det blir å gjøre om mobbing av en overvektig til en fedmesak, eller mobbing av en med briller til en brillesak. De som mobbet i den klassen ville uansett funnet noen å mobbe. Det er vel skolen som burde tas her. Det blir for dumt om de påstår at de ikke visste hva som pågikk, slik de ofte påstår. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Fullstendig uenig med deg i det du skriver. Ja, den slags holdninger er et problem, men det er vel knapt derfor unger mobber. Mobbeofre finnes tross alt over alt, og det trenger ikke å være noen grunn til at fyren blir mobbet. Cluet er rett og slett at unger mobber, og det blir like dumt å gjøre om det her til en rasismesak som det blir å gjøre om mobbing av en overvektig til en fedmesak, eller mobbing av en med briller til en brillesak. De som mobbet i den klassen ville uansett funnet noen å mobbe. Det er vel skolen som burde tas her. Det blir for dumt om de påstår at de ikke visste hva som pågikk, slik de ofte påstår. Hei, Greit, men de som trakasserer jøder/muslimer, osv. bedriver jo også nettopp mobbing (og er derfor et dårlig eksempel), i tillegg til å være rasister. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Hei, Greit, men de som trakasserer jøder/muslimer, osv. bedriver jo også nettopp mobbing (og er derfor et dårlig eksempel), i tillegg til å være rasister. Med vennlig hilsen Det er klart. Alle som trakasserer er vel, om jeg ikke er på villspor nå, per definisjon "mobbere". Men poenget mitt var at enkelte unger finner noen å mobbe uansett, og en som skiller seg ut fra de andre, enten det er fordi han har briller, er tynn/tykk, stille av seg, eller mørk i huden, er potensielle ofre. Det man burde finne ut av er hvor i helvete ting slår feil når noe sånt som det her kan skje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det er klart. Alle som trakasserer er vel, om jeg ikke er på villspor nå, per definisjon "mobbere". Men poenget mitt var at enkelte unger finner noen å mobbe uansett, og en som skiller seg ut fra de andre, enten det er fordi han har briller, er tynn/tykk, stille av seg, eller mørk i huden, er potensielle ofre. Det man burde finne ut av er hvor i helvete ting slår feil når noe sånt som det her kan skje. Hei, Jeg er helt enig med deg - mobbingen kunne være pga "rødt hår" eller "fregner" eller Bergens-dialekt! ;-) Jeg burde kanskje gjort det klarere at det jeg mente å påpeke var at trakasseringen av folkegrupper som enkelte bedriver, også er en form for mobbing. Og eksempelets makt er stor. Barn kopierer voksne! (Bare se på barn i Bergen - de har Bergensdialekt nesten alle sammen! ;-) ) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
molli Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Grusomme, hersens drittunger! Hva om de fikk juling selv, sånn at de fikk kjenne hvordan det var? Meeeeeget fristende... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-835873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulkert Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Fullstendig uenig med deg i det du skriver. Ja, den slags holdninger er et problem, men det er vel knapt derfor unger mobber. Mobbeofre finnes tross alt over alt, og det trenger ikke å være noen grunn til at fyren blir mobbet. Cluet er rett og slett at unger mobber, og det blir like dumt å gjøre om det her til en rasismesak som det blir å gjøre om mobbing av en overvektig til en fedmesak, eller mobbing av en med briller til en brillesak. De som mobbet i den klassen ville uansett funnet noen å mobbe. Det er vel skolen som burde tas her. Det blir for dumt om de påstår at de ikke visste hva som pågikk, slik de ofte påstår. Så når palestinske barn sier de vil dø i kampen mot israelerne, er det fordi dette er naturlig for barn? Jo da, barn mobber og finner alltid en grunn til det, men alvoret i denne saken tyder på noe mer. Hva med 21-åringen det sto om? Er det naturlig for 21-åringer å kjøre ned innvandrerbarn? Jeg tror nok veldig mange norske barn har med seg holdninger fra media, foreldre og andre autoriteter som gjør mørkhudete mye mer utsatt for massiv grov mobbing enn hva brillejævler er utsatt for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836038 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snooker Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen. De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere. De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist". De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller. Og de finnes også her på forumet. Med vennlig hilsen Det har ikke noe med rasisme å gjøre, selv om det å være "anderledes" i dette tilfellet (også) sikkert er brukt. Jeg var selv ett mobbeoffer, og vet hvor lite det som skal til før gruppepresset tar overhånd. Jeg er Norsk, og har det mest norske utseende som kan tenkes, men det hjalp lite. Hvis man, som i mitt tilfelle, begynner å se nærmere på slike tilfeller, finner man ofte noen få som står bak det hele og sørger for å velge ett offer, og holde liv i mobbingen. Kanskje man allerede der kan se psykopatiske trekk. Det som er "som faen" her, er at det tydeligvis har vært kjent at dette har foregått, uten at skolen har grepet inn. Enten er det noe galt med lærerne, eller så har vi stellt oss sånn at de vet at de ikke har mulighet til å gjøre noe med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Det har ikke noe med rasisme å gjøre, selv om det å være "anderledes" i dette tilfellet (også) sikkert er brukt. Jeg var selv ett mobbeoffer, og vet hvor lite det som skal til før gruppepresset tar overhånd. Jeg er Norsk, og har det mest norske utseende som kan tenkes, men det hjalp lite. Hvis man, som i mitt tilfelle, begynner å se nærmere på slike tilfeller, finner man ofte noen få som står bak det hele og sørger for å velge ett offer, og holde liv i mobbingen. Kanskje man allerede der kan se psykopatiske trekk. Det som er "som faen" her, er at det tydeligvis har vært kjent at dette har foregått, uten at skolen har grepet inn. Enten er det noe galt med lærerne, eller så har vi stellt oss sånn at de vet at de ikke har mulighet til å gjøre noe med det. Hei, Jeg påstår ikke at man bare kan mobbes for rasisme, men påpeker at de som trakasserer uskyldige (pga rase/folkegruppe) her på forum, også bedriver mobbing og gjør seg til dårlige eksempler som andre følger etter. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Så når palestinske barn sier de vil dø i kampen mot israelerne, er det fordi dette er naturlig for barn? Jo da, barn mobber og finner alltid en grunn til det, men alvoret i denne saken tyder på noe mer. Hva med 21-åringen det sto om? Er det naturlig for 21-åringer å kjøre ned innvandrerbarn? Jeg tror nok veldig mange norske barn har med seg holdninger fra media, foreldre og andre autoriteter som gjør mørkhudete mye mer utsatt for massiv grov mobbing enn hva brillejævler er utsatt for. "Så når palestinske barn sier de vil dø i kampen mot israelerne, er det fordi dette er naturlig for barn?" Blir ikke det å trekke mobbing og miljøpåvirkning/kulturell adferd litt vel langt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sherlock Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen. De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere. De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist". De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller. Og de finnes også her på forumet. Med vennlig hilsen Nei, klarer ikke forestille meg at unger eller voksne brekker bein pga rasisme(selv om noen rasister ønsker å gi inntrykk av at så er tilfelle). Heller mer mot mobmentalitet og nådeløs gruppejustis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen. De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere. De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist". De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller. Og de finnes også her på forumet. Med vennlig hilsen Jeg blir stadig forundret over din rasismefokusering. Til motvekt kan jeg fortelle at innvandrerbarn mobber norske. I tillegg er mobbing svært utbredt innvandrerbarn i mellom. Jeg har også et titalls tilfeller med barn av annen nasjonalitetsopprinnelse som ikke er blitt mobbet overhodet gjennom hele oppveksten. Din overfokusering på rasisme og ensidige anklagetaktikk er ganske underlig skue. Det virker som ALLE innvanderbarn blir mobbet, og KUN av norske barn. Vi må ikke se på avisoppslagene som et mønster for hele Norge. Det er tross alt noen tusen barn med innvandrerbakgrunn på skoler i Norge. Hvis problemet hadde vært av den type og størrelseorden du ynder å framstille, hadde avisene vært fulle av det hver dag. Avisene framstiller bare enkelttilfeller, og ynder å trekke fram tilfeller med rasistisk tilsnitt. Til opplysning kan jeg nevne at lokalavisene framstiller mobbing ganske ofte, og jeg har til gode å se at det er et innvandrerbarn det dreier seg om. Kun tilfeller med rasistisk tilsnitt framstilles av rikspressen, men aldri der en norsk er blitt mobbet av innvandrerbarn. Jeg vet om tilfeller hvor norske jenter går til lokalaviser og rikspresse og forteller om mobbing og daglige overgrep fra innvandrergutter, men avisene _nekter_ å skrive om det. De klager til skoleledelsen, men ingen tør bry seg. Jeg vet også om tilfeller der mobbingen er blitt enda verre når guttene ser at ingen bryr seg, og jentene ikke får gehør noe sted. Da blir det liksom fritt fram. Dette har man sett i Danmark og Sverige i årevis, og nå kommer det selvsagt hit. Ellers viser jeg til mine andre innlegg i denne tråden om hvordan jeg mener mobbing bør gripes na, ALL mobbing. Jeg vil ikke skille ut de med rasistisk tilsnitt, heller ikke annen type mobbing. Vi har ingenting å hente på å fokusere på typen mobbing. Årsaken ligger hos mobbelederne, de finner alltid noen å mobbe, og trenger ingen egentlig grunn. Vi må også skille mellom voksne og barn. Mobbing på arbeidsplassen burde være straffbart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Nei, klarer ikke forestille meg at unger eller voksne brekker bein pga rasisme(selv om noen rasister ønsker å gi inntrykk av at så er tilfelle). Heller mer mot mobmentalitet og nådeløs gruppejustis. Hei, 6 millioner døde jøder vitner dessverre om det motsatte.... Jeg kan være enig i at denne gutten kunne ha blitt mobbet pga "briller" også, men det jeg reagerer på er trakasseringen av hele folkegrupper her på DOL, nettopp *fordi* det er mobbing, og et eksempelets makt er stor. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg blir stadig forundret over din rasismefokusering. Til motvekt kan jeg fortelle at innvandrerbarn mobber norske. I tillegg er mobbing svært utbredt innvandrerbarn i mellom. Jeg har også et titalls tilfeller med barn av annen nasjonalitetsopprinnelse som ikke er blitt mobbet overhodet gjennom hele oppveksten. Din overfokusering på rasisme og ensidige anklagetaktikk er ganske underlig skue. Det virker som ALLE innvanderbarn blir mobbet, og KUN av norske barn. Vi må ikke se på avisoppslagene som et mønster for hele Norge. Det er tross alt noen tusen barn med innvandrerbakgrunn på skoler i Norge. Hvis problemet hadde vært av den type og størrelseorden du ynder å framstille, hadde avisene vært fulle av det hver dag. Avisene framstiller bare enkelttilfeller, og ynder å trekke fram tilfeller med rasistisk tilsnitt. Til opplysning kan jeg nevne at lokalavisene framstiller mobbing ganske ofte, og jeg har til gode å se at det er et innvandrerbarn det dreier seg om. Kun tilfeller med rasistisk tilsnitt framstilles av rikspressen, men aldri der en norsk er blitt mobbet av innvandrerbarn. Jeg vet om tilfeller hvor norske jenter går til lokalaviser og rikspresse og forteller om mobbing og daglige overgrep fra innvandrergutter, men avisene _nekter_ å skrive om det. De klager til skoleledelsen, men ingen tør bry seg. Jeg vet også om tilfeller der mobbingen er blitt enda verre når guttene ser at ingen bryr seg, og jentene ikke får gehør noe sted. Da blir det liksom fritt fram. Dette har man sett i Danmark og Sverige i årevis, og nå kommer det selvsagt hit. Ellers viser jeg til mine andre innlegg i denne tråden om hvordan jeg mener mobbing bør gripes na, ALL mobbing. Jeg vil ikke skille ut de med rasistisk tilsnitt, heller ikke annen type mobbing. Vi har ingenting å hente på å fokusere på typen mobbing. Årsaken ligger hos mobbelederne, de finner alltid noen å mobbe, og trenger ingen egentlig grunn. Vi må også skille mellom voksne og barn. Mobbing på arbeidsplassen burde være straffbart. Du skriver: "Jeg blir stadig forundret over din rasismefokusering." Jeg har korrigert dette under - poenget var at folk på DOL *mobber* (via rasisme mot f. eks. muslimer) og derved går foran med et særdeles dårlig eksempel. === Du skriver: "Til motvekt kan jeg fortelle at innvandrerbarn mobber norske. I tillegg er mobbing svært utbredt innvandrerbarn i mellom." Jeg kan ikke se at det berettiger noe som helst. Tvertimot - det gjør det bare enda viktigere å få slutt på mobbing. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Du skriver: "Jeg blir stadig forundret over din rasismefokusering." Jeg har korrigert dette under - poenget var at folk på DOL *mobber* (via rasisme mot f. eks. muslimer) og derved går foran med et særdeles dårlig eksempel. === Du skriver: "Til motvekt kan jeg fortelle at innvandrerbarn mobber norske. I tillegg er mobbing svært utbredt innvandrerbarn i mellom." Jeg kan ikke se at det berettiger noe som helst. Tvertimot - det gjør det bare enda viktigere å få slutt på mobbing. Så la rasistvinklingen din ligge og se det som det det er : mobbing. "Ofrene" vil ved slik feil fokusering få forsterket _deres_ rasisme mot norske. Antirasistene mener nok godt (?) med gnålet, men de som skal beskyttes blir i stedet hausset opp til fiendskap. Vår nye landsmenn vil etterhvert se nordmenn som fiender, fordi bl a du har fortalt dem at vi er det. Det er den faren du ikke ser: at du er med og skaper et falskt fiendebilde. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Så la rasistvinklingen din ligge og se det som det det er : mobbing. "Ofrene" vil ved slik feil fokusering få forsterket _deres_ rasisme mot norske. Antirasistene mener nok godt (?) med gnålet, men de som skal beskyttes blir i stedet hausset opp til fiendskap. Vår nye landsmenn vil etterhvert se nordmenn som fiender, fordi bl a du har fortalt dem at vi er det. Det er den faren du ikke ser: at du er med og skaper et falskt fiendebilde. Du skriver: "Vår nye landsmenn vil etterhvert se nordmenn som fiender, fordi bl a du har fortalt dem at vi er det." Tvertimot - hysteriet mot vanlige muslimer er det som lager fiendebilder begge veier, og det er ikke jeg som skriver slike innlegg. Tvertimot fungerer slike innlegg som alibier for fundamentalistene, som kan si til moderatene: "der ser dere hvordan de ser på moderate muslimer også!" 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimo1365380465 Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ikke så vanskelig å skjønne hvor ungene har fått de holdningene fra.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matthea Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Ofte det ikke hjelper å involvere foreldrene til sånne plagånder - det er gjerne der de har det fra (holdningene, oppførselen osv) Sier ikke at alle mobbere har fæle foreldre som ikke kan oppdra barna sine, men i mange tilfeller kan det virke som å være slik. Jeg tror mobberne i tillegg mangler omgivelser som setter grenser. Der hvor foreldrene ikke greier å oppdra ungene sine bør skolen være spesielt nøye med grensesetting. Mobberne er ikke sarte sjeler, - de er oftest de mest selvsikre, og er vant til å herje som de vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134800-hva-er-det-som-f%C3%A5r-unger-til-%C3%A5-gj%C3%B8re-s%C3%A5nt-som-dette/page/2/#findComment-836399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.