Gå til innhold

Hva er det som får unger til å gjøre sånt som dette?

Anbefalte innlegg

mimo1365380465

Jeg tror mobberne i tillegg mangler omgivelser som setter grenser. Der hvor foreldrene ikke greier å oppdra ungene sine bør skolen være spesielt nøye med grensesetting. Mobberne er ikke sarte sjeler, - de er oftest de mest selvsikre, og er vant til å herje som de vil.

Og i dette tilfellet fått med seg en del grumsete holdninger hjemmefra.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

57

• Grip

28

• Ulv I Faarikaal

17

• Goliath

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest mobbeoffer

Ikke at ikke dette er en grusom sak. Men jeg ønsket gjennom mange år at mine mobbere skulle slå meg så hardt at jeg fikk synlige merker, eller at jeg havnet på sykehus slik at jeg slapp å gå på skolen. Det verste var ikke bare mobbingen, men at de voksne ikke tok det alvorlig.

Hvor er de voksne?

En lærer kom til, men de fortsatte å slå!!

Har ikke de voksne noe autoritet?

Jeg tror det har noe med at det er barna som er de reelle lederne på skolen. Lærerne er utydelige ledere.

Hadde vært interessant å visst hva ungdommene rundt tenker om mobbingen.

De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen.

De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere.

De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist".

De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller.

Og de finnes også her på forumet.

Med vennlig hilsen

Så du klarte det igjen Sør, å snu et innlegg om til rasisme... Dette skjer faktisk også med de med ikke innvandrere bakgrunn.... Hvem har skylden da?

Så du klarte det igjen Sør, å snu et innlegg om til rasisme... Dette skjer faktisk også med de med ikke innvandrere bakgrunn.... Hvem har skylden da?

Jeg har ikke "snudd" noe som helst - det som Irdwand ble mobbet for er akkurat det samme som folk på DOL mobber med:

"- De pleier å si til ham: Dere bor gratis her i Norge, foreldrene våre jobber og tjener penger, sukker Menhel, som søker jobber etter å ha gått på flere norskkurs."

"De samme guttene har plaget ham siden sjette klasse. De har kalt ham alt mulig stygt, som homo og pakkis og mange banneord. Disse ordene orker han ikke engang si.

- Jeg er kristen, sier han."

Og det jeg angriper er nettopp denne mobbingen, enten det er pga hudfarge eller annet.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke "snudd" noe som helst - det som Irdwand ble mobbet for er akkurat det samme som folk på DOL mobber med:

"- De pleier å si til ham: Dere bor gratis her i Norge, foreldrene våre jobber og tjener penger, sukker Menhel, som søker jobber etter å ha gått på flere norskkurs."

"De samme guttene har plaget ham siden sjette klasse. De har kalt ham alt mulig stygt, som homo og pakkis og mange banneord. Disse ordene orker han ikke engang si.

Og det jeg angriper er nettopp denne mobbingen, enten det er pga hudfarge eller annet.

Med vennlig hilsen

Her tar du feil. Jeg vet ikke hvem du sikter til når du viser til dol'sk mobbing, men nevner kun at sør vel er blant de som er mest slettet (for å si det sånn) på grunn av usaklige utskjellinger om nazisme, rasisme etc...overfor motdebattanter.

For øvrig er det vanskelig å få tak i hva du mener. Mener du at man ikke skal kritisere norsk innvandringspolitikk? Mener du at man ikke skal ta affære overfor totalitære ideologier som f.eks. islam?

Jeg skjønner ikke hva du mener og forsøker å lete i hukommelsen etter debattanter som har uttalt seg negativt om avvikende hudfarge, men husker ingen.

Så sør, hva er det du rører etter?

Annonse

Her tar du feil. Jeg vet ikke hvem du sikter til når du viser til dol'sk mobbing, men nevner kun at sør vel er blant de som er mest slettet (for å si det sånn) på grunn av usaklige utskjellinger om nazisme, rasisme etc...overfor motdebattanter.

For øvrig er det vanskelig å få tak i hva du mener. Mener du at man ikke skal kritisere norsk innvandringspolitikk? Mener du at man ikke skal ta affære overfor totalitære ideologier som f.eks. islam?

Jeg skjønner ikke hva du mener og forsøker å lete i hukommelsen etter debattanter som har uttalt seg negativt om avvikende hudfarge, men husker ingen.

Så sør, hva er det du rører etter?

Kommentarer som "Fremskriver man dagens fremmedkulturelle innvandring til vestlige land, vil det innen 70-80 år, ikke finnes et eneste land i verden med hvit majoritet."

viser jo hvor opphengt du er i dette, Grip.

Grusomt! Litt rart at det plutselig er nå innsatsviljen er blitt så enorm blandt skolen og foreldrene, når rektor har vært klar over at gutten har blitt mobbet over lenger tid. De måtte liksom få ta ham skikkelig først?

Med vennlig hilsen

Ok, men det er ikke bare innvandrer barn som blir mobbet.... ville jeg ha det til

Er det noen her som har påstått at det bare er innvandrer-barn som blir mobbet?

Isåfall hvem?

Med vennlig hilsen

Nei men innlegget ditt kunne virke slik, at dette var rasisme, er jo enig med deg da...

For mobbing forekommer i alle samfunnslag

Nei men innlegget ditt kunne virke slik, at dette var rasisme, er jo enig med deg da...

For mobbing forekommer i alle samfunnslag

Det ER rasisme, OG det er mobbing.

Poenget med det jeg skrev er at den trakasseringen av muslimer osv. som forekommer OGSÅ er *mobbing*, og at barn derfor ser at "voksne kan mobbe muslimer, så da kan vi også gjøre det".

Det ville vært like ille om det var alenemødre som ble trakassert.

Med vennlig hilsen

De skyldige er alle de som gjennom småkommentarer og insinueringer nører opp under fremmedfrykten og rasismen.

De skyldige er alle de som sverte uskyldige grupper som jøder, muslimer, innvandrere og/eller asylsøkere.

De skyldige er de som skriver innlegg etter innlegg med hat mot folkegrupper, for så å påstå "jeg er ikke rasist".

De skyldige er de som lager "oss og dem" grupper basert på påståtte kulturelle forskjeller.

Med vennlig hilsen

Jeg ble mobbet fra barneskolen til slutten av ungdomskolen, ikke er jeg utlending, helt norsk. Barn blir mobbet av forskjellige grunner, du snur alt til det rasistiske med engang det er en utlending med i bilde. Barn er grusomme når de mobber, men det jo flere barn som mobber som er usikre selv, de mobber for å føle tilhørighet med de andre mobberne, så det trenger faktisk ikke være slik at foreldrene har gitt dem dårlig oppdragelse osv.

Annonse

Jeg ble mobbet fra barneskolen til slutten av ungdomskolen, ikke er jeg utlending, helt norsk. Barn blir mobbet av forskjellige grunner, du snur alt til det rasistiske med engang det er en utlending med i bilde. Barn er grusomme når de mobber, men det jo flere barn som mobber som er usikre selv, de mobber for å føle tilhørighet med de andre mobberne, så det trenger faktisk ikke være slik at foreldrene har gitt dem dårlig oppdragelse osv.

Men verken jeg eller noen andre har da påstått at man kun blir mobbet pga rasisme!

Poenget mitt forblir at trakassering av andre folkegrupper OGSÅ er mobbing, og at de som trakasserer går foran med et meget dårlig eksempel, fordi de er voksne mennesker som viser at man kan mobbe.

Med vennlig hilsen

Men verken jeg eller noen andre har da påstått at man kun blir mobbet pga rasisme!

Poenget mitt forblir at trakassering av andre folkegrupper OGSÅ er mobbing, og at de som trakasserer går foran med et meget dårlig eksempel, fordi de er voksne mennesker som viser at man kan mobbe.

Med vennlig hilsen

ja, men du går alltid i forsvar når det er utlendinger er det jeg mener. Ok, hvem er skylda da jeg ble mobba da?? skolen, foreldrene til ungene? ungene selv? kanskje du har svaret, jeg gjorde ikke noe galt. Ble mest mobbet pga utseende. Var det fordi foreldrene hadde printet inn i hodet på barna at barn ikke skulle godta andre som de var, at stygge personer ikke er bra?? bare lurer

Kommentarer som "Fremskriver man dagens fremmedkulturelle innvandring til vestlige land, vil det innen 70-80 år, ikke finnes et eneste land i verden med hvit majoritet."

viser jo hvor opphengt du er i dette, Grip.

Opphengt? Jeg gjengir en statistisk sammenheng.

Selvsagt vil jeg med vemod registrere at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land, jeg må innrømme det. Likevel må man jo leve med det på et vis, selv om jeg etter fattig evne vil argumentere mot en slik utvikling.

Hvis det nye flertallet derimot utgjøres av muslimer, vil nordmenn måtte ty til virkemidler som gjenspeiler alvoret i situasjonen.

Du skriver: "Vår nye landsmenn vil etterhvert se nordmenn som fiender, fordi bl a du har fortalt dem at vi er det."

Tvertimot - hysteriet mot vanlige muslimer er det som lager fiendebilder begge veier, og det er ikke jeg som skriver slike innlegg.

Tvertimot fungerer slike innlegg som alibier for fundamentalistene, som kan si til moderatene: "der ser dere hvordan de ser på moderate muslimer også!"

Har du et par eksempler på "moderate" muslimer?

Hva legger du i begrepet?

ja, men du går alltid i forsvar når det er utlendinger er det jeg mener. Ok, hvem er skylda da jeg ble mobba da?? skolen, foreldrene til ungene? ungene selv? kanskje du har svaret, jeg gjorde ikke noe galt. Ble mest mobbet pga utseende. Var det fordi foreldrene hadde printet inn i hodet på barna at barn ikke skulle godta andre som de var, at stygge personer ikke er bra?? bare lurer

Nei, jeg har aldri forsvart noen pga at de er utlendinger.

Jeg har påpekt at trakassering av muslimer er en form for mobbing. Jeg har verken påstått eller insinuert at det var den eneste formen for mobbing.

Jeg tror barn lærer å mobbe bl.a. av voksne, og derfor kritiserte jeg de voksne (på DOL) som mobber.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

De skyldige er de som hele tiden trekker inn rasisme og annet/andre for å forsvare overgrep og/eller mobbing utført av drittsekker, for det gir bare drittsekkene nye argumenter til hvorfor de kan fortsette som drittsekker - uten at de selv behøver å stå til ansvar for sine handlinger.

Du finner et par slike her på DOL.

Opphengt? Jeg gjengir en statistisk sammenheng.

Selvsagt vil jeg med vemod registrere at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land, jeg må innrømme det. Likevel må man jo leve med det på et vis, selv om jeg etter fattig evne vil argumentere mot en slik utvikling.

Hvis det nye flertallet derimot utgjøres av muslimer, vil nordmenn måtte ty til virkemidler som gjenspeiler alvoret i situasjonen.

Du skriver: "Selvsagt vil jeg med vemod registrere at nordmenn blir i mindretall i sitt eget land, jeg må innrømme det."

Rister på hodet!

HVEM er "nordmenn" som blir i mindretall?

Er ikke innvandrere nordmenn? Er ikke muslimer nordmenn? Hvorfor ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...